Onko järkeä talveksi Bilsteinejä alle? On(tulikin nyt KONIt)
Onko järkeä talveksi Bilsteinejä alle? On(tulikin nyt KONIt)
Onko siis mitään järkeä vaihtaa talveksi uusia tiukempia iskareita vai onko ihan hölmöä? Ajattelin tätä ihan vaan sen takia kun noissa Bilsteineissä on se pintakovuus sen n.5000km enkä haluaisi sitä kesäksi.
Toisaalta täytyyhän se kovuus joskus kärsiä kumminkin. En vaan haluaisi koko kesää jyristellä jos asiaan voisi jotenkin vaikuttaa. Sitten taas talvella tie on kovempi kun epätasaisuuksia tulee jäästä ja lumesta
Mutta mutta...sanokaas nyt jotain. Onko tässä touhussa nyt mitään järkeä
Toisaalta täytyyhän se kovuus joskus kärsiä kumminkin. En vaan haluaisi koko kesää jyristellä jos asiaan voisi jotenkin vaikuttaa. Sitten taas talvella tie on kovempi kun epätasaisuuksia tulee jäästä ja lumesta
Mutta mutta...sanokaas nyt jotain. Onko tässä touhussa nyt mitään järkeä
Viimeksi muokannut saapasi, Su Helmi 11, 2007 22:00. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Kiitos vastauksesta. Tuo kumin pehmeys on varsin totta. Kesärenkaat ovat huomattavasti kovemmat, huomaa kun ajelee sellon parkkihallin täristeistä. Ja tuo voisin itseasiassa kompensoida juurikin asian, jolloin ei välttämättä talvella niin haittaisi.
Talvirenkaat ovat samaa vannekokoa kuin kesällä, 17" ja myös samaa korkeusluokkaa. Kesällä 225/45, talvella 205/50. Talvikumi rengaslaskurin mukaan 0,3cm korkeampi.
Edit: Niinnojoo... kevääksi kun on tulossa sitten 225/40/18" ja onhan se tietty taas kovempi kumi.
Talvirenkaat ovat samaa vannekokoa kuin kesällä, 17" ja myös samaa korkeusluokkaa. Kesällä 225/45, talvella 205/50. Talvikumi rengaslaskurin mukaan 0,3cm korkeampi.
Edit: Niinnojoo... kevääksi kun on tulossa sitten 225/40/18" ja onhan se tietty taas kovempi kumi.
Oon kuullut Essonbaarijuttuja, että jos laittaa uudet iskarit alle talvella on ne lyhytikäisemmät kuin kesällä laitetut. Jotain huhua, että iskareiden sisäänajo ei onnistu kunnolla pakkasilla
En tiedä onko ihan legendaa.
En tiedä onko ihan legendaa.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Toisaalta, eipä täällä etelässä mitään kunnon pakkasia olekaan.peinu kirjoitti:Oon kuullut Essonbaarijuttuja, että jos laittaa uudet iskarit alle talvella on ne lyhytikäisemmät kuin kesällä laitetut. Jotain huhua, että iskareiden sisäänajo ei onnistu kunnolla pakkasilla
En tiedä onko ihan legendaa.
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: Onko järkeä talveksi Bilsteinejä alle??
No kyllä nämä on ollu ihan yhtä pintakovat ja kivireet jo yli 10tkm, että en tiedä sitten noista puheista että aluksi olisivat jotenkin erityisemmin...saapasi kirjoitti:Onko siis mitään järkeä vaihtaa talveksi uusia tiukempia iskareita vai onko ihan hölmöä? Ajattelin tätä ihan vaan sen takia kun noissa Bilsteineissä on se pintakovuus sen n.5000km enkä haluaisi sitä kesäksi.
Eli suoraan sanoen v****maiset jäämöykkyisellä tiellä, sekä kesällä routavaurioissa yms.
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Re: Onko järkeä talveksi Bilsteinejä alle??
