TOPIC: muuta keskustelua

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11642
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Juha96 kirjoitti:Vai olisiko taloyhtiön putkiremontin röhnät voineet tukkia sisääntulosihdin, kun kone on ollut muutamia viikkoja käyttämättä?
Remontissahan voi lähteä kaikenlaista roskaa putkistosta liikkeelle, mutta jos muut vesipisteet toimivat normaalisti, tuo sihdin tukkeutuminen ei ole kovin todennäköistä. Kannattaahan se sihti silti silti tarkistaa ennen kalliiden huolto-operaatioiden käynnistämistä.

Omat kokemukset tukkeutumisista:
-Pikkasin vessan lattian 10 cm valun pois. 50-luvun rautaputket lattian sisällä saivat sen verran tärinää, että pöntön täyttöventtiili ja Oraksen vipuhana menivät tukkoon ruostemurusista. Hanassa tukos oli venttiililaipan lähellä, ei poresuuttimessa.

-Lämpimän käyttöveden kiertopumpun keraaminen juoksupyörä hajosi syystä tai toisesta. Hanoista tuli ensiksi mustaa vettä, sitten ei enää ollenkaan. Poresuuttimet kaikissa 7 hanassa enemmän tai vähemmän täynnä juoksupyörän murusia.

Nyt on uudet putket ja pumppu sekä lämpimän käyttöveden sekoitusventtiili paremmin kiertopumpun kaveriksi sopivaa mallia.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Nuo on varmasti kaikille tutut Saabsivustot mutta laitetaan nyt kuitenkin:
http://www.saab92x.com/
Mitä noita juttuja vilkuilin niin aika vähän tuntuisi olevan teknisiä murheita noiden kanssa, taitaa ola ihan laatupeli
Mitä luokkaa tuontikulut jenkeistä mahtaa olla konttirahtina? Noita 9-2X:iä näyttäisi olevan hyvinkin liikkeellä käytettyinä.

Jos joku klubi/palstalainen tuollaisen hankkii niin tietenkin tuollekin mallille tehdään forumille oma osastonsa kuten muillakin on?
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mimmi kirjoitti:Muista, että tuonikäisen auton pitää täyttää EU-vaatimukset, mikään poikkeuslupa/kansallinen lupa EI kelpaa.
Aika kallis peltoauto.
No eikö tuo sitten täytä, luulisi että tuota oli alunperin tarkoitus myydä myös eurooppaan?
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mimmi kirjoitti:Tyyppikilvestä pitää löytyä EU*........
Eikös GM Finlandin kuuluisi tietää saako tuollaisen rekisteröityä Suomeen?
Olis ihan passelin kokoinen farkku nelivedolla, ei mikään SUV 8)
Ja eikös tuo ole tasan aito Saab jos VIN-koodikin alkaa YS3:lla ;)
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Myrkky kirjoitti: .... on meinaan mitta niin täysi tuota romua ja yleensäkkin og-satkua uudempaa sukupolvea olevaa saab:ia .....
Aika pitkälle samat aatokset Myrkyn kanssa, taitaa ehdotomasti kestävin ja luotettavin Saabi olla og900 1-kurkkuisella kaasuttimella, 4-vaihteisella laatikolla ja ilman ainutakaan lisävarustetta, ja mieluiten 2-ovisena niin ei ole mätiä oviakaan niin montaa ;)
Täytyy downgreidata oma kuljetuskalusto käsittämään vain 99 ja todella karvalakkimallinen og-satku (jos jostain löytyisi kohtuullisen vähän ajettu yksilö).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Ei ymmärrä :lol: en ole kylläkään omistanut yhtään nelivaihteista, mutta en ole kyllä yhdestäkään viisivaihteisesta saanut lootaa rikki. :D
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Anthuan kirjoitti:Ei ymmärrä :lol: en ole kylläkään omistanut yhtään nelivaihteista, mutta en ole kyllä yhdestäkään viisivaihteisesta saanut lootaa rikki. :D
Noita 4-vaihteisia kaasutinpelejä on ollut 3kpl ja kaikki olleet varsin kovia rasseja.
Kaasutinmalliin taitaa sopia parhaiten tuo 4-vaihteinen loota, ja vaihtotarvekin on silloin pienempi ;) 4-vaihteinen ei tunnu kuluttavan satasen nopeudessa kovin kummoisesti, eikä juuri sitä lujempaa vanhalla autolla tarvitse ajaakaan.
Vanhassa autossa on aina parempi mitä vähemmän varusteita, tehostamattoman ohjauksen ohjaustuntuma on parempi, keskuslukitusta ei tarvitse 2-ovisessa, veiviklasit on toimintavarmat, mekaaninen bensapumppu samoin (ja vaikka se porsisi tienpäällä niin helppo vaihtaa), kaasuttimen kanssa pääsee aina nilkuttamaan kotiin asti, huoltotoimenpiteet on helpommat kun ei ole konehuoneessa turhaa roipetta tiellä jnejne ;)

