K-Jetin säätöarvot
K-Jetin säätöarvot
Mistä löydän k-jetin ohjauspaineet ja järjestelmäpaineet ? Haulla yritin ja tuli ylimalkaisia Golfin tms. arvoja mut nyt haen -87 8v saabiin ja se että mistä paikasta ne virallisesti mitataan. Kylmäkäynnistin vettiililtä saa järjestelmäpaineet ja ohjauspaineet määränsäätimen ja ohjauspainesäätimen väliltä kun tekee liitin mittari letkuhässäkän ? Itellä ei ole korjaamokäsikirja kuin -83 asti ja en tiedä pitääkö arvot kutiaan uudemmissa ? Aattelin kattoo kun huomenna tulee uudet suuttimet ja 500 000 km on lasissa et oisko säätötarvetta muualla.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Paineet mitataan ohjauspaineventtiilin ja määräjakajan välille asennetulla mittarilla. Hana auki näyttää ohjauspaineen, hana kiinni näyttää järjestelmäpaineen.
http://saabpics.com:3000/gallery2/v/Dou ... ewsIndex=1
http://saabpics.com:3000/gallery2/v/Dou ... ewsIndex=1
http://saabpics.com:3000/gallery2/v/Dou ... ewsIndex=1
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 199#302199
Järjestelmäpaine
tarkastusarvo: 5,1 - 5,8 bar Turbo, 4,5 - 5,2 bar muut
säätöarvo: 5,3 - 5,5 bar Turbo, 4,7 - 4,9 bar muut
Tiiviyskoe, vähimmäispaine 20 minuutin kuluttua: 1,5 bar Turbo + muut
Ohjauspaine lämmin moottori: 3,4 - 3,8 bar Turbo + muut
Ohjauspaine täyskuormituksella, lämmin moottori, ahtopaine > 0,4 bar: 2,3 - 2,8 bar Turbo
Ohjauspaineet kylmänä: http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/uudet/ohjauspaineet.gif
-87 i8:ssa pitäisi olla ohjauspaineventtiili -020 eli tuon oikean yläkulman kaavion mukaan. Samaa -020 on asennettu -83-autoonkin korvaavana osana, joten kirjasi tiedot lienevät samat kuin nämä 81-93-kirjasta otetut.
http://saabpics.com:3000/gallery2/v/Dou ... ewsIndex=1
http://saabpics.com:3000/gallery2/v/Dou ... ewsIndex=1
http://saabpics.com:3000/gallery2/v/Dou ... ewsIndex=1
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 199#302199
Järjestelmäpaine
tarkastusarvo: 5,1 - 5,8 bar Turbo, 4,5 - 5,2 bar muut
säätöarvo: 5,3 - 5,5 bar Turbo, 4,7 - 4,9 bar muut
Tiiviyskoe, vähimmäispaine 20 minuutin kuluttua: 1,5 bar Turbo + muut
Ohjauspaine lämmin moottori: 3,4 - 3,8 bar Turbo + muut
Ohjauspaine täyskuormituksella, lämmin moottori, ahtopaine > 0,4 bar: 2,3 - 2,8 bar Turbo
Ohjauspaineet kylmänä: http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/uudet/ohjauspaineet.gif
-87 i8:ssa pitäisi olla ohjauspaineventtiili -020 eli tuon oikean yläkulman kaavion mukaan. Samaa -020 on asennettu -83-autoonkin korvaavana osana, joten kirjasi tiedot lienevät samat kuin nämä 81-93-kirjasta otetut.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Mie tosiaan tuolla projektiosiolla kerroinkin 99cc:n paineista. yli viisi baaria oli ohjauspaine ennen säätöä. Pari kunnon vasaran iskua säätimeen ja arvot on nyt 3,8bar luokkaa. Pitäisi valokuva jostakin etsiä, mihin se isku suunnataan...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
paineet mitattu ja järjestelmäpaineet 5 bar ja ohjauspaine lämpimänä 4 bar ja nyt aamulla ulkona 2 astetta lämmintä ja kone yön yli jähtynyt niin ohjauspaine 1,5 bar. Konehan ei luonnollisesti ole varmaankaan noin kylmä ollut. -111 loppuisella ohjauspainesäätimellä kokeilin niin kasteli tulppia jopa 10 asteen aamulämpötiloilla ja lyhyellä ajolla tahto olla kulutuskin 14 litran luokkaa... eli rikasti liikaa kylmänä seosta .