Alkaa taas Bilstein/Sachs -puntari heilahtaa tommosesta...älä älä.. Mutta kyllä suurimmalla osalla mitä foorumilaisten Bilsteineistä on kuunnellu/lukenu on ollu tuo sisäänajo. Siksi ne qawin oiskin ollu ihan helmet kun oli 10tkm ajetut ja pintakovuus kuulemma tipotiessään. Ei ole kyllä kiva jos tuolla tavalla kuitenkin käyttäytyvät. Oletko sinä sitten ajanut ne "sisään" kesällä vai talvella?hma kirjoitti:No kyllä nämä on ollu ihan yhtä pintakovat ja kivireet jo yli 10tkm, että en tiedä sitten noista puheista että aluksi olisivat jotenkin erityisemmin...saapasi kirjoitti:Onko siis mitään järkeä vaihtaa talveksi uusia tiukempia iskareita vai onko ihan hölmöä? Ajattelin tätä ihan vaan sen takia kun noissa Bilsteineissä on se pintakovuus sen n.5000km enkä haluaisi sitä kesäksi.
Eli suoraan sanoen v****maiset jäämöykkyisellä tiellä, sekä kesällä routavaurioissa yms.
Tavoite Bilsteinien kanssa olisi se ettei auto heiluisi eikä kallistelisi enää yhtään mihinkään suuntaan kun sillä ajetaan. Ja varsinkaan ettei enää keulisi kovemmin kiihdytettäessä eikä menisi alas kovemmin jarrutettaessa. Sachs olisi myös hyvä vaihtoehto, mutta onkohan ne sitten yhtä hyvät
Re: Onko järkeä talveksi Bilsteinejä alle??
Eiköhän ne myyjällä aina ole helmet ja niin pois päin Nää on niin subjektiivisia juttuja. Toisen mielestä omat kamppeet on aina virheettömiä ja toisen mielestä ei - mun mielestä nämä on edelleen yhtä jäykät ku aluksikin ja näin ollen siis epämukavat, mutta onneksi sen tiesi jo hankkiessäsaapasi kirjoitti: Alkaa taas Bilstein/Sachs -puntari heilahtaa tommosesta...älä älä.. Mutta kyllä suurimmalla osalla mitä foorumilaisten Bilsteineistä on kuunnellu/lukenu on ollu tuo sisäänajo. Siksi ne qawin oiskin ollu ihan helmet kun oli 10tkm ajetut ja pintakovuus kuulemma tipotiessään. Ei ole kyllä kiva jos tuolla tavalla kuitenkin käyttäytyvät. Oletko sinä sitten ajanut ne "sisään" kesällä vai talvella?
Alle laitettu kevätauringolla ja koko kesä kovaa ajoa, ~8000tkm. Tästä saa joku myös sisäänajetut helmet, jos vaihdan nuo Koneihin.
Tuossa suhteessahan nämä on kyllä oikeinkin hyvät. Sitä vaan ei tule jokapäivä tuollaista ajoa harrastettua, niin käy välillä "harmittamaan" lievästi tuo kovuus. Alkuperäiset aerot (Sachs) oli ennen alla ja kyllä ero melkoinen oli.saapasi kirjoitti: Tavoite Bilsteinien kanssa olisi se ettei auto heiluisi eikä kallistelisi enää yhtään mihinkään suuntaan kun sillä ajetaan. Ja varsinkaan ettei enää keulisi kovemmin kiihdytettäessä eikä menisi alas kovemmin jarrutettaessa. Sachs olisi myös hyvä vaihtoehto, mutta onkohan ne sitten yhtä hyvät
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Luin tätä keskustelua ja ihmettelin kun kaikki osapuolet puhuivat pelkistä Bilsteineista. Eikö nyt kannattaisi kuitenkin täsmentää mistä Bilsteinin mallista on kyse, niin ei tulisi väärinymmäryksiä. Eli puhuuko joku Sporteista ja toinen Sprinteistä vai miten homma menee ?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Tonnariin ei taida olla saatavilla muita kun sportteja.koistha kirjoitti:Luin tätä keskustelua ja ihmettelin kun kaikki osapuolet puhuivat pelkistä Bilsteineista. Eikö nyt kannattaisi kuitenkin täsmentää mistä Bilsteinin mallista on kyse, niin ei tulisi väärinymmäryksiä. Eli puhuuko joku Sporteista ja toinen Sprinteistä vai miten homma menee ?
