9-5 versus A6
Pikkasta päivitystä tähänkin topicciin. En sitten sortunut Audiin enkä vaihtanut 9-5:een. Joten sorry...
Pidän nykyisen kolkin, mahtuu ne kaksosemmaljungat sinne takakonttiin. Aikamoinen homma olisi alkaa rakentamaan taas alusta lähtien kun pikkuhiljaa palikat alkaa olemaan kolkissa kohdallaan (alusta, jarrut, popit ja muut releet). Tosin siitä 400hv:stä en luovu, on tulossa jo...
Pidän nykyisen kolkin, mahtuu ne kaksosemmaljungat sinne takakonttiin. Aikamoinen homma olisi alkaa rakentamaan taas alusta lähtien kun pikkuhiljaa palikat alkaa olemaan kolkissa kohdallaan (alusta, jarrut, popit ja muut releet). Tosin siitä 400hv:stä en luovu, on tulossa jo...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Vaunujen nostelu 900/9-3:sta on selälle yhtä juhlaa. Samoin 900/9-3:sen pitkät turvavyöt ovat todella mukavat turvaistuimien asenteluun. No onneksi sitä varten on vaimo.Juusokas kirjoitti:Pidän nykyisen kolkin, mahtuu ne kaksosemmaljungat sinne takakonttiin..

Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
jaa, no mun selässä ei ole mitään vikaa, nousee hitusen isommatkin painot (jos sekään ei riitä niin trenataan isommilla punteilla)... Samallahan se nousee kolkin perään kuin ysivitskun konttiin, vai? Mitä tulee pitkiin vöihin, niin tuleviin vauvan istuimiin ei niitä tarvita, kaksiosaiset Gracot. Toi 400+ hv on muuten vain mua varten, muu perhe ei pääse siitä nauttimaan, noh, ehkä ohituksissa...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Jostain syystä meidän taloudessa kun vaimo lähtee lasten kanssa liikenteeseen, niin farmari on suosiossa sen takia että takaluukkuun on helpompi laittaa vaunut. Pitää varmaan alkaa käyttämään vaimoa useammin salilla, niin nousee kärrytkin kevyemminJuusokas kirjoitti:jaa, no mun selässä ei ole mitään vikaa, nousee hitusen isommatkin painot... Samallahan se nousee kolkin perään kuin ysivitskun konttiin, vai?.

Olet varmaan lukenut juttuja siitä että Gracotin istuimia on hylätty törmäysteisteissä, koska ne eivät ole pysyneet penkeissä kiinni (mm. Ruotsin liikenneministeriö).Juusokas kirjoitti:Mitä tulee pitkiin vöihin, niin tuleviin vauvan istuimiin ei niitä tarvita, kaksiosaiset Gracot.
Toinen huomioitava fakta on että kaverit kasvavat, joten kaukalot mene vaihtoon. 900/9-3:sen turvavöiden lyhyys tulee väistämättä vastaan.
Mitäpä sitä ei tekisi perheensä eteen. Meilläkin vaimo oli hurmiossa Aeron Stage 3 päivityksestä ja sen tarpeellisuudesta.Juusokas kirjoitti: Toi 400+ hv on muuten vain mua varten, muu perhe ei pääse siitä nauttimaan, noh, ehkä ohituksissa...

Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
No meillä ei vaimo juuri autoa aja, paitsi ehkä mun krapulan tilanteissa. Aika harvassa on ne tilanteet jossa voin kuvitella vaimon olevan yksin liikenteessä auton kanssaeklunto1 kirjoitti: Jostain syystä meidän taloudessa kun vaimo lähtee lasten kanssa liikenteeseen, niin farmari on suosiossa sen takia että takaluukkuun on helpompi laittaa vaunut. Pitää varmaan alkaa käyttämään vaimoa useammin salilla, niin nousee kärrytkin kevyemmin.
Jaa tuota testiä en olekkaan huomannut, kiitti vinkistä. Noh jokatapauksessa istuimet on jalustalla (oli sitten mikä merkki tahansa) ja menee vaihtoon kun kasvavat niistä yli.eklunto1 kirjoitti:Olet varmaan lukenut juttuja siitä että Gracotin istuimia on hylätty törmäysteisteissä, koska ne eivät ole pysyneet penkeissä kiinni (mm. Ruotsin liikenneministeriö).
Toinen huomioitava fakta on että kaverit kasvavat, joten kaukalot mene vaihtoon. 900/9-3:sen turvavöiden lyhyys tulee väistämättä vastaan..
Noh mä en paljoa kysele noista hurmioista, joko tykkää tai sitten ei...eklunto1 kirjoitti:Mitäpä sitä ei tekisi perheensä eteen. Meilläkin vaimo oli hurmiossa Aeron Stage 3 päivityksestä ja sen tarpeellisuudesta.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
eklunto1 kirjoitti: Jostain syystä meidän taloudessa kun vaimo lähtee lasten kanssa liikenteeseen, niin farmari on suosiossa sen takia että takaluukkuun on helpompi laittaa vaunut. Pitää varmaan alkaa käyttämään vaimoa useammin salilla, niin nousee kärrytkin kevyemmin.
Tiukka kuri tiellä. Lyödäänkö vetoa että vuoden sisällä 9-3:nen on vaihdettu pois tai tilalle on tullut käytännöllisempi kakkosauto.Juusokas kirjoitti:No meillä ei vaimo juuri autoa aja, paitsi ehkä mun krapulan tilanteissa. Aika harvassa on ne tilanteet jossa voin kuvitella vaimon olevan yksin liikenteessä auton kanssa
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Noh vetoahan en lähde vetämään. Kun ton kolkin saan rakennettua sellaiseksi kun sen pitää olla, niin tuskin sitä vuodessa (tai kolmessa) myyn pois. Mitä suosittelet tilalle tuossa 400+hv luokassa? Mikäs sitten kakkosautoksi, viistokeula og combi satku, ehkä. Toisaalta mikä on "käytännöllisyys"???????eklunto1 kirjoitti:Tiukka kuri tiellä. Lyödäänkö vetoa että vuoden sisällä 9-3:nen on vaihdettu pois tai tilalle on tullut käytännöllisempi kakkosauto.
Mun ekaa poikaa kuskasin monta vuotta bajamajan kokoisella ibizalla, jossa oli toki viritetty 1.5 system bullshit kone. Tuosta aikaa on jo 15 vuotta ja tasapainoinen kaverihan hänestä on kasvanut.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Saahan sitä immeinen rahansa haaskata mihin tykkää, mutta järkeäkin on soveliasta käyttääJuusokas kirjoitti:...
Tosin siitä 400hv:stä en luovu, on tulossa jo...

IMO mitään tolkkua virittää 2 litraista turboahdettua etuvetovessaa 400 hepan lukemille. Hauskuusmomentti mutkapätkillä on nolla, eikä sillä kuitenkaan suorillakaan pääse pätemään 100-150 heppaa heikoimmille takavetoisille peltilaatikoille.
Ehkä se 100-200km/h on tärkeä kiihdytysaika, mutta onhan se noloa jäädä normiliikenteessä jalkoihin stage 1 9-5 lpt:lle

