Katsastus setä tarinoi, että ainakin Ranskassa saa veroaletta pitkistä välityksistä vaihteistossa

Sinulla saattaa olla siinä vm 98 mallissa Aeron laatikko jos se on 2.3T. Nehän myytiin 2.3Sport-nimikkeellä Suomessa, jolloin niissä oli Aeron tekniikka ja varustus pl. lepakkopenkit. Kuten täällä aikaisemmin mainittiin on Aerossa selvästi pidemmät välitykset.Hitain Pohjois-Suomessa kirjoitti:Tuossa käytin autoa katsastuksessa ja tuli puhetta vaihteiston välityksistä. Itselläni on kaksi eri tonnaria ja näissä totaalisen erinlaiset välitykset, olkoonkin toinen turbo ja toinen vapari. Millaisia eroja vaihteistojen välillä löytyy tonnarien vuosimallien välillä? Tarkoitan tässä tietysti manuaaleja.
Katsastus setä tarinoi, että ainakin Ranskassa saa veroaletta pitkistä välityksistä vaihteistossa. Mahtaako tuossa olla mitään perää? Itselläni on tuontimalli juurikin Ranskan maalta ja välitykset tuntuvat huomattavan pitkiltä aikaisemmin kokemiini.
En usko! Täytyy käydä joskus koeajulla...Tasapaino akseli kirjoitti:Mulla toimii ihan riittävän keveästi.
Samaa luokaa on ainakin M97 Airossa. 2100 on melko tarkka kun sataa ajelee. Kolmosta en ole vielä puolen vuoden käytön jälkeen oppinut tarjoamaan riittävän ylhäällä.mikkoimp kirjoitti:kuinka harvat välit aerossa sitten oikeen on? itsellä tuossa lpt:ssä ~2100@100kmh..
Oikeastaan se johtuu siitä kun sitä vaihdetta ei tarvitse oikeastaan kuin liikkeelle lähdössä jos auton joutuu pysäyttää totaalisesti. kakkosellakin lähtee tosin ihan nätisti liikenteeseen pitänyt sekin joskus testata.. ja välitykset ittellä on myös et noin 2000-2100rpm/100kmh vauhdissa vitosella..Ahtopaine kirjoitti:En usko! Täytyy käydä joskus koeajulla...Tasapaino akseli kirjoitti:Mulla toimii ihan riittävän keveästi.
3.61 on pisin vitosen välitys tietääkseni mitä tonttujen laatikoista löytyy ilman modaamista. Ittellä näyttää semmoset 2250rpm kiekkoja, kun on 100km/h mittarissa.... oiskohan pitkälohko/GMxxx askiyhdistelmässä sitten jotain eroa lyhytlohko/FMxxx askiin. Sama 3.61 välitys kyllä on tiettävästi pisin myös FM-lootassa. Tulisiko erot sitten jostain mittarivirheistä.... tai sitten mulle on joku vaihtanu aiemmin tuon hitusen lyhemmäksi