TIETOKONENÄYTTÖ
TIETOKONENÄYTTÖ
KIINNOSTAISI, että onko joku/kukaan saanut nujerrettua Saabin maahantuojan ja saanut takuuseen epäkuntoista (pitit hukassa) tietokonenäyttön?
Tässä lienee vähän samantyyppisestä yleis viasta kysymys, kuin oli DI-kasetin kanssakkin (tässä vaan auto ei jää tienpäälle).
Aikomukseni on yrittää korjauttaa se takuuseen, vaikka takuu aika onkin jo ohi!
Onko vinkkiä millä keinoin sitä kannattaisi yrittää... olisikko paras ohittaa maahantuoja ja yrittää asiassa olla suoraan yhteydessä tehtaan edustajiin?
Tässä lienee vähän samantyyppisestä yleis viasta kysymys, kuin oli DI-kasetin kanssakkin (tässä vaan auto ei jää tienpäälle).
Aikomukseni on yrittää korjauttaa se takuuseen, vaikka takuu aika onkin jo ohi!
Onko vinkkiä millä keinoin sitä kannattaisi yrittää... olisikko paras ohittaa maahantuoja ja yrittää asiassa olla suoraan yhteydessä tehtaan edustajiin?
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Tietoa korjauksen onnistumisesta.
Laitoin tiivistenauhaa ym. (kokeilin eri vaihtoehtoja) painamaan liitoskohtaa. VÄLILLÄ NÄYTTI, ETTÄ TULI KUNTOON... mutta aamulla taas ei kaikki tekstit taaskaan näkyneet.
Silittelin liitoksia silitysraudalla useammankerran... EI SE SIITÄ KUNTOUTUNUT.
TULI ASIAA PITÄJÄMÄEN SUUNTAAN... käytin Sytelällä ja nyt näyttää siltä, ETTÄ TOIMII SATAPROSENTTISESTI!
SUOSITTELEN ko. korjausta!!!
Laitoin tiivistenauhaa ym. (kokeilin eri vaihtoehtoja) painamaan liitoskohtaa. VÄLILLÄ NÄYTTI, ETTÄ TULI KUNTOON... mutta aamulla taas ei kaikki tekstit taaskaan näkyneet.
Silittelin liitoksia silitysraudalla useammankerran... EI SE SIITÄ KUNTOUTUNUT.
TULI ASIAA PITÄJÄMÄEN SUUNTAAN... käytin Sytelällä ja nyt näyttää siltä, ETTÄ TOIMII SATAPROSENTTISESTI!
SUOSITTELEN ko. korjausta!!!
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Itse tässä muutaman näytön korjanneena (ja kaiken maailman eristenauhoja/teippivirityksiä/puristus-keinoja testanneena) tein seuraavanlaisen korjauksen:
- Silitysraudalla reilu lämmitys.
- Valmistin kuparitangon ~10x5mm kuparista jonka taivutin hieman kaarelle ja ruuvasin piirilevyn alle tueksi. Tämä siis puristaa piirilevyä myös keskeltä vastapuolen kumitiivistettä vastaan, eikä vain reunoista.
Kuparitankoon piti tietenkin tehdä lovituksia nastarimoja varten, kiinnitys tapahtui näytön rungon ruuvireijistä, pidemmillä ruuveilla. Tankoa tietenkin eristin kapton-teipillä.
Kohta 2kk ajoa ensimmäisenä korjatulla näytöllä, eikä yhtään kadonnutta pikseliä...
Valitettavasti ei ole kuvia korjauksesta, koitain jossain vaiheessa sellaisia järjestää, kunhan saisin motivaation tehdä yhteen varaSIDiin tuon saman...
- Silitysraudalla reilu lämmitys.
- Valmistin kuparitangon ~10x5mm kuparista jonka taivutin hieman kaarelle ja ruuvasin piirilevyn alle tueksi. Tämä siis puristaa piirilevyä myös keskeltä vastapuolen kumitiivistettä vastaan, eikä vain reunoista.
Kuparitankoon piti tietenkin tehdä lovituksia nastarimoja varten, kiinnitys tapahtui näytön rungon ruuvireijistä, pidemmillä ruuveilla. Tankoa tietenkin eristin kapton-teipillä.
Kohta 2kk ajoa ensimmäisenä korjatulla näytöllä, eikä yhtään kadonnutta pikseliä...
Valitettavasti ei ole kuvia korjauksesta, koitain jossain vaiheessa sellaisia järjestää, kunhan saisin motivaation tehdä yhteen varaSIDiin tuon saman...
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Näissä tee se itse korjauksissa on vaarana, että rikkoo laitteen niin perusteellisesti, että sitä ei sitten enää ammatti korjaajatkaan saa kuntoon (eivätkä ala etes yrittämään).Valmistin kuparitangon ~10x5mm kuparista jonka taivutin
Pelkäsin omien silitys ym. temppujen jälkeen omani jo tuhoutuneen... mutta ei onneksi (SE TULI KUNTOON).
Sain sen verran udeltua tuota Sytelän korjausmenetelmää, että väittti kaikki kosketuspinnat käydyn yksittäin läpi.
Laskussa oli veloitettu jotain ELEKTRON KITTIÄ 25 E:n edestä (mitä lie tuo taika-aine).
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002