Katsastus kummastuttaa....
Katsastus kummastuttaa....
Veinpä tänään satkuni vuosikatsastukseen, ja ihan olin luottavaisin mielin liikkeellä kun viime katsastuksesta sillä oli ajettu alle 8 tuhatta kilometriä, eikä silloin löytynyt mitään sanomisen aihetta.
Nyt kuitenkin inssi löysi ohuiksi kuluneet jarrulevyt ja vasemmat ylä- ja alapallonivelet olivat kumeistaan antaneet periksi, lisäksi viiksi ei antanut pesuainetta ikkunalle.
Olin äimän käkenä, ja suunnattoman vitutuksen saattelemana lähdin hylsyleima taskussa suoraan autotarvikeliikkeeseen palikoita ostamaan.
Huomispäivä menee varmaan kaljaa juodessa ja osia vaihdellessa.
Onko niin, että katsastus on paljolti kiinni siitä kuka sen katsastaa, vai onko satkuni lahonnut kaikkien jopa 7800km aikana niinkin paljon, että moitteettomasta katsastuksesta siirrytään jo kivaan hylsyyn ja projektiin?
Onko niin, että edellinen katsastusmies ei joko ole huomannut niitä vikoja, tai niitä ei ole ollutkaan? Vai oliko tämänpäiväinen inssi piparinpuutteen kiukuissaan mäiskinyt kumit paskaksi ja keksinyt muuta pientä siihen päälle?
Ja kaiken hassunhauskan lisäksi kokeilin vielä lähtiessäni pissapoikaa niin kyllähän se pelasi.
Että tällaisia saapisteluja tällä kertaa.
Nyt kuitenkin inssi löysi ohuiksi kuluneet jarrulevyt ja vasemmat ylä- ja alapallonivelet olivat kumeistaan antaneet periksi, lisäksi viiksi ei antanut pesuainetta ikkunalle.
Olin äimän käkenä, ja suunnattoman vitutuksen saattelemana lähdin hylsyleima taskussa suoraan autotarvikeliikkeeseen palikoita ostamaan.
Huomispäivä menee varmaan kaljaa juodessa ja osia vaihdellessa.
Onko niin, että katsastus on paljolti kiinni siitä kuka sen katsastaa, vai onko satkuni lahonnut kaikkien jopa 7800km aikana niinkin paljon, että moitteettomasta katsastuksesta siirrytään jo kivaan hylsyyn ja projektiin?
Onko niin, että edellinen katsastusmies ei joko ole huomannut niitä vikoja, tai niitä ei ole ollutkaan? Vai oliko tämänpäiväinen inssi piparinpuutteen kiukuissaan mäiskinyt kumit paskaksi ja keksinyt muuta pientä siihen päälle?
Ja kaiken hassunhauskan lisäksi kokeilin vielä lähtiessäni pissapoikaa niin kyllähän se pelasi.
Että tällaisia saapisteluja tällä kertaa.
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
Varmaan se on aika paljon inssin päivästäkin kiinni(on mitattu jopa rattien halkaisijoitakin joskus, että jostain edes löytyisi jotain sanottavaa).
Entisessa mazd*ssani oli takavakaajatanko irtipoikki ja niin vain meni lentämällä leimasta läpi.
Näyttääpäs tarkistelevan noita jarrulevyjäkin milloin sattuu ja huvittaa.
Entisessa mazd*ssani oli takavakaajatanko irtipoikki ja niin vain meni lentämällä leimasta läpi.
Näyttääpäs tarkistelevan noita jarrulevyjäkin milloin sattuu ja huvittaa.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
-
- "Saabisti"
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
Heihei.. Tästä tuli mieleen jotain mitä näin viime perjantaina kun satkun kanssa olin jonossa.(on mitattu jopa rattien halkaisijoitakin joskus, että jostain edes löytyisi jotain sanottavaa).
Mittasivat edelle olleen 99.n... Siis mittanauhalla puskurista puskuriin!
Mitäs tuo sitten oli? Olin kuulevinani jotain että kun auto tulee tiettyyn ikään niin mittausta ei estä mikään?
