3bar MAP

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3101
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

3bar MAP

Viesti Kirjoittaja V-M »

Mistäs tuommosen saisi koteloituna edullisimmin? 100e näkyi muutama netti firma kauppaavan. Mutta muistelen että jostain olis saanut 60-70e hintaan?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5253
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Kaiveleppas tuolta -> http://shop.vems.hu/catalog/

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3101
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Noita motorolan MPXH antureita saa kyllä ja poksinkin väsättyä kuten tuollakin on tehty. Mutta kun muistelen että olis saanut ihan marellin tai jonkun muun valmista automotive pakattua oikeella liittimellä alle tuon 100e. Pitänee laittaa noille yhteistyö kumppaneille kyselyä vielä josko joulu tarjousta löytyisi noista :wink:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
manneri
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Su Elo 28, 2005 09:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manneri »

http://www.srvperformance.com/index.php ... cts_id=198

Tollanen ehkä?

Eiks osaset-liike myy magneti-marellin roippeita, sivuilla ainakin mainostavat.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Jos menee jenkkilästä tilaukseen, niin http://www.summitracing.com on melko edullinen 3bar mapin suhteen.
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

~54$ 3bar map. Itse tilasin keväällä tuolta ja toimii :)
Liittimet tilasin http://www.atp-turbo.com:ilta
http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... y_Code=BCS

ja johtosarjaan tuleva liitin alppilan autohuollosta oli jotain ~7-8eur

tulleineen, veroineen, rahteineen 3bar map+2xliittimet välijohtoineen hinnaksi tuli noin ~70+~10+~10 eur, kun tilasin 4kpl erän.

Olisi itselläkin tarkoitus tilata ja tehdä taas pari kappaletta 3bar-map-kittiä (eli välijohtoineen) parille kaverille pullakahveilla tässä lähiviikkoina, joten jos tarvetta ko osille, niin pistä yv, niin voin tilailla&tinailla samalla.

Samoin olisi tarkoitus tilata lähiviikkona 630cc suuttimet ja walbron GSS 341 pumppu jenkeistä.. Yhteensä noin 350e tulleineen & veroineen rahteineen.

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3101
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Eikös tuon liitin ole sama kuin tuo vakion liitin? 70+10+10 on jo 90 ja 100e maksaa tuo täälläkin? 10e erolla aika paljon vaivaa? Vai ymmärsinkö väärin?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Ei ole sama liitin tuossa GM 3bar anturissa vs saabin 2.5bar map jos puhutaan T5 autoista, joten joutuu väsäämään välijohdon.

http://www.maptun.com/webshop/shop_info ... tegori=275
Tuosta 3bar map adapterijohdolla 1890 sek. Jotakuinkin parisataa euroa, kun osa kotona ja oma.

Tuossa kuva tekemästäni keskeneräisestä johdosta, joka käy saabin mapin tilalle neliskannttiseen liittimeen, josta toisesta päästä puuttuu vielä 3bar map liitin...
Kuva

.. Jonka jälkeen se käy tälläiseen soikeaan liittimeen.

Kuva

Selkkiskö? :idea: :?: :wink:

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3101
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Jep! 8)

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Make5
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 19:50
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Make5 »

Mitä mieltä olette siitä että kannattaisiko tuo anturi hommata 'pelkästään' sen takia että voisi siirtää tuon 1.5barin kohdalla tulevan fuelcutin esim 1.8:aan tms? Sen verran herkästi nostaa noita paineita että räpsähtää melko useasti lähes 1.5bar kunnes laskee 1.2bar (ohjelma maptun aero steg1).
#2633
Tomaatti9000
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3101
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Make5 kirjoitti:Mitä mieltä olette siitä että kannattaisiko tuo anturi hommata 'pelkästään' sen takia että voisi siirtää tuon 1.5barin kohdalla tulevan fuelcutin esim 1.8:aan tms? Sen verran herkästi nostaa noita paineita että räpsähtää melko useasti lähes 1.5bar kunnes laskee 1.2bar (ohjelma maptun aero steg1).
Mielestä en tiedä mutta sen takia itselle tuota olen haalimassa. :wink:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Muistakaa sitten että 3bar map vaatii EHDOTTOMASTI myös softamuutoksen, joka on säädetty 3bar mapille, koska moottorinohjaus kuvittelee muuten ahtojen olevan 2 bar kohdalla VAIN 1.5bar ja antaa sen mukaan soppaa
> puuttuu ~20% bensaa.. ->laihalle > konevaurio.
Samoin softa pyrkii noin 1.4bar ahtoihin, ja kuvittelee niiden olevan 1.4, kun oikeasti ollaan ~1.88bar.. -> konevaurio.

Maptunilta löytyy softaa 3bar mapille vasta stage 5 >, jolloin kuvioihin tulee myös isommat suuttimet, isompi ahdin etc.. jota ajetaan ~1.5->1.8 ahdoilla..
Nordicilla kutakuinkin sama juttu.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3101
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Juu... tuo on totta. Ite nostan pa painetta tuon mapin laiton lisäksi.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1786
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Mulla olis ylimääräinen käyttämätön 3barin MAP. Ostettu FMI:stä sikahintaan (170) pari vuotta sitten. Joten jos joku haluaa tukea Saabistin harrastusta, niin vois ostaa tuon multa pois nykyiseen hintaan. Kärsin tappion sit nahoissani...

t. Mika

ps. Kuinka monta prossaa boxi korjaa lambdalta saadun arvon mukaan seosta?
Viimeksi muokannut mikan, Pe Joulu 15, 2006 19:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Hetkonen? jos paineet nousee noin 20% absoluuttista painetta (eli ahdot nollissa 1bar kohdalla, kun olemme noin 1bar vallitsevassa paineessa), niin tarkoittaa sitä että tarvitset 20% enemmän soppaa, joka taas tarkoittaa ~40% lisää bensanpainetta. Samoin sytkäennakot eivät pidä paikkaansa softassa, kun antaa väärän paineen ennakot.

Samoin softahan pyrkii 20% korkeampiin ahtoihin, eli vakioahtimella normi stage 3 repisi noin 1.8 paineisiin.. ARGH..

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3101
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Korjataan siis mäntypistiäisen vierailemaa konetta. 8) No Worries!

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vastaa Viestiin