"7½" enska

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Make^
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Make^ »

Foorumin kautta mää ainakin löysin ton 30/30 välityksen!
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

juu, helkkari tällähetkel ei ainakaa kellää myynnis :? mitäs noista on muuten yleensä tarvinnu maksaa?
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Nelosen enska löytyy itteltä varastosta.Tarkotus on jossain vaiheessa tehdä kireä vapari soralle johon tuo enska sopii hyvin.Varsinkin kun saa huippukierroksia nostettua.
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

aijai et luopuis siitä :?: :wink:
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

900turbo kirjoitti:aijai et luopuis siitä :?: :wink:
Enpä luovu,en.Minkäslaiseen autoon meinasit laittaa?
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

900T -82 5 lovinen lootikko... jäällehän sillä pitäs päästä, jos ne jäät ny tulis :lol: ja onhan tuossa sitte taas kuivemmilla keleillä noita soratienpätkiäkin :)
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

No siihen tarkotukseen se sopii erinomaisesti.Mulla oli -79 gls satkussa 4 enska vakiona.Tosin kun muutin sen turbokoneeksi niin vaihdoin 6:sen.Noita nelosia löytyy ainakin petro vehkeistä.
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

900turbo kirjoitti:900T -82 5 lovinen lootikko... :)
onko tuossa välitys eroja -> vm-84 nopan laatikkoon?
900turbo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Syys 09, 2006 09:29
Paikkakunta: HAUHO

Viesti Kirjoittaja 900turbo »

en tiiä :? taas tarvis olla jotain viisaampia paikalla, sulla olis sellane ylimääränen :?:
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

ei ole ylimääräistä, vaan tuossa omassa turbo-rojektissa on sellainen.
ajattelin vain että onkohan siinä mimmoiset välitykset.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mistä kannattaisi lähteä metsästämään 8:n enskoja, tulisivat 4-vaihteiseen laatikkoon (joka kyllä vaihtuu jossain vaiheessa 5-vaihteiseksi)? Tarkoitus olisi saada kunnolliset aavikkovälitykset moottoritieajoon kun ei koneen tarvitsisi kiertää motarinopeuksissa juuri paljon mitään. Suomessa ei ilmeisesti kovinkaan yleiset (og-aerossani sellaiset oli) mutta mahtaa stcs:n porukalla niitä olla enemmänkin hallussaan?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3099
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

axtec kirjoitti:ja kysytäänpä samalla mikä enska on vm-84 5-vaihteisessa nopassa?
Ainakin -85 nopan 5v vaihteistossa on #6.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Vaihteiston alkuperäisen enskan näkee vaihteiston tyyppimerkinnästä.
Esim. GM35701 tarkoittaa:
GM=manuaali
3=vaihteistosovitus
5=vaihteita eteenpäin
7=enska
01=kehitysvaiheen versio.
Korjaamon käsikirjasta löytyy myös kokonaisvälitysuhteet tuon tyyppimerkinnän perusteella...

Eski
valde
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ma Syys 12, 2005 10:21
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja valde »

ng900aero kirjoitti:Mistä kannattaisi lähteä metsästämään 8:n enskoja
http://www.900aero.com/ ->Tech -> Gearbox data

Esimerkiksi seuraavissa on kasi:
Year Model Gearbox number
1989 900 T8, T16, T16 cat, T16S GM55804
1990 900 T16 GM55804
1991 900 T16 GM55806
1992 900 T16 GM55806
1993 900 T16 GM55806
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Niin siis jenkkilään viety noilla kaseilla.Eipä niitä kait suomalaisiin autoihin paljon asenneltu jos oon ymmärtänyt oikein?
Vastaa Viestiin