9000 TA16 ahtopaineet

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jope kirjoitti: Suosittelen laittamaan esimerkiksi nakutusledin tai sitten hankkimaan jonkun (mielellään logittavan) seosmittarin jos tuolle linjalle lähdet.
Sitten kun vielä kerrot, että miten tuon nakutusledin saa DI/APC vehkeeseen tehtyä, niin tarjoan kepardit esson baarissa :)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Tosimies ei threadin vanhoja viestejä lue! :-)

En osaa antaa sulle valmista kytkentää, mutta voin antaa osviittaa.

The Trionic system uses an additional signal at pin 7 as an engine knock detection circuit. The knock signal is approximately 50-100 millivolts ACV at idle, and 300 millivolts ACV would be considered a large amount of knock.

Eli siitä vaan DI-kasetin johtosarjasta eristettyä johdinta vetämään ja sopivaa kytkentää suunnittelemaan, että mitenkä tuon saisi visualisoitua riittävän huomiota herättävällä tavalla.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jope kirjoitti:Tosimies ei threadin vanhoja viestejä lue! :-)
No milläs tapaa tuo sitten minua koskee? :lol:
Jope kirjoitti: En osaa antaa sulle valmista kytkentää, mutta voin antaa osviittaa.

The Trionic system uses an additional signal at pin 7 as an engine knock detection circuit. The knock signal is approximately 50-100 millivolts ACV at idle, and 300 millivolts ACV would be considered a large amount of knock.
Eli enää pitäisi varmistaa, että DI/APC käyttää samaa signaalia (epäilen, eikös Trionicci haistele jotain ioneita tulppien kautta tjsp Star Trek höpinää, ei taida DI/APC olla ihan vielä samoilla viivoilla...), etsiä signaalin pinni ja cräkätä joku koodi vilkuttamaan lediä. Ei oo paha rasti, eiköhän tää oo huomiseks tehty ja saadaan koodattua kunnon vilkkuvalot DI/APC tonttuihinkin :wink:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

V.J.S kirjoitti:cräkätä joku koodi vilkuttamaan lediä.
Mikrokontrolleripohjainen ratkaisu saattaa olla vähän overkill, passiivikomponenteillakin noista millivolteista voi saada vahvistettua riittävästi jännitettä LEDin vilkuttelemiseen.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Itse ohjaan ahtoja (1 bar) manuaalisesti venttiilin avulla mutta mietin pitääkö minunkin säätää hukkaportin tankoa puoleen tuosta max paineista? Vai onko mitään merkitystä silloin kun ohjataan manuaalisesti 8O
Saab 9-5 2,0t -1999
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

kopote12 kirjoitti:Itse ohjaan ahtoja (1 bar) manuaalisesti venttiilin avulla mutta mietin pitääkö minunkin säätää hukkaportin tankoa puoleen tuosta max paineista? Vai onko mitään merkitystä silloin kun ohjataan manuaalisesti 8O
Ei ole mitään merkitystä. Tosin olet tuolla manuaaliventtiilillä tehnyt APC:n nakutukseneston voimattomaksi, mutta ketäs se haittaa kun homma toimii ja vehkeet kulkee :)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

APC on elämänsä varrella ohjannut paineita ihan tarpeeksi...nyt saa luvan tyytyä ilmaisemaan vain nakutusta.
Saab 9-5 2,0t -1999
Vastaa Viestiin