jakopään kunnostus; hinta?
jakopään kunnostus; hinta?
huollossa todettiin että kiristämisvaraa ketjussa ei enää ole, joten pitää uusia
- mitä kaikkea muuta jakopään kunnostukseen kuuluu?
- hintaesimerkkejä ?
( -01 / 2.0 / 90 tkm )
/r
- mitä kaikkea muuta jakopään kunnostukseen kuuluu?
- hintaesimerkkejä ?
( -01 / 2.0 / 90 tkm )
/r
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
90tkm... kylläpä on aika käsittämättömän lyhyellä välillä lerpahtanu kettinki ja vielä pikkukoneessa
...eikös nuo osat kestä yleensä helposti 2-3-400tkm ja jopa enemmänkin?
http://www.speedparts.se/shop/prod/res_ ... _kit.shtml
Tuolla koko jakopäänsetin hinta n. 130€ ...Suomes PCS-toimii jälleemmyyjänä SP:lle.
Tietty työt + mahdolliset tarvikkeet (tiivisteliimaa vissiin ainakin tarttee) päälle.

http://www.speedparts.se/shop/prod/res_ ... _kit.shtml
Tuolla koko jakopäänsetin hinta n. 130€ ...Suomes PCS-toimii jälleemmyyjänä SP:lle.
Tietty työt + mahdolliset tarvikkeet (tiivisteliimaa vissiin ainakin tarttee) päälle.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
jep,
huollot seurattu kirjan mukaan, on vapaaehtoisia
öljynvaihtojakin muutama, mutta 1 väli on ilmeisesti
aavistuksen liian pitkä ...
tietysti kannattaa edes yrittää takuuseen, mutta epäilen ...
No, jos tämän tekee, niin ei tarvitse miettiä asiaa
enää ... (vaiko kuitenkin: runkolaakerit? männänrenkaat? )
/r
huollot seurattu kirjan mukaan, on vapaaehtoisia
öljynvaihtojakin muutama, mutta 1 väli on ilmeisesti
aavistuksen liian pitkä ...
tietysti kannattaa edes yrittää takuuseen, mutta epäilen ...
No, jos tämän tekee, niin ei tarvitse miettiä asiaa
enää ... (vaiko kuitenkin: runkolaakerit? männänrenkaat? )
/r
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Muistelen jonkun täällä kertoneen että oli joko tarjottu tai jopa tehty **rkkikorjaamossa hintaluokkaan 2k€. Siihenhän menee tunteja melkoisesti jos ne nostaa koneen pois.
Kannentiivisteen vaihtoa on mulle tarjottu (silloin kun se tihkui) hintaan 1k€ ja jos siitä laskee että siinä remontissa pitää avata n.15 pulttia ja jakopäärempassa about 30 niin sehän olis "linjassa".
Kannentiivisteen vaihtoa on mulle tarjottu (silloin kun se tihkui) hintaan 1k€ ja jos siitä laskee että siinä remontissa pitää avata n.15 pulttia ja jakopäärempassa about 30 niin sehän olis "linjassa".

9000CS 2,3
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Mistäs tuon 143eskoo kiskasit?9-5T kirjoitti:143€ + suomilisä.Ahtopaine kirjoitti:
http://www.speedparts.se/shop/prod/res_ ... _kit.shtml
Tuolla koko jakopäänsetin hinta n. 130€ ...Suomes PCS-toimii jälleemmyyjänä SP:lle.
Saabilta saa hiukan kalliimmalla täydellisen paketin jakopäähän.

Tuossa Saabin omassa setissä siis mukana myös TP-kilkkehet? ...osaakko tuolle heittää arviohintaa?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2671Ahtopaine kirjoitti:Paljonkohan maksais pitkälohkotonnariin Saabin tiskillä tuo sama setti...
Siitä osviittaa.
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Ainakin kun mulle tehtiin tuo jakopäähomma niin sanoivat että ahdin tutkitaan. Siinä ei kuulemma ollut vikaa joten sitä ei vaihdettu. Mulle jäi se kuva että kuuluu huolenpito-ohjelmaan ja vaihdetaan jos on tarvis.andr kirjoitti: - jos/kun turbo pamahtaa seuraavaksi, niin kattaako 8v moottoritakuu myös tämän?
/r
9000CS 2,3
Niin, eräs Saabilla työskennellyt autokauppias kertoi, ettei hänen aikanaan muista 2,0 litraisissa näitä jakoketjuongelmia olleen. Onko ketjun venähtäminen sitten huomattavasti yleisempää 2,3 litraisissa?Ahtopaine kirjoitti:90tkm... kylläpä on aika käsittämättömän lyhyellä välillä lerpahtanu kettinki ja vielä pikkukoneessa...eikös nuo osat kestä yleensä helposti 2-3-400tkm ja jopa enemmänkin?
Kestäähän ne koneet. Todistetusti ajettu yli 600 tkm, mut onhan toi jakopään ongelma aika kiusallinen. Joku täällä mainitsi, ettei 2004 malleissa ja siitä uudemmissa tätä ongelmaa olisi esiintynyt? Saabas nähdä.
Vanha "auto" kuitenkin myyty alta pois ja nyt pitäisi löytää se kuuluisa hyvä yksilö. 9-5 tietenkin! Ehkäpä jo ensi viikolla...

Viimeksi muokannut Tannisto, La Maalis 24, 2007 14:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Auto oli 110tkm huollossa ja tuomio oli että jakopää rahisee.
Selvitettiin meneekö takuuseen kun sattuu oleen yksi huoltoväli mennyt
pitkäksi n. 27tkm mutta alle vuosi. Siinä meinas tulla tippa linssiin kun kuulin
mitä tämä merkkiliikkessä kustantaa n. 1500 eur töineen kaikkineen.
Helpotus oli kuitenkin melkoinen kun Metro-Auto Lielahden Järvinen soitti ja
kertoi että valmistaja korvaa 75% hommasta. Loppu osa hoidettiin autokauppiaan kanssa puoliksi. Suuret kiitokset Järviselle asian "vääntämisestä" !
Auto 9-5 2.0t Vector Wagon 2003
Selvitettiin meneekö takuuseen kun sattuu oleen yksi huoltoväli mennyt
pitkäksi n. 27tkm mutta alle vuosi. Siinä meinas tulla tippa linssiin kun kuulin
mitä tämä merkkiliikkessä kustantaa n. 1500 eur töineen kaikkineen.
Helpotus oli kuitenkin melkoinen kun Metro-Auto Lielahden Järvinen soitti ja
kertoi että valmistaja korvaa 75% hommasta. Loppu osa hoidettiin autokauppiaan kanssa puoliksi. Suuret kiitokset Järviselle asian "vääntämisestä" !
Auto 9-5 2.0t Vector Wagon 2003