Hyvin pelaa muuten mutta ei jää käyntiin ekalla startilla ja lievää kylmällä koneella
Olisiko kellään myydä -020 loppuista ohjauspainesäädintä ?
Hyvin pelaa muuten mutta ei jää käyntiin ekalla startilla ja lievää kylmällä koneella
Olisiko kellään myydä -020 loppuista ohjauspainesäädintä ?
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Niin ja vanhoja foorumeita lukiessa tuli vastaan jos jonkinlaista viritystä järjestelmä- ja ohjauspaineen mittaukseen. Hain mittarin , venttiilin ja osat ja teetin prässäämällä oikein viralliset letkut oikeilla liittimillä ko. mittariin ja tuli maksaan 26 € Hydrauliikkaliikkeessä et ei kannata ruveta värkkään puristus tms. mittareista ko. laitetta.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Meikku väsäsi tuon työkalun jostain kirpparilta ostetusta ilmeisesti rengaspaineiden mittauksessa käytetystä mittari+letkuhässäkästä sekä kahdesta 900turboon kuuluneesta ohjauspainesäätimen putkesta. Tota järjestelmäpaineenmittaustoimintoahan tuossa miun mittarissa ei ole, mutta ei tuo mikään kamala rasti olisi lisätä joku venttiili tuohon väliin. Viritelmän saaminen pitäväksi oli melkoisen haastavaa, mutta sainpahan kuitenkin pitämään. (Koeponnistin sitä paineilmalla ja vuodon ilmaisussa toimi saippuavesi. Samalla kun ponnistin sen, vertasin ja kalibroin viisarin näyttämän.)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: K-Jetin säätöarvot
Tuossa oma mittaripatentti:

Kustannukset oli parin kympin luokkaa, josta mittari kympin. T-haara kytketty suoraan ohjauspainesäätimen liittimeen helmellä & putkenpätkällä. Alkuperäistä ohjauspainesäätimen liitintä piti porata 6mm:n terällä muutaman millin, että sai tuon putken (jonka ulkohalk. siis 6mm) tarpeeksi syvälle, jolloin helmelle jäi putkea mihin "tarttua".
Tuokaan ei mittaa järjestelmäpainetta, ja mikäli mittaa oikein edes ohjauspainetta (kyllä sen kaiketi pitäisi, mittari on ilmattu etc.???), niin on kyllä melko fituraallaan meikäläisen turrrrporojektin ohjauspaineet. Näyttää tasaista 3,0baria paineet pumpattuna ja kone sammutettuna riippumatta koneen lämmöistä. Käynnissä ollessaan huitoo tuossa 1,5-1,8bar näyttämissä.

Kustannukset oli parin kympin luokkaa, josta mittari kympin. T-haara kytketty suoraan ohjauspainesäätimen liittimeen helmellä & putkenpätkällä. Alkuperäistä ohjauspainesäätimen liitintä piti porata 6mm:n terällä muutaman millin, että sai tuon putken (jonka ulkohalk. siis 6mm) tarpeeksi syvälle, jolloin helmelle jäi putkea mihin "tarttua".
Tuokaan ei mittaa järjestelmäpainetta, ja mikäli mittaa oikein edes ohjauspainetta (kyllä sen kaiketi pitäisi, mittari on ilmattu etc.???), niin on kyllä melko fituraallaan meikäläisen turrrrporojektin ohjauspaineet. Näyttää tasaista 3,0baria paineet pumpattuna ja kone sammutettuna riippumatta koneen lämmöistä. Käynnissä ollessaan huitoo tuossa 1,5-1,8bar näyttämissä.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84