Limp-home-solenoidin / -releen poistaminen?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Limp-home-solenoidin / -releen poistaminen?

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

Onko kukaan tutkinut, että eikö näistä jompaa kumpaa voi poistaa käytöstä/ohittaa, ettei toi paskakikkare laukee itsekseen? Sammui auto taas risteykseen mokoman vuoksi. Viime kerrasta 1kk aikaa ja silloin sai korjata sitä -30 ast pakkasessa sormet jäässä.

Ajattelin, että jos sen solenoidin ottaa sivuun tai irti, niin se ei voi laukasta jousta sijoiltaan?
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Mutta eikös tuo ole juuri sitä varten, että pääsee nilkkuttamaan kotiin/huoltoon sähköisen läpän seotessa, Kaasuläppäkotelossa on jotain vikaa jos heittaa tuota limb homea päälle.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

Ymmärrän kyllä sen olemassa olon, mutta mikäs se sellainen satunnaisvika on tuollaisessa kikkareessa? Sitäpaitsi limp-home tilahan menee päälle muustakin kuin läppäkotelosta. Vaihteisto, vaihteiston väylä, venttiilit S1, S2, ST ja SL vika, asettaa myös limp homen päälle.
Nyt kahdella viimeisellä kerralla on vika tullut päälle "kovan(lue kiire)" ajamisen jälkeen, noin minutti käynnistyksen jälkeen. Kone ei ole ollut normaali lämpöinen vielä.

Ekan kerran jälkeen, yli 1,5 vuotta sitten ei vikamuistissa ollut tapahtuneen jälkeen mitään koodia.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Sabaman kirjoitti: Nyt kahdella viimeisellä kerralla on vika tullut päälle "kovan(lue kiire)" ajamisen jälkeen, noin minutti käynnistyksen jälkeen. Kone ei ole ollut normaali lämpöinen vielä.
Sittenhän vika on helppo korjata, katsomalla peiliin.
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

Ja mitäs sieltä peilistä näkyy? Paska auto vai kun ei käyttöä kestä? Jos ei minutin/kilometrin jälkeen saa ajaa maantie nopeutta ja vähän päälle niin jo on kumma.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: Limp-home-solenoidin / -releen poistaminen?

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Sabaman kirjoitti:Onko kukaan tutkinut, että eikö näistä jompaa kumpaa voi poistaa käytöstä/ohittaa, ettei toi paskakikkare laukee itsekseen? Sammui auto taas risteykseen mokoman vuoksi. Viime kerrasta 1kk aikaa ja silloin sai korjata sitä -30 ast pakkasessa sormet jäässä.

Ajattelin, että jos sen solenoidin ottaa sivuun tai irti, niin se ei voi laukasta jousta sijoiltaan?
Kyseinen kytkin on yhdellä ruuvilla kiinni. Otat sen irti, niin ei syty vikavaloa.
Tämä ei kuitenkaan estä kotelon siirtymistä vaijeri kaasulle. Tämä taas vaatisi kotelon toisen jousen poistamista. Toinen jousi säätää kotelon läppää toinen taas kääntää kotelon vaijerikaasulle.
Tämän jälkeen jos koteloon tulee vikaa, niin kone pitäisi käsin kääntään vaijerikaasulle.
Oikein toimiva kotelo ei mene vikatilaan. Kyllä auton pitää kylmänäkin toimia normaali ajossa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Sabaman kirjoitti:Ja mitäs sieltä peilistä näkyy? Paska auto vai kun ei käyttöä kestä? Jos ei minutin/kilometrin jälkeen saa ajaa maantie nopeutta ja vähän päälle niin jo on kumma.
Tuolloin on autossa kyllä jotain vikaa :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vastaa Viestiin