Anteeksi etten ehtisi millään haun syövereihin, mutta kun on taas se kuuluisa länsimaisen yhteiskunnan kiire...
Auto CS 2,3 -92. Tulin aamulla risteykseen ja kevyesti jarruttaessani auto sammui. Starttasi hyvin ja kesti ajaa työmaalle. Parkkipaikalla testailin; käy ihan nätisti mutta kun nostaa kierrokset vaikka kahteen tonniin ja päästää irti kaasusta niin kierrokset putoavat suoraan nollaan.
Oikein alkoi kylmätä kun ajattelin samaa ilmiötä Helsingin keskustassa jossa palloilin eilen...
Missäköhän voisi olla vika?
Nyykähtää risteykseen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Vika luuraa todennäköisesti by-pass venttiilissä, jos on turrrrppo-vehje. Jos ei ole turppppo, niin sitten tyhjäkäyntimoottori, kaasuläpän asentoanturi tai ilmavuoto noin ensihätään ehdokkaina.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Mitä sitä suotta tallia raivaamaan, kun tänä vuonna jouluna on syyskuun säät, päiväsaikaan tänään ja huomenna sää näyttäisi ulkona olevan hyvinkin suosiollinen, ja lämpimän moottorin äärellä on mukava vaihdella letkuja hyvässä päivänvalossa.east kirjoitti:Pitänee raivata autotalliin auton mentävä reikä, on vaan oma osaaminen lähes koomista tasoa.
Jos lokasuojassa on tallella alipaineletkujen kaavio, se helpottaa kaikkien letkujen paikantamista.
Tästä ei sinun autosi tapauksessa taida olla paljonkaan hyötyä:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... etkut1.gif
Onkos kellään kaaviota uudempien ja/tai turbottomien autojen letkuista, kiinnostaisi minuakin.
Pissapoikaletku ei kelpaa, pitää olla öljynkestävää ja alipaineenkestävää - ei imusta lytistyvää.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Ei kai aina pitäisi tunnustaa omaa hölmöyttään julkisesti mutta ehkä se opettaa nöyräksi...
Viikonloppu meni yhden auton varassa suht koht hankalasti koska tarve on kahdelle kinnerille. Tulin reissusta eilen illalla, saappi seisoi surkean näköisenä pihalla ja päätin että huomenna se lähtee pajalle ehkä viimeisen kerran.
Yöllä alitajunta teki työtään ja aamulla loikin hanttimiehen puolelta sisään ja työnsin pään ratin alle; kaasuvarustellussa versiossa on keinuvipu B-G ratin alla. Olin sitten polvella siirtänyt sen asentoon G. En heti tajunnut katsoa vipua kun auto kävi ihan kivasti tyhjäkäynnillä=bensiinillä...
Kuinkahan kauan vikaa olisi etsitty korjaamolla? 10 h? 100 h?
Huh huh.
Viikonloppu meni yhden auton varassa suht koht hankalasti koska tarve on kahdelle kinnerille. Tulin reissusta eilen illalla, saappi seisoi surkean näköisenä pihalla ja päätin että huomenna se lähtee pajalle ehkä viimeisen kerran.
Yöllä alitajunta teki työtään ja aamulla loikin hanttimiehen puolelta sisään ja työnsin pään ratin alle; kaasuvarustellussa versiossa on keinuvipu B-G ratin alla. Olin sitten polvella siirtänyt sen asentoon G. En heti tajunnut katsoa vipua kun auto kävi ihan kivasti tyhjäkäynnillä=bensiinillä...
Kuinkahan kauan vikaa olisi etsitty korjaamolla? 10 h? 100 h?
Huh huh.