Nyt oli kylmä....

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Muksu kirjoitti: Valitettavasti meillä näin etelässä oli tänään varsin lämmin päivä, joten en tuon kummoisempaan lukuun päässyt ... joku varmaan pistää tänne ennätyskuvan jossain vaiheessa 8)
Ei tämäkään nyt vielä mitään käsittämätöntä ole:

Kuva

Taitaa olla nyt 4 astetta tuota kylmempääkin tuolla ..

Mikä *piip*:n ilmaston lämpeneminen? Voiko sitä edistää kotikonstein?
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Sori OT Haza, mutta tuossa kuvassa, mitä siinä "32c":n yläpuolella on? Onko siinä painimatsi menossa? Huh tätä kehitystä :lol:

Juu, kyllä tässä tänään kun Tonnari on vielä telakalla ja "jouduin" lainaamaan NG900:sta niin mukavasti vaakkui menemään, -22, mutta muuten istui näppeihin kyllä.
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Ikävä tuottaa pettymys(?) mutta kyllä joku on vaan joskus onnistunut tuota dcc:tä kolhimaan ja näytössä on sitten tuollainen kauneusvirhe

ilma eikun kylmenee, nyt on jotain -38..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Pitäis kait muuttaa melkein jäämerelle asti että tarkenisi:

Havaintoasema: Inari Saariselkä
Tuorein havainto: 07.02.2007 00:00
lämpötila -9.9 °C, paine 1009.2 hPa, kosteus 92%, pohjoistuulta 3 m/s
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

No eipä tuossa mitään toiveajattelua ollut, ihmetytti vain moinen "display".

Juuri kävin ulkona sauhuilla, mutta mittaria ei nyt ole. Silti, kyllä tuolla sairaan kylmää on, hemmetti kun ei edes tupakin läpi vedetty esilämmitetty ilma enää lämmitä.

Tämä ilmastonlämpenemis- juttu nyt ainakin omasta mielestä vaikuttaa siltä, että kun nykyään vedetään jo muutaman kuukauden perusteella pitkälle meneviä johtopäätöksiä tulevaisuudesta, ilmeisesti nykyisen hermostuneen ja poukkoilevan talouden vetämänä, niin tässä ilmastoasiassakin on vedetty hätäisiä päätelmiä.

Vaihteluahan on aina, ja rajuakin sellaista. Se voi vaikuttaa ihmisen skaalasta ja suppeasta perspektiivistä rajulta mutta kun ottaa huomioon sen, että ennen tämän karvattoman apinan voittokulkua, maapallon lämpötilassa on tapahtunut useiden kymmenien asteiden muutoksia, ja samoin ilmakehän happipitoisuudessa, niin mielestäni se, että ihminen ottaa kaiken kunnian jo asteen muutoksesta osoittaa sen, että tämä karvaton apina todella luulee voivansa vaikuttaa luontoon, ja se luulo on suuruudenhulluutta.

Onhan tässä Tampereellakin ollut esim. vuosi 1930, jolloin Näsijärvikin jäätyi vasta tammikuussa, eikä silloin huudeltu mitään ilmastonmuutoksista..
anette
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 14:33
Paikkakunta: hartola

Viesti Kirjoittaja anette »

Joo kylmä on, -30
Kiva herätys, pirtissä lämmintä 10 astetta, patteri kierron pumppu sanonut sopimuksen irti helvata :(

Ei auta, puita uuniin ja pumpun hakuun kun liikkeet aukee

Auto starttaa kyllä, onneksi..
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

anette kirjoitti:Joo kylmä on, -30
Kiva herätys, pirtissä lämmintä 10 astetta, patteri kierron pumppu sanonut sopimuksen irti helvata :(
On se vaan hieno asia tuo suora sähkölämmitys ja pönttöuunin kylkikin kivasti hohkasi lämmintä vielä aamulla, kun tuli eilen poltettua pari pesällistä puuta 8)
-25 astetta aamulla, otin varman päälle ja lähdin kaasarisatkulla röihin. Pari tuntia piuhassa ja käymään lähti kuin kesäkeleillä. Ei jaksanu Calixin joku 1200W lämppäri enää sulattaa muutaman päivän seisonnan jäitä ikkunoista.