Karvalakkisaabit kunniaan! :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Samaa mieltä, :lol: ite kyllä tykkäsin 99stä 5 speed:inä.
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

ng900aero kirjoitti:]
Noita 4-vaihteisia kaasutinpelejä on ollut 3kpl ja kaikki olleet varsin kovia rasseja.
Kaasutinmalliin taitaa sopia parhaiten tuo 4-vaihteinen loota, ja vaihtotarvekin on silloin pienempi ;) 4-vaihteinen ei tunnu kuluttavan satasen nopeudessa kovin kummoisesti, eikä juuri sitä lujempaa vanhalla autolla tarvitse ajaakaan.
Vanhassa autossa on aina parempi mitä vähemmän varusteita, tehostamattoman ohjauksen ohjaustuntuma on parempi, keskuslukitusta ei tarvitse 2-ovisessa, veiviklasit on toimintavarmat, mekaaninen bensapumppu samoin (ja vaikka se porsisi tienpäällä niin helppo vaihtaa), kaasuttimen kanssa pääsee aina nilkuttamaan kotiin asti, huoltotoimenpiteet on helpommat kun ei ole konehuoneessa turhaa roipetta tiellä jnejne ;)

Karvalakkisaabit kunniaan! :D
Ensimmäistä kertaa taidetaan olla samoilla linjoilla. :?: :D

Muuten täysin samat ajatukset,paitsi 5v aski on mulle elinehto,motaria päivittäin ~25km

Mulla on takaluukussa mukana ruuvimeisseli(sellainen + ja - pää),kaasarin kalvo,sekä virranjakajan kansi.Näillä varusteilla ei luulisi jäävän tielle ilman täyttä konerikkoa.

Joskus haaveilin 5ovisesta 16v turbo og:sta,onneksi tulin järkiini ennenkuin sellaisen sain käsiini.

Ennen ajoin 900:silla,mutta yhden ''vahinko 99'' jälkeen ei enää muita tule,on paljon kivampi ajettava kun satku.

Pitää tuossa vuoden sisään hankkia MR aihioksi joku 80luvun alusta oleva tuplis,niin jatkuu se halpa ja kiva ajelu sen verouudistuksenkin jälkeen. :wink:
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Suppari kirjoitti:


Mulla on takaluukussa mukana ruuvimeisseli(sellainen + ja - pää),kaasarin kalvo,sekä virranjakajan kansi.Näillä varusteilla ei luulisi jäävän tielle ilman täyttä konerikkoa.
Missä b-pumppu..? :wink:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tri-Lo kirjoitti:
Suppari kirjoitti:


Mulla on takaluukussa mukana ruuvimeisseli(sellainen + ja - pää),kaasarin kalvo,sekä virranjakajan kansi.Näillä varusteilla ei luulisi jäävän tielle ilman täyttä konerikkoa.
Missä b-pumppu..? :wink:
Ja pyörijä, 1 tulpanjohto ja pätkä piuhaa jolla saa solenoidille herätteen suoraan akulta, sekä tietty laturin säädin ja hihna. Varmaan kärjettömässä pelissä voisi olla se sytkän pääteastekin varuiksi mukana?

Aika epätodennäköistä että kaasaripelillä ei pääsisi kotiin asti (paitsi motorschaden-tapauksessa mutta eikait nuo ajamalla rikki mene ;) ).

Itsekin ajan moottoritietä mutta Tusby-highwaylla on 100km/h nopeusrajoitus eli 4 vaihdetta riittää hyvinkin etenemiseen.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Tri-Lo kirjoitti:
Suppari kirjoitti:


Mulla on takaluukussa mukana ruuvimeisseli(sellainen + ja - pää),kaasarin kalvo,sekä virranjakajan kansi.Näillä varusteilla ei luulisi jäävän tielle ilman täyttä konerikkoa.
Missä b-pumppu..? :wink:
Tallissa on uus paketissa jo,mutta ei viellä noilla kilometreillä 8)
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8269
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Ristus, että oli jännä toi Prison breakin jakso. Ihan sormet ja varpaat hikosi ku jännitti, että pääseekö ne muurin yli. Huh huh, kerta kaikkiaan tv-historian paras jakso 8O
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
api
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Ti Loka 31, 2006 23:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja api »

ja sitten ku oikein jää koukkuun niin ei malta odottaa seuraavaa jaksoa, noh onneksi ne saa ladattua kaikki netistä.... mulla on menossa 2 tuotantokausi 16 jakso....voi sika,taas hyvä jakso....
Yamaha FZ1-N -08
Vastaa Viestiin