vaihdelaatikko 9000 aero
vaihdelaatikko 9000 aero
Joo hajotin laatikon 9000 aerosta vm. -96. Hieman normaalia ripeämpi lähtö valoista ja pamahti joku laatikosta ja rutinaa vaan kuuluu. Uuden hintaa kyselin merkkiliikkeestä niin yli 6000 euroa ois hinta, ei voi olla tod. Ja käytettynähän ei varmaan aeroon löydä ainakaan Suomesta. Kun tietäis mitä sieltä on menny ni vois kysyä korjauksen hintaa.
Ei se ole yhtään mahdotonta löytää tuollainen laatikko käytettynä, muissakin 2.3turboissa(-95->-98 ) on sama laatikko. Ei siis pelkästään Aeroissa. (edit: tyyppi FM571**)
Tuolta voit itse tarkistaa->http://www.quasimotors.com/5speed_changes.htm(tyyppinumerot väärin!)
Tuolta voit itse tarkistaa->http://www.quasimotors.com/5speed_changes.htm(tyyppinumerot väärin!)
Viimeksi muokannut Tri-Lo, La Huhti 28, 2007 15:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: vaihdelaatikko 9000 aero
Luultavasti tasauspyörästö otti ja rusahti rikki. Jos öljyt valahtivat ulos niin sitten kävi huono tuuri sillä laatikon kuorikin on rikki. Jos kuitenkin pysyivät sisällä niin tuo on vielä mahdollista pelastaa. Laita lootan sarjanumero näkyviin niin tiedetään minkä mallinen tasauspyörästö siellä on. Noita on FM-lootiin kolmea eri tyyppiä.0200572 kirjoitti:Joo hajotin laatikon 9000 aerosta vm. -96. Hieman normaalia ripeämpi lähtö valoista ja pamahti joku laatikosta ja rutinaa vaan kuuluu. Kun tietäis mitä sieltä on menny ni vois kysyä korjauksen hintaa.
Loota jonka tarviit on FM57101 ja on todellakin harvinainen (ehjänä). Mulla on tuollainen tallissa varalaatikkona omaan Aeroon joten kyllä niitä jossain muuallakin saattaa olla, tosin luopumishalu voipi olla aika heikko.0200572 kirjoitti:Ja käytettynähän ei varmaan aeroon löydä ainakaan Suomesta.
Quasimotorsin taulukon voit unohtaa. Se on täynnä virheitä.
Re: vaihdelaatikko 9000 aero
edit: Ei mitään.
Viimeksi muokannut Tri-Lo, La Huhti 28, 2007 15:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä se vaan on FM571**... näin sanoo korjaamokäsikirjakin ja tämä tieto koskee -94 ->. Tuo Quasimotorsin taulukko on ihan syvältä numerointinsa osalta.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Jeps, tuo lodju on siis jostakin vuoden 1995 tienoilta ja sisältää tasauspyörästöistä keskimmäisen eli kulutuslevylaakeroidun epäsymmetrisen sellaisen.
Koska kuoret ovat ulkoisesti (ja toivottavasti myös sisäisesti) ehjät tuon pystyy vielä remppaamaan kunhan vaan on laittaa ehjä tasauspyörästö sinne. Tai vaihtoehtoisesti jos siitä kestävän haluaa niin sitten vaikka Quaifen torsen lukon.
Kustannuspuoli riippuu tietenkin siitä mitä muuta kivaa lootan sisäpuolelta löytyy eli kuinka paljon sisuskaluista on vaihtokelpoista - tiivisteet ja laakerit nyt ainakin ovat uusittava. Tuo loppu onkin sitten korjaajan homma selvittää. Hyvä puolihan kunnolla tehdyssä lootassa on että siltä voi odottaa parempaa kestoa kuin käytettynä hankitusta jolloin kesto on lähinnä arpapeliä.
Koska kuoret ovat ulkoisesti (ja toivottavasti myös sisäisesti) ehjät tuon pystyy vielä remppaamaan kunhan vaan on laittaa ehjä tasauspyörästö sinne. Tai vaihtoehtoisesti jos siitä kestävän haluaa niin sitten vaikka Quaifen torsen lukon.
Kustannuspuoli riippuu tietenkin siitä mitä muuta kivaa lootan sisäpuolelta löytyy eli kuinka paljon sisuskaluista on vaihtokelpoista - tiivisteet ja laakerit nyt ainakin ovat uusittava. Tuo loppu onkin sitten korjaajan homma selvittää. Hyvä puolihan kunnolla tehdyssä lootassa on että siltä voi odottaa parempaa kestoa kuin käytettynä hankitusta jolloin kesto on lähinnä arpapeliä.
niin, ei sen laatikon tarvi tosiaan olla aerosta, kyllä sinne nämä muutkin käy, kuhan vaan on oikean mittanen, eli eikös tässä ole se pitkä laatikko.
ja kannattaa tuommosee autoon hommata vaikka käytetty laatikko, minkä käyttää remontissa ennekuin laittaa kiinni
ja kannattaa tuommosee autoon hommata vaikka käytetty laatikko, minkä käyttää remontissa ennekuin laittaa kiinni
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Siis välityksiltään pitkä(3.61), mutta lyhytlohkon kaveriksi laitetaan nk lyhyt laatikko. Mutta eipä sillä juuri merkitystä miksi laatikkoa kutsuu, kunhan se on valmistettu vuoden -94 jälkeen ja siinä on ulkohalkaisijaltaan isompi vetarin malja. Remontti on syytä tehdä ennakkoon, kuten tuossa on todettu.Jamppa kirjoitti:...kuhan vaan on oikean mittanen, eli eikös tässä ole se pitkä laatikko.
ja kannattaa tuommosee autoon hommata vaikka käytetty laatikko, minkä käyttää remontissa ennekuin laittaa kiinni
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Ovat vaihdettavia ja maljoja on kahta kokoa. Sopivilla työkaluilla sen laatikon maljan vaihtaa vaikka laatikko paikoillaan, mutta apurin puolella pitää irrottaa se väliakselin tukilaakerikonsoli, jossa kyseinen malja on kiinni parin lukkorenkaan takana. Tuossa kuva maljoista...mikkoimp kirjoitti:eikö tonnareissa sitten ole maljat vaihdettavia?
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki