dump valve
Onkos moni tehnyt tota -110 Loppuista byssiä dumppaavaksi?
Eli takaiskuventtiili jatkeeksi by-passiin ja paikkaa siirtä likimmäs kaasuläppäkoteloa.
Eli takaiskuventtiili jatkeeksi by-passiin ja paikkaa siirtä likimmäs kaasuläppäkoteloa.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Vapaavirtaus suodattimen jos laitat niin siitä kuuluu sellanen pierua muistuttava suhahdus ja tuo orkkis by-pass kuuluu hieman paremmin sen suodattimen läpi.jarmoh kirjoitti:saako tota vakio dumppia suhisemaan ? autona on 9-5 Aero 2000 malli. Ei nimittäin pihahdustakaan kuulu, ja kuulemma noihin koneisiin ei saa asentaa normidunppia ellei jollai tapaa kierrä ettei tuu onkelmia ?!?!?
Kokonaan toinen juttu onkin sitten tuollaisen vv-suodattimen järkevyys etenkin T7-autoissa kun tuo ilmamassamittari tunnetusti on suht herkkä tuollaisille virityksille. Ja tehojen kannalta ei suurta (mitään) merkitystä.
Tolla lisää katu-uskottavuutta.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 728#422728
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 728#422728
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ti Tammi 16, 2007 08:59
Juurikin äskön tuli katsastettua 349hv 9-5 missä ulos puhaltava ja kierrättävä venttiili ja ei minkäänlaista ongelmaa ollut. Auto ajettu dynossa ja todellakin toimii....ai niin, konehan vakiomännillä ja sillä isolla vanhanaikaisella puhaltimella, joka ei herää koskaan. Eli faktat kehiin, tämä todellakin toimii!jarmoh kirjoitti:saako tota vakio dumppia suhisemaan ? autona on 9-5 Aero 2000 malli. Ei nimittäin pihahdustakaan kuulu, ja kuulemma noihin koneisiin ei saa asentaa normidunppia ellei jollai tapaa kierrä ettei tuu onkelmia ?!?!?
No saapi tietenki
Ulospuhaltava ja kierrättävä venttiili? Tarkentaisitko hieman? Kaksi venttiiliä vaiko jompikumpi noista?saapiko olla kirjoitti:Juurikin äskön tuli katsastettua 349hv 9-5 missä ulos puhaltava ja kierrättävä venttiili ja ei minkäänlaista ongelmaa ollut. Auto ajettu dynossa ja todellakin toimii....ai niin, konehan vakiomännillä ja sillä isolla vanhanaikaisella puhaltimella, joka ei herää koskaan. Eli faktat kehiin, tämä todellakin toimii!
Jos on ulospuhaltava niin mihin perustuu väite, että tuolla dumpilla kone todellakin toimii?
T7 ei todellakaan kannata laittaa dumppia jos haluaa sen koneen kestävän

-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ti Tammi 16, 2007 08:59
Ulospuhaltava ja kierrättävä venttiili? Tarkentaisitko hieman? Kaksi venttiiliä vaiko jompikumpi noista?pade kirjoitti:saapiko olla kirjoitti:Juurikin äskön tuli katsastettua 349hv 9-5 missä ulos puhaltava ja kierrättävä venttiili ja ei minkäänlaista ongelmaa ollut. Auto ajettu dynossa ja todellakin toimii....ai niin, konehan vakiomännillä ja sillä isolla vanhanaikaisella puhaltimella, joka ei herää koskaan. Eli faktat kehiin, tämä todellakin toimii!
Jos on ulospuhaltava niin mihin perustuu väite, että tuolla dumpilla kone todellakin toimii?
Tarkennan, tämä kierrättävä "dumppi". ns hybridi. Kyllä puhaltaa ulos, sekä kierrättää. Tämä autohan on ruottissa tosin käyty custom softalle penkittämässä. Mitä tässä perustelemaan sen enempää. Nyt voin ainakin uskoa että kapistus toimii. suhtauduin varauksella laitteeseen itsekkin, kun luin täältä että juuri tämä malli ei toimisi. Kokeile itse ja hämmenny, heh. Eihän tällä virkaa ole.
No saapi tietenki
Edelleen kiinnostaisi tietää minkä perusteella sanot että auto toimii tuon hybridin kanssa niinkuin pitäisi?saapiko olla kirjoitti:Tarkennan, tämä kierrättävä "dumppi". ns hybridi. Kyllä puhaltaa ulos, sekä kierrättää. Tämä autohan on ruottissa tosin käyty custom softalle penkittämässä. Mitä tässä perustelemaan sen enempää. Nyt voin ainakin uskoa että kapistus toimii. suhtauduin varauksella laitteeseen itsekkin, kun luin täältä että juuri tämä malli ei toimisi. Kokeile itse ja hämmenny, heh. Eihän tällä virkaa ole.
Siksi, että autolla voi ajaa eikä se sammuile jne?
"Kaadoin bensan sekaan pari dl öljyä ja auto toimii ihan normaalisti". Toimii ehkä joo, mutta miten järkevää tuo on pidemmän päälle

