Uskon että auton pitää olla hyvä että sen moni hankkii. Itse valitsen mielummin vaikka huonomman kuin naapurin kanssa identtisen auton. Saabin kun ostaa, ei tarvitse edes tyytyä huonompaan.Juha96 kirjoitti:Joo eikä se yleisyys sinänsä välttämättä tee autosta huonoa tai tylsää.
Olihan OG900:n levinneisyys työsuhdeautojen ja 'isojen perheautojen' kategorioissa 80-luvulla samaa luokkaa kuin Volvo V70:n nykyään.
Mersun ostin
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Selvisi tuokin ongelma. Joku kardaanin kannatinkumi veti viimeisiään, ei sen pahempi vika onneksiLR kirjoitti:Juu, kardaanin ristinivel varmaan sökö, etu tai takaosassa kardaania...kristian kirjoitti:Reilu viikko nyt mersuiltu ja heti ilmeni ekat ongelmat... pitää helvetillistä jyrinää ja tärinää tietyllä kierrosalueella noin neljänkympin vauhdissa. Jotain kardaaniin liittyvää ilmeisesti, ota noista nyt selvää
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Hmm..?9-5T kirjoitti:Tietääkö joku Saabin jossa olisi ollut tuollainen paha vika ensimmäisen 60 vuoden historian aikana?kristian kirjoitti: Selvisi tuokin ongelma. Joku kardaanin kannatinkumi veti viimeisiään, ei sen pahempi vika onneksi
Wikipedia kirjoitti:Nivelakseli eli kardaani
...
Traktoreista välitetään voima voimanottoakselista traktorin perään liitettäviin työkoneisiin nivelakselilla. Nivelakselin varsi on teleskooppinen, jotta työkoneen nosto sekä lasku ei vioittaisi akselia.
Paha ja paha, 22 euroa maksoi kyseinen osa plus tunnin työ paikallisella huoltoasemalla. Harvemmin parikymmentä vuotta vanha auto virheetön on, oli sitten keulassa tähti, aarnikotka tai vaikka munuaiset...9-5T kirjoitti:Tietääkö joku Saabin jossa olisi ollut tuollainen paha vika ensimmäisen 60 vuoden historian aikana?kristian kirjoitti: Selvisi tuokin ongelma. Joku kardaanin kannatinkumi veti viimeisiään, ei sen pahempi vika onneksi
Enemmän mulla päänvaivaa oli esim. 900i:n kanssa, viimeisin karvalakki-c pelasi kieltämättä ensiluokkaisesti
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
ei taida olla saabeissa yhdessäkään ollut kardaania kun ovat etuvetoisia? Viisammat korjatkoon jos oon väärässä
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Kun selaa tätä ketjua taaksepäin niin ei voi kun näitä mitä kaikkea on sulla ollut noin vähän ajetussa mersussa. Onkohan nuo ihan yleistä vai sattuiko sulle joku maanantai auto?Tomi9000T kirjoitti:8.5.2007
Kartturin etulaakeri vaihdettiin, mittaris 81 tuhatta
Auto on tällä hetkellä levoton ajaa. Ohjaus on outo ja muutenki hakee...odottelen vain että hajoaa tarpeeksi että saadaan korjattua
Taitaa olla menneitä aikoja ne kun sanottiin että voi huoletta ostaa 250t ajetun mersun ja saa siitä vielä pitkäksi aikaa huolettoman käyttöauton..
