9-5 2.3t vm 98 lämmönsäädin rikki
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 1
- Liittynyt: La Maalis 24, 2007 18:36
- Paikkakunta: Liminka
Saab 9-5:n lämmönsäätöongelmat
Moi, itse ostin 9-5 2.3t SE vm.-99:n syksyllä 2005 ja vika oli juuri tuollainen. Kuskin puolen lämmönsäätöläpän akseli oli katkennut, joten sille puolen tuli vain raakaa ulkoilmaa, vänkärillä oli taas kuuma. Merkkikorjaamo purki kaikki osat takapenkin ja rintapellin väliltä, että pystyi vaihtamaan koko ison muovisen ohjausyksikön, joka sijaitsee kojelaudan sisällä. Normityöaika on 4-5 pv. ja kustannus 350 € osa + 100 € jäähdytinaine + työt 64 €/tunti => 2500 €!!! Onneksi sain (riitelyn jälkeen) myyjäliikkeen maksamaan lystin, koska kaupasta oli kulunut vasta muutama viikko. Isompi näyttöpaneli oli rikki ja sekin 500 € meni myyjän piikkiin, mutta 180 000 km:n kohdalla hajonnut turbo jäi itselle maksettavaksi, kustannus 1.000 €. Tämä on muuten 11. Saabini 33 vuoden aikana, liekö nämä niitä GM:n mukanaan tuomia "vahvuuksia"?
Onkohan kuski jalkatilan rajoittunut puhallus kanssa joku akselivika? Tossa talvella tuntui, ettei kuskin jalat saa puhallusta. Ei kylmää eikä liiemmin kuumaakaan...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ilmanjaossa voi olla häikkää, sen akseli tuntuu olevan myös heikkoa tavaraa. Kai olet kalibroinut ACC:n vikakoodien varalta?Mertmi kirjoitti:Onkohan kuski jalkatilan rajoittunut puhallus kanssa joku akselivika? Tossa talvella tuntui, ettei kuskin jalat saa puhallusta. Ei kylmää eikä liiemmin kuumaakaan...
BMW 320dA Coupe LCI
Pitäiskin muutes tehdä taas vaihteeksi tuo temppu.AC kirjoitti:Ilmanjaossa voi olla häikkää, sen akseli tuntuu olevan myös heikkoa tavaraa. Kai olet kalibroinut ACC:n vikakoodien varalta?Mertmi kirjoitti:Onkohan kuski jalkatilan rajoittunut puhallus kanssa joku akselivika? Tossa talvella tuntui, ettei kuskin jalat saa puhallusta. Ei kylmää eikä liiemmin kuumaakaan...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ke Touko 18, 2016 09:24
Re: 9-5 2.3t vm 98 lämmönsäädin rikki
Aloittajalle. Tuskin ovat puolta autoa purkaneet. Tuo on niin yleinen vika että korjaamossa se kyllä tunnetaan.
Re: 9-5 2.3t vm 98 lämmönsäädin rikki
Kyllä ovat purkaneet puoli autoa että saa lämmityslaitteen vaihdettua johon läppäakseli kiinteästi sisältyy. Tälle operaatiolle vaihtoehtoinen korjaus on ilmestynyt viimevuosina ja sai ainakin syksyllä vielä netistä tilattua noin 120e:n hintaan, joka kuulostaa suolaiselta pienestä billet -alumiinikalikasta mutta kun ottaa huomioon sen toisen virallisen vaihtoehdon, siis kojetaulun mukaanlukien muu sisusta purkamisen ulos autosta ja koko lämmityslaitepaketin vaihto, en tuon alumiinikorjauskappaleen valmistajana niitä ainakaan yhtään halvemmalla möisikään.
Re: 9-5 2.3t vm 98 lämmönsäädin rikki
Kuulostaa kyllä vahvasti asiakkaan kusetukselta tuollainen korjaustapa mikä aloitusviestissä kerrottiin. 

Re: 9-5 2.3t vm 98 lämmönsäädin rikki
korjaustapa on aivan oikea, tahti vain ollut lienee välillä aikaansaamaton. Mitään merkitystähän sillä ajalla ei ole vain lopullisella hinnalla joka asiakkaan maksettavaksi kertyy, mikä tässä tapauksessa taisi olla 0e. Ihan hyvä lopputulema minun mielestä.