Suosittelen lämpimästi, että jollain siihen sopivalla työkalulla, tarkistat miten Trionic oikeasti toimii tuon hybridin kanssa.
Lämpimästi suosittelen, että otat sen pois niin nopeasti kuin mahdollista ja laitat kunnon by-passin takasin sinne. Ennen pitkää sinulla voi pahimmassa tapauksessa olla konerikko edessä, ja kaikki sen takia että auto kuulostaisi coolilta

Ja en kyllä itse kokeilisi vaikka mulle maksettaisiin..Hämmennys tosin varmaan olisi edessä mutta ei kyllä siitä syystä, että tuo kapistus toimisi kunnolla vaan jostain ihan muusta ja paljon kalliimmasta :/
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 55
- Liittynyt: Ti Tammi 16, 2007 08:59
Juu, tämä auto on speertpartsilla penkitetty ja säätäjällä taitaa olla sitä tieto taitoa enemmän kun täällä yhteensä. Tekee pohjoismaihin kovia kiihdytysvehkeitä. Onhan kaverilla 8 kertainen ruotsin mestaruus, Epäilen vain että kaikki autotallipulttaajat ei vaan osaa.pade kirjoitti:Edelleen kiinnostaisi tietää minkä perusteella sanot että auto toimii tuon hybridin kanssa niinkuin pitäisi?saapiko olla kirjoitti:Tarkennan, tämä kierrättävä "dumppi". ns hybridi. Kyllä puhaltaa ulos, sekä kierrättää. Tämä autohan on ruottissa tosin käyty custom softalle penkittämässä. Mitä tässä perustelemaan sen enempää. Nyt voin ainakin uskoa että kapistus toimii. suhtauduin varauksella laitteeseen itsekkin, kun luin täältä että juuri tämä malli ei toimisi. Kokeile itse ja hämmenny, heh. Eihän tällä virkaa ole.
Siksi, että autolla voi ajaa eikä se sammuile jne?
"Kaadoin bensan sekaan pari dl öljyä ja auto toimii ihan normaalisti". Toimii ehkä joo, mutta miten järkevää tuo on pidemmän päälle
Suosittelen lämpimästi, että jollain siihen sopivalla työkalulla, tarkistat miten Trionic oikeasti toimii tuon hybridin kanssa.
Lämpimästi suosittelen, että otat sen pois niin nopeasti kuin mahdollista ja laitat kunnon by-passin takasin sinne. Ennen pitkää sinulla voi pahimmassa tapauksessa olla konerikko edessä, ja kaikki sen takia että auto kuulostaisi coolilta
Ja en kyllä itse kokeilisi vaikka mulle maksettaisiin..Hämmennys tosin varmaan olisi edessä mutta ei kyllä siitä syystä, että tuo kapistus toimisi kunnolla vaan jostain ihan muusta ja paljon kalliimmasta :/
No saapi tietenki