Mistä turbo järkevästi
Mistä turbo järkevästi
Hiukan pölläyttää sinistä käynnistyksessä (tosi vähän kyllä) ja ajattelin harkita, josko vaihtaisin kesän mittaan turbon kokonaan uuteen.
Eli mistä kannattaa etsiä ja paljonko kannattaa maksaa?
Kuinkas asennus? Onnistuuko jokamiehen taidoilla? Vinkkejä?
Kiitos vastauksista!
Eli mistä kannattaa etsiä ja paljonko kannattaa maksaa?
Kuinkas asennus? Onnistuuko jokamiehen taidoilla? Vinkkejä?
Kiitos vastauksista!
9-5 Wagon 2.0t aut -00
Edesmennyt: 9000 CD 2.0i -91
Edesmennyt: 9000 CD 2.0i -91
-
- "Viggen"
- Viestit: 643
- Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
- Paikkakunta: Honkajoki
Re: Mistä turbo järkevästi
TUOMASP kirjoitti:Hiukan pölläyttää sinistä käynnistyksessä (tosi vähän kyllä) ja ajattelin harkita, josko vaihtaisin kesän mittaan turbon kokonaan uuteen.
Eli mistä kannattaa etsiä ja paljonko kannattaa maksaa?
Kuinkas asennus? Onnistuuko jokamiehen taidoilla? Vinkkejä?
Kiitos vastauksista!
Turbopajoista löytyy, saabiltakin saa, mutta myös esim stcs:n myyntipalstaa kannattaa katsella.
Asennus onnistuu jokamiehen taidoilla, jos aikaa vaan on. Itselläni meni noin 6 tuntia kaiken oheissäädön kanssa. Pari banjoruuvia on tosi pahassa paikassa.
Ajattelitko vaihtaa samanlaisen GT17 kuin alkuperäinen vai esim. aeron TD04-mitsun?
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Mistä tämä proturbo löytyy ja mitä tuollaisen läpipäästävän turbon remontointi voisi maksaa?
Mitä sille muuten ylipäätään tehdään?
Eikös uusi garret maksa jossain 800€n hujakoilla, vai miten se nyt oli?
Ajattelin ihan tuota vakiogarrettia, kun mitsua joutuu kuulemma vähän modifioimaan, enkä viitsi siihen ryhtyä...
Mitä sille muuten ylipäätään tehdään?
Eikös uusi garret maksa jossain 800€n hujakoilla, vai miten se nyt oli?
Ajattelin ihan tuota vakiogarrettia, kun mitsua joutuu kuulemma vähän modifioimaan, enkä viitsi siihen ryhtyä...
9-5 Wagon 2.0t aut -00
Edesmennyt: 9000 CD 2.0i -91
Edesmennyt: 9000 CD 2.0i -91
Katsoppas tuota Garretista Mitsuun -ketjua. Jos purkaamon 420 euron hinta Mitsusta on yhä voimassa, tulee paljon halvemmaksi vaihtaa saman tien parempi turbo tilalle... Turbon huolto maksaa myös noin 400 euroa.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... c&start=70
Eski
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... c&start=70
Eski
Mites muuten noin yleisesti, onko kokemuksia tuosta http://www.partsforsaabs.com ista?
Uudet SID2-näyttöpalikat vain 340€?
Uudet SID2-näyttöpalikat vain 340€?
9-5 Wagon 2.0t aut -00
Edesmennyt: 9000 CD 2.0i -91
Edesmennyt: 9000 CD 2.0i -91
Mahtaakohan tuo Bilteman turbo olla aito Garrett vai joku kiinakopio?
Blocket.se:stä löytyi nopealla haulla tuollaiset:
http://www.blocket.se/vi/11582171.htm?ca=21_s
http://www.blocket.se/vi/11032783.htm?ca=21_s
Turbon vaihto (tosin og-satkuun) onnistui ainakin minulta, vaikka peukalo onkin perinteisesti ollut keskellä kämmentä.
Blocket.se:stä löytyi nopealla haulla tuollaiset:
http://www.blocket.se/vi/11582171.htm?ca=21_s
http://www.blocket.se/vi/11032783.htm?ca=21_s
Turbon vaihto (tosin og-satkuun) onnistui ainakin minulta, vaikka peukalo onkin perinteisesti ollut keskellä kämmentä.

Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
Mitä kummaa?
Jos länkkärillä maksaa karretti 900 ja piltemalla 450, niin kummastakohan ostais?
Ton pilteman täytyy olla joku lapsityövoimalla tuotettu vai onko joku käytännössä todennut puhaltimen toimivaksi?
Toisaalta, jos ostaa länkkäriltä varmasti aidon karretin tai piltemalta vaan "karretin" joka vuosi, niin länkkäri tulee halvemmaksi.
Mitähän sitä...
Jos länkkärillä maksaa karretti 900 ja piltemalla 450, niin kummastakohan ostais?
Ton pilteman täytyy olla joku lapsityövoimalla tuotettu vai onko joku käytännössä todennut puhaltimen toimivaksi?
Toisaalta, jos ostaa länkkäriltä varmasti aidon karretin tai piltemalta vaan "karretin" joka vuosi, niin länkkäri tulee halvemmaksi.
Mitähän sitä...
9-5 Wagon 2.0t aut -00
Edesmennyt: 9000 CD 2.0i -91
Edesmennyt: 9000 CD 2.0i -91
Oon vähän yrittäny pysyä kärryillä tuossa garretista mitsuun ajatuksessa, mutta voisiko joku piirtää vähän rautalankaa ja kertoa, mitä eroa niillä on ja mitä siis pitää modifioida ja miksi
(en muuten edes tiedä mikä on banjoruuvi, heh. Uskoisitko Saabisi minun huollettavakseni?)
Vähän kyllä tuntuu tuo biltemaosa samalta kuin rantakaupustelijan myymä rolexi...
Kertokaas nyt onko kokemuksia, ennen kuin syyttä alan pilkkaamaan

