Green Diamond -kitkarenkaat

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Luin äsken ton Aftonbladetin/Collinin tuoreen testin, eikä todellakaan hääviltä kuulostanut "kiinalaiset halparenkaat" siinä.. :? En päässyt tosin tarkemmin testia/merkkejä näkemään kun oli maksullisella puolella. Oli vaan mainittu että 2 sellaista oli mukana vertailun vuoksi. Kumiseos ei toiminut täällä ollenkaan->kovettui liikaa jne..
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Tri-Lo kirjoitti:Luin äsken ton Aftonbladetin/Collinin tuoreen testin, eikä todellakaan hääviltä kuulostanut "kiinalaiset halparenkaat" siinä.. :? En päässyt tosin tarkemmin testia/merkkejä näkemään kun oli maksullisella puolella. Oli vaan mainittu että 2 sellaista oli mukana vertailun vuoksi. Kumiseos ei toiminut täällä ollenkaan->kovettui liikaa jne..
Njaa :? Olisi kyllä hyvä tietää mitä merkkejä ovat testailleet, koska kyllähän tuolla Aasiassa tehdään montaa merkkiä ja monessa maassa.

Itsellä ainakin on hyviä kokemuksia tuosta monelle kirosanaa jo itsessään merkitsevästä Nankangista, luulen että siinä on tapahtunut Aasialle tyypillinen joko vakoiltu, tai ostettu aivovuoto, eli tietotaitoa on jostain tullut. Mm. silican käyttö seoksissa kielii jo siitä ettei nyt enää ihan kivikaudella olla.

Itse "loikkasin" Goodyearin Eagle Venturasta tuohon "kingkongin" kesärenkaaseen eikä ole moittimista.

Mutta, alkuperäiseen aiheeseen eli Green Diamondiin. Itsellä ei kokemusta niistä mutta muista pinnatuista kyllä, yhdestä alkoi runko revetä kyljestä, merkkinä oli Master. Uskoisin että kotimainen Ässä olisi laadukkaampi mutta tehdas taisi palaa kokonaan taannoin, enkä itse ainakaan tiedä nykyisestä kohtalosta.

Kyllähän se teoriassa toimii että laitetaan kumiseokseen ns. kitkapartikkeleita kuten Green Diamondeissa, mutta ihmettelen sitä että käyttävät käytettyjä runkoja, luulisi että saisi hieman enemmän katu-uskottavuutta pinnoittamalla vaikka alihankintana tehtyjä uusia runkoja joissa ei ole sitä uusiorenkaan kieltämättä joskus ansaittuakin pahaa kaikua :?
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

9-5T kirjoitti:Noita tehdään Ukissa. Jos timantit ottaisi kiinni tienpintaan miksi niillä saa ajaa kesällä mutta ei nastoilla?
Jaa niitä siellä värkätään. Kyllähän nuo "timantit" varmasti bitumiin ja kiveen raapaisevat mutta onko se "diamondi" silloin enää renkaassa kiinni, se ainakin itseä epäilyttää :?
bougha
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Elo 04, 2006 06:28

Viesti Kirjoittaja bougha »

Meillä on toisessa autossa nyt kolmatta talvea GD:t alla ja hyvin tyytyväinen olen ollut noihin. Noiden rinnalla on toisissa autoissa kerennyt olemaan Michelin Maxi-Icet, X-Icet sekä Contin 2:t kitkat.
Ajettavuudeltaan sulalla kelillä nuo GD:t on varmaan tuosta joukosta huonoimmat Maxi-Icen kanssa, Conti ihan paras. Lumella en ole huomannut pidoissa ero ts. GD pitää ihan yhtä hyvin. Kuitenkin jäällä nuo pesee puhtaat kitkarenkaat ihan selvästi. Tuossa aiemmin viitatussa tuulilasin testissähän ei pitoa kirkkaalla jäällä mitattu ja juuri siinä nuo hituset jotain hyötyä tuovat. Tuohon tähdäten GD:llä oli tuossa testissä 6 vai oliko 8 tkm ajetut renkaat ja eihän tuollainen enää lumella pärjää uudelle.
Vierinvastus noissa on kai aika suuri kun tuntuu bensaa menevän sen verran enemmän verrattuna saman kokoisiin kesäkumeihin.
Kaiken kaikkiaan olen ollut noihin tosi tyytyväinen ja on ne kokeilemisen arvoiset. Mutta kesärenkaiksi noista ei ole, kerran olen joutunut kokeilemaan ja oli semmosta vaeltamista ettei uskoisi. Lisäksi ovat lämpimällä kelillä ja sulalla asfaltilla melko liukkaat. Sutii muttei ulise niin ei voi edes ritari ässää leikkiä.

Pinnatuissa renkaan ominaisuudet ovat tietty suuresti riippuvaisia siitä millaiselle rungolle ne on tehty joten noissa varmaan hajontaa on enemmän kuin uusissa kumeissa. Itselläni edelliset kokemukset pinnatuista oli jostain 90-luvun alusta ja ei noita voi verrata keskenään.
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Kannattaa näissä rengas-asioissa aina muistaa, että varsinkin 900OG:n alusta on kaikkien rengasvalmistajien tuotekehitysosaston vertauskuvallinen helevetin esikartano. :oops:

Eli jos jossain testissä ajetaan testivoittoon renkaalla A autolla X, jonka alusta on toteutettu pärssonilla, niin se ei tarkoita sitä että rengas A toimisi myös OG:n alla yhtä hyvin.... Tämän on saanut ihan itte tuta ja sikisipä olen sitä koittanu kaikille myös kertoa edelleen... :oops:
-------------------------8<----------->8--------
#1395
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

saattaisin tuohon lava-autoon ostaakin jos olisi kokoja noissa timanteissa.
nastarenkaista hukkuu nastat samantien ja kitkat kuluvat ihan silmissä.
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

ajn kirjoitti: Eli jos jossain testissä ajetaan testivoittoon renkaalla A autolla X, jonka alusta on toteutettu pärssonilla, niin se ei tarkoita sitä että rengas A toimisi myös OG:n alla yhtä hyvin.... Tämän on saanut ihan itte tuta ja sikisipä olen sitä koittanu kaikille myös kertoa edelleen... :oops:
Neloset toimii ainakin testeissä ja OG:ssa hyvin... Toisaalta tuolla OG:lla näyttäisi kesärenkaillakin pääsevän melko hyvin menemään talvella :)
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Yleensä satkuun sopii rengas, jossa on jäykähkö runko ja kulutuspinta mahdollisimman leveä eli siis lähes yhtä leveä kuin renkaan runko.
Useimmat talvirenkaat täyttää tämän kriteerin...

Kieltämättä on itsellekin käynyt niin, että alkutalvesta unohdin vaihtaa kesärenkaat alta kun meni ohuessa lumessa niin hyvin... 8O

Hyvä esimerkki sopimattomista renkaista on michelinin MXL, joka aikanaan oli luokassaan ilmeisesti paras kesärengas - vieläpä pitkään... OG:n alustaan se ei sopinut alkuunkaan.
-------------------------8<----------->8--------
#1395
Vastaa Viestiin