Kaikki puhuvat Sporteista. Ja yleisesti kun puhutaan tonnarin Bilsteineistä, puhutaan lähestulkoon aina Sporteista. Sprinttejä ei muistaakseni tonnariin edes saa, kuten JouniCSEkin tuossa mainitsi.koistha kirjoitti:Luin tätä keskustelua ja ihmettelin kun kaikki osapuolet puhuivat pelkistä Bilsteineista. Eikö nyt kannattaisi kuitenkin täsmentää mistä Bilsteinin mallista on kyse, niin ei tulisi väärinymmäryksiä. Eli puhuuko joku Sporteista ja toinen Sprinteistä vai miten homma menee ?
EDIT: Nyt muuten saa, ainakin Elkpartsilta.
Viimeksi muokannut saapasi, Su Helmi 11, 2007 22:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Onko järkeä talveksi Bilsteinejä alle??
Qaw on kehunut alustaansa jo kesällä ettei ole kivireki, kun toisessa topicissa oli juttua tuosta kovuudesta. Kutsui ihan kokeilemaan autoansa, jollei joku usko.hma kirjoitti:Eiköhän ne myyjällä aina ole helmet ja niin pois päin
Minäpä voisin olla kiinnostunut jos vaan hinnasta sovitaan. Olen ajatellut tehdä ostopäätöstä n. kuukauden kuluessa.hma kirjoitti:Alle laitettu kevätauringolla ja koko kesä kovaa ajoa, ~8000tkm. Tästä saa joku myös sisäänajetut helmet, jos vaihdan nuo Koneihin.
Jaa, kerro ihmeessä lisää Sachseista. Niistä kun tuntuu olevan niin vähän juttua. Voitko kertoa käyttökokemuksiesi erot noiden kahden välillä? Auttaisi hurjasti iskareiden valinnassa! Ja jos olet Koneihin vaihtamassa, niin mitä parempaa niissä sitten on? Tiedän että ovat säädettävät.hma kirjoitti:Tuossa suhteessahan nämä on kyllä oikeinkin hyvät. Sitä vaan ei tule jokapäivä tuollaista ajoa harrastettua, niin käy välillä "harmittamaan" lievästi tuo kovuus. Alkuperäiset aerot (Sachs) oli ennen alla ja kyllä ero melkoinen oli.saapasi kirjoitti: Tavoite Bilsteinien kanssa olisi se ettei auto heiluisi eikä kallistelisi enää yhtään mihinkään suuntaan kun sillä ajetaan. Ja varsinkaan ettei enää keulisi kovemmin kiihdytettäessä eikä menisi alas kovemmin jarrutettaessa. Sachs olisi myös hyvä vaihtoehto, mutta onkohan ne sitten yhtä hyvät
Edit: ainiin, mitkä jouset sulla muuten on?
Saiskos tänne noista Koneistakin kommentteja? Kattelin etteivät ole uutena SP:llä kuin 65€ kalliimmat, kuin Bilsteinit. Hämää vaan se, että mistä sitä säädetään? Iskarin päässä tuntuu olevan joku säätöruuvi. Eli konehuoneestako pystyy sitten säätämään esim talvella löysemmälle tai vaikka mökkireissun hiekkatien alkaessa jos haluaa? Ja takapäästä varmaan löytyy säätö yhtä helposti?
Voishan ne noikin varteenotettavat olla
Voishan ne noikin varteenotettavat olla