9000CS 2,3
Kummasti kyllä näyttää olleen vikoja tämän topicin autossa. Tuossa E-sarjalaisessa mitä itse työkseni pyörittelen tulee pian 100 tuhatta huoletonta kilometriä mittariin
Vaan enpä silti väitä että näistä olisi samaan mitä W123/124-dieseleistä aikoinaan
Vaan enpä silti väitä että näistä olisi samaan mitä W123/124-dieseleistä aikoinaan
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Pakko myöntää että onhan minun MB vähän maananatai kappale
Mutta silti se ei saa olla syy, joten onhan noita vikoja ollut. Se EI kuitenkaan merkitse että olisin tyytymätön autoon
Kävin minä sen eilen katsastaa joten nyt MB:llä saa ajaa taas vuoden
14.8 on MB ollut työ-maalla tasan vuoden joten katotaan mitä silloin KM lukema vuodesta
Mutta silti se ei saa olla syy, joten onhan noita vikoja ollut. Se EI kuitenkaan merkitse että olisin tyytymätön autoon
Kävin minä sen eilen katsastaa joten nyt MB:llä saa ajaa taas vuoden
14.8 on MB ollut työ-maalla tasan vuoden joten katotaan mitä silloin KM lukema vuodesta
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
Isäukon jonkin verran päälle 100tkm ajetun 220 CDI -01 toisen etupyörän laakeri leipaisi mukavasti totaalisesti kiinni kaupunkinopeuksilla => rengas lukkoon ja mersu hinurin lavalle. Aika karu ylläri mutta onneksi nyt ei mitään sen kummempaa sattunut.Tomi9000T kirjoitti:8.5.2007
Kartturin etulaakeri vaihdettiin, mittaris 81 tuhatta
Auto on tällä hetkellä levoton ajaa. Ohjaus on outo ja muutenki hakee...odottelen vain että hajoaa tarpeeksi että saadaan korjattua
Ko. auto on muutenki hieman värkkäyttänyt mutta ei ehkä vielä ihan tarpeeksi että maanantaikappaleeksi voisi sanoa, hintaisekseen keksinnöksi kuitenkin liikaa. Sinnikkäästi ukko kuiten yrittää olla autoonsa tyytyväinen (edelliset viisi autoa oli aarnikotkalla koristettuja) .
#2029 Kari Kutuniva
9-5T kirjoitti:Mersuissa ei yleensa ole vikoja niita vain "huollettaan'
Niin no .Miksi mersut on NIIN kallitta ?
Minulla on ome teoria: Tiedättehän, varaosat on kalliita ja mersut pitää kasata takuuaikana 4kertaa uusiksi niillä kalliilla varaosilla. Koska takuuaikana ei kuitenkaan päästä niitä laskuttamaan, ne pitää sisällyttää auton hintaan. PISTE
Tämä siis kokemuksenä äitin ihan uudesta A-mersusta jonka laatu on jotain katastrofaalista sekä kahdesta uudesta Vitosta joiden yhteydessä voi vain käyttää sanaa " täyspaska"
Kaide
Kumpaakaan noista malleista ei oikein voi Mersuksi sanoa, vetävätkin väärästä päästä... ja Vitot kootaan EspanjassaKaide kirjoitti: Tämä siis kokemuksenä äitin ihan uudesta A-mersusta jonka laatu on jotain katastrofaalista sekä kahdesta uudesta Vitosta joiden yhteydessä voi vain käyttää sanaa " täyspaska"
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Kyllä uusi Vito on ihan takaveto ja kootaan niitä Mersuja Venäjälläkin. Ei se valmistusmaa mitään kerro, esimerkiksi Toyotan tehdas Turkissa tekee laadukkaampia autoja itse konserninkin mukaan kuin moni muu Toyotan tehdas.kristian kirjoitti:Kumpaakaan noista malleista ei oikein voi Mersuksi sanoa, vetävätkin väärästä päästä... ja Vitot kootaan EspanjassaKaide kirjoitti: Tämä siis kokemuksenä äitin ihan uudesta A-mersusta jonka laatu on jotain katastrofaalista sekä kahdesta uudesta Vitosta joiden yhteydessä voi vain käyttää sanaa " täyspaska"
BMW 320dA Coupe LCI
Tuota en tiennytkään, vanhemmilla etuvetoisilla Vitoilla vaan tullut ajettua. Mutta A-sarjasta kyllä alkoi M-B:n alamäki, olisivat vaan ymmärtäneet jättää cityautojen valmistamisen muille merkeille ja jatkaneet entiseen malliinAC kirjoitti: Kyllä uusi Vito on ihan takaveto
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)