Viimeksi muokannut Termos, To Huhti 05, 2007 23:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Ottamatta hevosvoimiin kantaa kysyn, kun en oikein osaa hahmottaa, millä lailla lastenvaunujen käsittely on helpompaa farmarikorisessa autossa kuin 5-ov. Saabissa (esim. ketjun aloittajan og 9-3, tai 9000 CC/CS, 900 combi tms.)?
Sen ymmärrän, että monen sedanin takatila asettaa rajoituksia.
Vaikkei lastenvaunuasia itselle ole ajankohtainen, olisi silti hauska tietää.
Sen ymmärrän, että monen sedanin takatila asettaa rajoituksia.
Vaikkei lastenvaunuasia itselle ole ajankohtainen, olisi silti hauska tietää.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Noh nykyään mun kolkki irtoaa viivalta 0-100 km/h alle 6.5 seguntia, millä 9-5 stage 1:llä ajattelit jätellä?Termos kirjoitti:Ehkä se 100-200km/h on tärkeä kiihdytysaika, mutta onhan se noloa jäädä normiliikenteessä jalkoihin stage 1 9-5 lpt:lle
Mutkatiellä uskoisin pärjäävän vallan mainiosti, konit hitusen tiukemmalle, muutenkin alusta kunnossa. Jaa että mitä siihen on laitettu, ööö... kaikki... KonisportKit, urepuslat, clamppi, takavakaaja, lisäetutuki. Tosiaankin taituu mutkaan melkoisen nätisti.
Ja kyllä, pääsee helpostikkin pätemään kaiken maailman alfa ja biimeri kuskeille, nykyäänkin niitä kun lähinnä tulee kattottua taustapeilistä kun niillä loppuu hönkä kesken.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-5 Wagonissa kontin pohja on puskurin tasalla (kuten OG900 viistoperässä) Kuvassa näkyy myös tavaratilan liukulattia ja cargotracks-kiskot:Juha96 kirjoitti:Ottamatta hevosvoimiin kantaa kysyn, kun en oikein osaa hahmottaa, millä lailla lastenvaunujen käsittely on helpompaa farmarikorisessa autossa kuin 5-ov. Saabissa (esim. ketjun aloittajan og 9-3, tai 9000 CC/CS, 900 combi tms.)?

Vanhemmassa viistoperä 9-3:ssa on kontin pohja alemapana kuin puskuri, jolloin painavien ja isojen tavaroiden pois saaminen on hankalampaa:

Eski
Eski ehtikin jo kommentoimaan asiaa.Juha96 kirjoitti:Ottamatta hevosvoimiin kantaa kysyn, kun en oikein osaa hahmottaa, millä lailla lastenvaunujen käsittely on helpompaa farmarikorisessa autossa kuin 5-ov. Saabissa (esim. ketjun aloittajan og 9-3, tai 9000 CC/CS, 900 combi tms.)?
Meidän suvun naisissa on muutamia yhteisiä nimittäjiä. Lyhyys ja että he ajavat Saab merkkisillä autoilla.

Ettei tule vääriä käsityksiä niin 9000CC ja 900/9-3:ssa on erinomaiset takaluukut tilojen puolesta.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Käytännöllisyyteen varmaan vaikuttaa elämäntilanne ja kukkaro. Perheen kuljettamiseen 9-5 Wagon on aika järkevä auto. Jos tykkää harrastaa ja radalla ajella, niin mikä ettei viritetty Saabi, mutta jos itse valitsisin rata-autoa, niin ei se kyllä mikään etuvetoinen laite olisi.Juusokas kirjoitti:Mitä suosittelet tilalle tuossa 400+hv luokassa? Mikäs sitten kakkosautoksi, viistokeula og combi satku, ehkä. Toisaalta mikä on "käytännöllisyys"???????
400+ luokassa. Mainitsemasi A6:nen ei varmastikkaan ole huono. Hinta on kyllä suolainen.
OT.
Itse olen "leikki" autoksi haaveillut Porche 911 turboa.

Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Kahden pienen lapsen kanssa mahtuu ysikolkkiin, kokemusta on. Ahtain vaihde on, kun on kaksi turvaistuinta viritettävä selkä menosuuntaan. Turvaistuimia on kuitenkin erilaisia, joten istuinten valinnassa kannattaa olla tarkkana. Konttikin riittää useimpiin tarpeisiin, eikä 9-5 Wagonin tavaratilakaan paljon isompi ole...
Eski
Eski