Vikaa ajovaloissa
Tuossa aiemmin oli jollain 99:ssä ajovalojen liittimet sulaneet. Ei niitä oikkari sulata vaan se pitkä ikä ja valon kantaan tuleva lämpö. Omaan 99:iin näppäsin rommarilta tonnarista ne muovit, siitä syystä et ovat suojassa ja melko varmasti paremmassa kunnossa kuin rommareilta löytyvistä 99:stä.
Samaan syssyyn lyhensin johtoja 1cm pätkissä niin paljon, että johdon päästä näkyi kirkasta kuparia. Sitten vaan kuorintaa ja uudet liittimet johtojen päihin ja ehjempi muovi paikoilleen. Valot hieman kirkastuivat ja onpahan parempi vaihtaa polttimoita, kun ei tarvi yksitellen johtoja irroitella.
JA VAROITUKSEN SANA!!! H4-polttimon liittimet ovat normaalia abikoa isommat mutta isompaa abikoa pienemmät. Joten mars autosähköliikkeeseen ja sieltä oikean kokoiset abikot.
Samaan syssyyn lyhensin johtoja 1cm pätkissä niin paljon, että johdon päästä näkyi kirkasta kuparia. Sitten vaan kuorintaa ja uudet liittimet johtojen päihin ja ehjempi muovi paikoilleen. Valot hieman kirkastuivat ja onpahan parempi vaihtaa polttimoita, kun ei tarvi yksitellen johtoja irroitella.
JA VAROITUKSEN SANA!!! H4-polttimon liittimet ovat normaalia abikoa isommat mutta isompaa abikoa pienemmät. Joten mars autosähköliikkeeseen ja sieltä oikean kokoiset abikot.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Nelonen on ns.. ajovalojen päiväasento....ainoastaan lyhyet valot päällä alennetulla jännitteellä...Saab04 kirjoitti:Mulla toi rele oli näköjään sellainen musta ja muovinen.Heiluttelin sitä, otin sen irti ja laitoin takas muttei auttanut mitään...
Mikäköhän tos ny sit vois olla.
Sulakkeita kun katselin niin ei mulla ollut tuossa kohdassa 4 ollenkaan sulaketta.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Ja katkaisijan 0-asennossa. Omasta satkusta otin pois sulakkeen niin 0-asento on 0-asento, eli ei valoja ollenkaan päällä.900 I 16 Kat kirjoitti:Nelonen on ns.. ajovalojen päiväasento....ainoastaan lyhyet valot päällä alennetulla jännitteellä...Saab04 kirjoitti:Mulla toi rele oli näköjään sellainen musta ja muovinen.Heiluttelin sitä, otin sen irti ja laitoin takas muttei auttanut mitään...
Mikäköhän tos ny sit vois olla.
Sulakkeita kun katselin niin ei mulla ollut tuossa kohdassa 4 ollenkaan sulaketta.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Eli aika pirun kallis tollaseen vanhaan romuun...900 I 16 Kat kirjoitti:Alle sata eskoo..Saab04 kirjoitti:Täytyy varmaan käydä ostamassa tuollainen uusi rele jostai varaosaliikkeestä. Onkos kellään mitään tietoa hinnasta?
Täytyy katel jos joku myis käytettynä sellast.
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Tarkista ne H4:sien kannat. Ne joutuu vuosien saatossa uusimaan kun ovat sulaneet. Varaosaliikkeestä uudet kannat on jotain muutaman eeron kipale.
Yleensä jos on epämuodostumia kannassa, se kannattaa vaihtaa kun siellä on jo siinä vaiheessa ollu sen verran lämpöjä, että on sulanut sisältä ja voi täten siis olla jo osittain oikarissa.
Omaani vaihdoin molemmat vuosi takaperin kun oli oikea ajovalo selkeesti himmeämpi kun vasen. Vaihtaessa huomasin että liittimet oli alkuperäsiä. Ja pirun hapettuneita.
Yleensä jos on epämuodostumia kannassa, se kannattaa vaihtaa kun siellä on jo siinä vaiheessa ollu sen verran lämpöjä, että on sulanut sisältä ja voi täten siis olla jo osittain oikarissa.
Omaani vaihdoin molemmat vuosi takaperin kun oli oikea ajovalo selkeesti himmeämpi kun vasen. Vaihtaessa huomasin että liittimet oli alkuperäsiä. Ja pirun hapettuneita.
- Juha -
Saab 9-3SS 1.9TiD Vector '06
Saab 9-3SS 1.9TiD Vector '06