Saisko parempaa kuvaa noista johdotuksista kun tuossa piirretyssä kuvassa ei oikein ota selvää että onko tuo klipsi 4sen ja 2sen välissä vai mikä sotku se on ja mulla ei kyllä ole mitään ihmeen termaria vai mikä ihmeen paineentasaus mötikkä siinä on jakajan kyljessä kiinni????
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Mimmi kirjoitti:Tarkoitan, että onko sinulla tulpanjohdot oikeassa järjestyksessä jakajan kannessa?
Klipsi ei ole pakollinen, se vain ohjaa johtoja.
Siis ne klipsit jotka pitävät jakajaa paikoillaan....
Miksi minulla ei ole tuota pyöreää mötikkää tuossa jakjan vieressä?
Ja onko minulla silti sama järjestys vaikka minulla ei ole tuota pyöreää möhkälettä tuossa vieressä?
Eli onko teidän mielestänne tuo kiinnitysklipsi tuolla 4 ja 2 välissä?
Ja onko minulla teidän mielestänne sama järjestys kuin kuvassa vaikka minulla ei ole tuota pyöreää kiekonnäköistä tuossa jakajan vieressä?
Ja onko minulla teidän mielestänne sama järjestys kuin kuvassa vaikka minulla ei ole tuota pyöreää kiekonnäköistä tuossa jakajan vieressä?
Sama järjestys on. Sytytysjärjestys (joka lukee myös venttiilikopassa) on 1, 3, 4, 2. Laitat ne tulpanjohdot menemään virranjakajalle sen pyörimissuunnan mukaan järjestykseen 1, 3, 4, 2. Eli ykköspytyltä laitat ensin mihin tahansa koloon jakajan kanteen, sitten 3. pytty siihen viereen, sitten 4... Ellet ole varma kumpaan suuntaan jakajan pyörijä pyörii, tarkista asia.
Onko sytytysennakko kohdallaan? Onko virranjakaja ollut irti jossain vaiheessa?
Sama järjestys on. Sytytysjärjestys (joka lukee myös venttiilikopassa) on 1, 3, 4, 2. Laitat ne tulpanjohdot menemään virranjakajalle sen pyörimissuunnan mukaan järjestykseen 1, 3, 4, 2. Eli ykköspytyltä laitat ensin mihin tahansa koloon jakajan kanteen, sitten 3. pytty siihen viereen, sitten 4... Ellet ole varma kumpaan suuntaan jakajan pyörijä pyörii, tarkista asia.
Onko sytytysennakko kohdallaan? Onko virranjakaja ollut irti jossain vaiheessa?
-Virranjakan kansi on ollut luonnollisesti pois paikoiltaan mutta muuta en ole ottanut irti.
-Sytkää en ole säätänäyt minnekkään.
Käytin välillä iivarissa turbon jakajaa siinä piti johdot pyöräyttää
puoli kierrosta eli 1-4 tilalle ja 2-3 tuo kuvahan on turbosta.
Olisiko tässä samanlainen tapaus.
Mimmi kirjoitti:Eikös se olisi helpointa laittaa juuri kuvan mukaisesti, jolloin olisi parhaat edellytykset saada auto käyntiin
Näemmä se kannattaa laittaa oikeaan järjestykseen...Oli nimittäin 1neljäsosa kierrosta pielessä....Ja sitten lähti käyntiin ja toimii kuin unelma.
-pehmeämpi käynti ääni kuin ennen
-lähtee käyntiin helpommin
-hieman pirteämpi kiihdytyksissä
Viellä pitäisi venttiilien välykset laittaa kohdilleen ja kunnolla kohdistaa sytytys.