(en muuten edes tiedä mikä on banjoruuvi, heh. Uskoisitko Saabisi minun huollettavakseni?)
Vähän kyllä tuntuu tuo biltemaosa samalta kuin rantakaupustelijan myymä rolexi...
Kertokaas nyt onko kokemuksia, ennen kuin syyttä alan pilkkaamaan

9-5 Wagon 2.0t aut -00
Edesmennyt: 9000 CD 2.0i -91
Edesmennyt: 9000 CD 2.0i -91
Banjoruuvi on pultti, joka on sisältä ontto ja virtaa läpi kannan alla olevista reijistä. En nyt osaa paremminkaan selittää.TUOMASP kirjoitti:Oon vähän yrittäny pysyä kärryillä tuossa garretista mitsuun ajatuksessa, mutta voisiko joku piirtää vähän rautalankaa ja kertoa, mitä eroa niillä on ja mitä siis pitää modifioida ja miksi![]()
(en muuten edes tiedä mikä on banjoruuvi, heh. Uskoisitko Saabisi minun huollettavakseni?)
Vähän kyllä tuntuu tuo biltemaosa samalta kuin rantakaupustelijan myymä rolexi...
Kertokaas nyt onko kokemuksia, ennen kuin syyttä alan pilkkaamaan
Mitään ei pidä oikeastaan modifioida, kun vaan ostaa alkuperäiset aeron vesiletkut ja vaihtaa ne edellisten tilalle. Banjoruuvit ovat erikokoiset. Kätyännössä mitsun vaihto ei vaadi muuta modifiointia kuin letkujen korvaaminen toisilla, jotka siis ainakin alkuperäisinä sopivat suoraan paikalleen. Sanoisin, että mitsun laittaminen garretin tilalle alkuperäisin osin on ehkä tunnin pidempi homma kuin garretin vaihtaminen toiseen samanlaiseen.
Tosin PCS kai tekee vaihdon melko edullisesti.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Huollosta tuli tuomio, että turbon akselin välys alkaa olla riskirajoilla, joten vaihtoon menee joka tapauksessa.
Läpivuoto ei kuitenkaan vielä hälyttänyt.
Nyt kun mietin tuota merkkikysymystä, niin eikö tuo mitsubishi sitten puhalla enemmän ilmaa ja kone käy liian laihalla?
Voisko siis päivittää softan aeroksi, kun en nyt mitään stage 1kköstä pakosta kaipaa? Oisko siinä järkeä ja osaisko se sitten sekoittaa oikein?
Jos, niin miten,missä ja paljonko
Entä miten automaattilaatikko ja esim. männät sun muut kestää vai onko eroa aeron tekniikkaan paljonkin (itsellä siis 2.0t), siis jos päivitys onnistuu?
Hyvin on näköjään säännönmukaista tuo turboremontti n.160tkmn kohdilla (+jakopää+kannentiiviste+öljy-ja vesipumput+käyttöhihnat+rullat+sihvilät+huohottimet jne)...
Löysin muuten tuon WISsin
Kyllä nyt pitäisi turbon vaihto onnistua leikiten (kai) vaikka onkin vaan 98-99 malleille, mutta sama kai tuo.
Laatikon öljyt näköjään vaihdetaan lämpöanturin rööristä...
Ihmettelen vielä lopuksi noita hintoja, kun garretin saa 630 euroon niin mitsupishin 500aan (ainakin). Valinnan vaikeus, kun molemmissa on ne kuuluisat puolensa
Läpivuoto ei kuitenkaan vielä hälyttänyt.
Nyt kun mietin tuota merkkikysymystä, niin eikö tuo mitsubishi sitten puhalla enemmän ilmaa ja kone käy liian laihalla?
Voisko siis päivittää softan aeroksi, kun en nyt mitään stage 1kköstä pakosta kaipaa? Oisko siinä järkeä ja osaisko se sitten sekoittaa oikein?
Jos, niin miten,missä ja paljonko

Entä miten automaattilaatikko ja esim. männät sun muut kestää vai onko eroa aeron tekniikkaan paljonkin (itsellä siis 2.0t), siis jos päivitys onnistuu?
Hyvin on näköjään säännönmukaista tuo turboremontti n.160tkmn kohdilla (+jakopää+kannentiiviste+öljy-ja vesipumput+käyttöhihnat+rullat+sihvilät+huohottimet jne)...
Löysin muuten tuon WISsin

Laatikon öljyt näköjään vaihdetaan lämpöanturin rööristä...
Ihmettelen vielä lopuksi noita hintoja, kun garretin saa 630 euroon niin mitsupishin 500aan (ainakin). Valinnan vaikeus, kun molemmissa on ne kuuluisat puolensa

9-5 Wagon 2.0t aut -00
Edesmennyt: 9000 CD 2.0i -91
Edesmennyt: 9000 CD 2.0i -91
En välttämättä lähtisi tuohon 2.0 laittamaan Aeron softaa(kone tilavuuden takia). 2.3t:ssä tuo toimii hyvin kun mekaanisesti on aika liki sama kone.
Mutta varmasti toimii tuo mitsu vakio pelissä ihan hyvin, itse en ainakaan 170hv 2.3t huomannut mitään eroa mitsun ja garretin välillä.
Mutta varmasti toimii tuo mitsu vakio pelissä ihan hyvin, itse en ainakaan 170hv 2.3t huomannut mitään eroa mitsun ja garretin välillä.
Saab 9-3 TTID Vector 2008