Varttimaili

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
TurboRuuvi^^
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: La Touko 07, 2005 15:03
Paikkakunta: Korvessa :)

Varttimaili

Viesti Kirjoittaja TurboRuuvi^^ »

Kertokaas että millaisia aikoja ootte menny 900 Turbolla? Mikä on ollut loppunopeus? Entä mitä muutoksia konepuolelle ja hevosvoimat.
Aattelin tässä kesän aikana mennä vähän kiihdyttelemään ja pitäis vähä tietää etukäteen että mitäs aikoja muut on ajanu ettei aivan nolostu :D
-Saab 900i 16 -92
-Saab 900 -86 R.I.P

Think your head, don`t your ass.
--SAAB--
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

No, 0-160 km/h olen kiihdytellyt aikaan 13.6 sekuntia, eli sen pitäisi melko tarkkaan vastata varttimailia (oikeansuuntainen loppunopeus) kun otetaan huomioon auton paino, teho ja vääntö.
Mulla siis OG 900 CC, jossa 260 hv ja 415 Nm +jotain (dynossa cooleri ei saanut tarpeeksi ilmavirtaa, tehoa siis todellisuudessa hieman enemmän)
TurboJanne joka ohittaa turbojanne (tm)
------------------------------------------------------------
Motto: Älä ota turhia paineita, ota ahtopaineita!
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Vakio T8:lla varmaan jotain 17-18sek, T16 ehkä jotain 15-16sek. Tehoa pyöriltä T8:ssa ~130hp/140hp (ei IC:tä / IC:llä) ja T16 160hp / 145hp (ei kat / kat).

Ei mitään kokemuksia, kunhan jotain lappuja olen joskus nähnyt. Lähinnä vertailen paria kertaluokkaa nopeampiin autoihin ja arvaan loput :)
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

f-19 kirjoitti:Vakio T8:lla varmaan jotain 17-18sek, T16 ehkä jotain 15-16sek. Tehoa pyöriltä T8:ssa ~130hp/140hp (ei IC:tä / IC:llä) ja T16 160hp / 145hp (ei kat / kat).

Ei mitään kokemuksia, kunhan jotain lappuja olen joskus nähnyt. Lähinnä vertailen paria kertaluokkaa nopeampiin autoihin ja arvaan loput :)


mitäs lukuja noi oli??

T8 ic on 155hv
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Daword kirjoitti:
mitäs lukuja noi oli??

T8 ic on 155hv

Kyseessä olikin rengasteho, joka ei ole sama kuin moottoriteho. T8 IC:n moottoriteho on se 155hv.
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

Zebe kirjoitti:
Daword kirjoitti:
mitäs lukuja noi oli??

T8 ic on 155hv

Kyseessä olikin rengasteho, joka ei ole sama kuin moottoriteho. T8 IC:n moottoriteho on se 155hv.

rengasteho?

kaverilla on tommonen vm88 ic T8 ainut viri on vapari ja dynossa mitattu 153hv? vääntö 243nm

mut mitäs rengas teho tarkottaa? eikös oo sama ku dyno rundi?
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Dynamometrissä tulee kummatkin arvot esille, rengasteho ja moottoriteho. Rengasteho on pienempi koska voimansiirrosta yms tulee tehohäviötä.

Vaparifilsua ei edelleenkään lasketa virittämiseksi. :D
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

Zebe kirjoitti:Dynamometrissä tulee kummatkin arvot esille, rengasteho ja moottoriteho. Rengasteho on pienempi koska voimansiirrosta yms tulee tehohäviötä.