On muuten hämmästyttävän lämmin peli tuo Pajerokin. Lämpömittari nyt ei nouse kuin korkeintaan neljännekseen asteikolla, mutta takatilan lattiassa oleva erillinen lämppäri, toimiva persgrilli ja "normilämppäri" pitää saunatunnelman yllä. Hallitus tosin saa tuolla ajella töihin niin kauan kun yli 10 asteen pakkasia riittää, ei ole edelleenkään haluja testailla tod.näk. alkuperäisten hehkutuppien tehon puutetta. Uuusia ei saa kuin Mitsun tiskiltä jotain 45€/kpl, kyseessä joku yberharvinainen 6V jännitteellä toimiva keraaminen hehkutulppa...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Näin Vihtavuoressa:
Kuva

9-5:n kanssa ei mitään ongelmia, kun oli yön tallissa, jossa oli aamulla "vain" -19 astetta ja pari tuntia roikassa ennen starttia...

Eski
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Pakkanen senkuin kiristyy.. ans kattoo miten tuo laina-Laguna suostuu starttaamaan, Saba saa viettää pari päivää tallissa :D
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
taassaapi
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 11:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja taassaapi »

-31,1 astetta. RoPSin pojat harjottelis tänään pitkissä :lol: . Vaan Hämeenlinnassa ei vanhusta turhaan tänään veivata käyntiin, jollei elohopea nouse yli 20 celsiuksen.
# 3109
9-5 2.3t wagon, 1999 (KA)
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Breadfan kirjoitti:Noin -25 oli asteita ja Kivikki lähti roikan perästä hyvin käyntiin. Tosin tehostin ja laatikko olivat muutaman mutkan verran kankeana.

Ostin männä viikolla tohon sisätilanlämmittimen. Onhan se mukavaa mennä autoon, kun sisällä on lämmin ja ikkunat sulat. Mutta annahan olla, kun lyöt auton käyntiin ja otat pois roikasta, kylmä meinaa tulla :lol: Termari olis vaihdon tarpeessa.
honda? eikö 99 kelpaa talviautoksi?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

OG:n akku luovutti eikä pakkasta ole kuin -21. Tosin arvasin tämän jo eilen ja varasin uuden akun liikkeestä ja haen tänään sen pois.

Työmatkalle joutui siis nöyrtymään vaikeamman kautta eli hissillä autohalliin, takki takapenkille ja hallitukselle ajo-ohjeet työpaikalle.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

-24.6, tonttu oli tunnin roikassa joka näytti poistaneen pahimman kankeuden, hyvin lähti käymään. Oli vain lohkiksen piuha oikkarissa, eipä tartte enää rasittaa konetta kylmäkäynnistyksillä.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

-24.5 Turussa klo 6.00 ja tänään mittasin aamulla akun kunnon 38% näytti boschin akkutesteri ja uutta Vartaa pellin alle.. No ei onneksi 50€ maa kaadu :)

Pääsee huomennakin töihin
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Haksu
"Viggen"
Viestit: 604
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 03:17
Paikkakunta: Vehmersalmi

Viesti Kirjoittaja Haksu »

Säätila Kuopiossa 07.02.2007 klo 11:07:16

Lämpötila: -27,4 °C +1,6 °C/h
24h min/max: -31,3 °C / -22,5 °C
Ilmanpaine: 1011,5 hPa -0,3 hPa/h
Tuulen suunta: lounaasta (228 °)
Tuulen nopeus: < 0,4 m/s (15 min: 0,4 m/s)
Tuulen hyytävyys: -27,4 °C
Ilman suht. kost.: 78,4 %
Kastepiste: -30,0 °C
Sademäärä: 0,0 mm 0,0 mm/h
Auringon säteily: 196,8 W/m²
UVA-säteily: 6,7 W/m²
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
Vastaa Viestiin