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
No nyt rupesi otsikon mukaisesti minuakin. Mitäs tolla sitten haetaan?Marko A kirjoitti:Heihei.. Tästä tuli mieleen jotain mitä näin viime perjantaina kun satkun kanssa olin jonossa.(on mitattu jopa rattien halkaisijoitakin joskus, että jostain edes löytyisi jotain sanottavaa).
Mittasivat edelle olleen 99.n... Siis mittanauhalla puskurista puskuriin!
Mitäs tuo sitten oli? Olin kuulevinani jotain että kun auto tulee tiettyyn ikään niin mittausta ei estä mikään?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Kyllä vaan, omat kokemukset puoltaa myös tätä, että hyvin pitkälti on tuurista kiinni kuinka virkaintoinen kaveri sattuu kohdalle.Turbo900 kirjoitti:Varmaan se on aika paljon inssin päivästäkin kiinni(on mitattu jopa rattien halkaisijoitakin joskus, että jostain edes löytyisi jotain sanottavaa).
Näyttääpäs tarkistelevan noita jarrulevyjäkin milloin sattuu ja huvittaa.
Viime katsastuksessa tonnarin jarrulevyjen paksuus mitattiin absoluuttisen tarkasti sohaisemalla rautakangella aluvanteen reiästä levyn reunaa, että tuntuuko siinä pykälää...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Nyt tästä kyllä unohtui se, että kun laitat jotain sinne ylätukivarren ja koripalkin väliin, niin melkoisen suurella todennäköisyydellä on palkki sen verran hapettunut, että pettää...sitten kiireessä lähdet hommaamaan jostain jousipuristimia joilla saa jousikuorman pois tukivarrelta (palloniveleltä), tätä ennen on toki juuttuneet pyöränpultit aiheuttanut jo parin ristikkoavaimen ja hermojen täystuhon. Tässä kohtaa sitten pallonivelen levityssakset käyttöön. Totea pallonivel kovemmaksi kuin sakset, jotka lohkeaa. Kun vihdoin useamman tunnin taistelun jälkeen pääset pallonivelen kiinnityspulttien kimppuun, on alapallon pultit ruostunut täysin kiinni (eli joko katkeavat pallonivelen rungon sisään, tai aukeavat, mutta pultti ei lähde silti irti). Tao näitä pultteja isoimmalla lekalla mikä kylästä löytyy. Kun tämä ei toimi, kuumenna pultteja hitsipillillä tms (samalla polta melkein koko autotalli) Sitten viimein rälläkkä käteen kun mikään ei auta, ja leikkele pallonivel paloiksi (varo nyt kuitenkin sitä tukivartta). Tämän jälkeen alapallonivelen vaihto onkin lasten leikkiä.Saabi C900 kirjoitti:Laitat jotkut kalikat sinne ylätukivarren ja korin väliin, laudanpalan tjsp.
Auto ylös, pyörä irti.
Sitten otat sen pallonivelen olkatuesta ja sen jälkeen tukivarresta.
Uusi tilalle ja ajoon.
Nimimerkillä näin meillä.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Jos ostatte niitä ylä-/alapalloja, niin suosikaa TRW-merkkiä. Saabin orgikset maksaa sen 30e ja hilut päälle. Suunnilleen samoja hintoja varaosaliikkeessäkin. Saabin laatikosta löytyy TRW:n tuote, jolla on kahden vuoden takuu (näin ainakin Joensuussa Hartikaisella sanoivat). Halpiksista, kuten Scantech ja kumppanit jää vain paha mieli, kun joutuu joka vuosi katsastukseen niitä vaihtamaan. Halpikset rikkoutuu yleensä sen heikkolaatuisen suojakumin takia.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Tuurilla niitä autoja katsastetaan. Tuossa parivuotta sitten katsastin Suzukin ennen inttiin lähtöä ja sain sen lopulta leimaan. No, ei siinä mitään, mutta siinä vuoden aikana ajoin jopa noin 200km autolla ja loppuvuodesta kun menin taas katsastamaan, niin tuulilasi oli kulunut siihen kuntoon, että se piti vaihtaa. Edellisellä kerralla siitä ei oltu sanottu mitään, eli 200 kilometrin aikana se kului niin paljon, ettei enään inssille kelvannut!!