Vaparifilsua ei edelleenkään lasketa virittämiseksi. :D


ööö koskas mä oisin väittänyt että se lasketaan viri osaks :?:


mitenköhän paljo bemareis tulee hävikkii tai yleensäkkin takavetosis autois?
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Daword kirjoitti: ööö koskas mä oisin väittänyt että se lasketaan viri osaks :?:
kaverilla on tommonen vm88 ic T8 ainut viri on vapari ja dynossa mitattu 153hv? vääntö 243nm
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

Jokke A kirjoitti:
Daword kirjoitti: ööö koskas mä oisin väittänyt että se lasketaan viri osaks :?:
kaverilla on tommonen vm88 ic T8 ainut viri on vapari ja dynossa mitattu 153hv? vääntö 243nm


OMG O_o
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

Jokke A kirjoitti:
Daword kirjoitti: ööö koskas mä oisin väittänyt että se lasketaan viri osaks :?:
kaverilla on tommonen vm88 ic T8 ainut viri on vapari ja dynossa mitattu 153hv? vääntö 243nm

onko vapari sitten.. mikä osa? perus osa ei voi olla koska kuiteski parantaa hengittävyyttä...

ja tarkemmin aatelleen niin eikös se ihan pienikin viri oo virittämistä? eli vapari hyötyy tai ei on meidän valtiossamme lähes toistuvasti tunnustettu jonkin asteen viri osaksi... miksi lähteä muuttamaan sitä nyt?

yleisesti ottaen joissakin turboissa kuten nissan 200 kun heitti orkkiksen pois ja caparin tilalle niin erohan oli selvä. johtuen osittain alkuperäisen suodattimen tukkoisuudesta. tietysti jos T8 saapis on jo ennestään hyvin virtaava niin silloin hyöty lähes olematon.

mutta stooria on yhtä monta kuin kertojaakin =))


ollakko vaiko eikö olla viri osa?

:wink:
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

kuulostaa ihan realistisilta nuo varttimailiajat oglle...

itellä meni hiukan piristelty 2.3cdta tonnari 15.6772 että hyvin noihin lukemiin pitäs kait päästä 2-litrasella turbo-16 og:lla, hiukan voi joutua piristelemään, mutta noille nurkille.. luulisin.. siis jos veto onnistuu edes jotenkin.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Daword
"Aero"
Viestit: 345
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 14:41
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Daword »

turkkaki kirjoitti:kuulostaa ihan realistisilta nuo varttimailiajat oglle...

itellä meni hiukan piristelty 2.3cdta tonnari 15.6772 että hyvin noihin lukemiin pitäs kait päästä 2-litrasella turbo-16 og:lla, hiukan voi joutua piristelemään, mutta noille nurkille.. luulisin.. siis jos veto onnistuu edes jotenkin.


viimetalvella tein omat ennätykseni bmw 520 ei mennyt ku 15s että repikää siittä...

eli pihasta lähdön jälkeen ei mennyt ku 15sekunttia niin sain vedettyy kadun pääs olevan mutkan suoraks ja hurautin suoriks naapurin komian orapihlaja puskan läpi takapihan puolelle... onneks se ukon lumi puhallin säily ehjänä..sattu oleen sekin siinä tiellä saakeli. oppisivat pitään tavaroitaan sivus!

:D
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Voitha sää Daword tunkea siihen teekasiisi sen vaparifilsun, mutta voin lyödä vaikka vetoa että et huomaa mitään eroa. Suosittelen ns. oikeaa viritystä ja jättää pelleilemättä joidenkin vaparifilsujen yms rojujen kanssa. Eli bensaa, ilmaa ja virtauksia pelkistettynä. 8)
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Daword kirjoitti:


viimetalvella tein omat ennätykseni bmw 520 ei mennyt ku 15s että repikää siittä...

eli pihasta lähdön jälkeen ei mennyt ku 15sekunttia niin sain vedettyy kadun pääs olevan mutkan suoraks ja hurautin suoriks naapurin komian orapihlaja puskan läpi takapihan puolelle... onneks se ukon lumi puhallin säily ehjänä..sattu oleen sekin siinä tiellä saakeli. oppisivat pitään tavaroitaan sivus!

:D
Eh, mihin sitä Turbovoimaa enää tarvitaan, jos tuo onnistuu jo vajaastihengittävällä bemarilla? :?
Vastaa Viestiin