Jeps, juuri tuota kuvaa tarkoitin. Tuo oikeanpuoleinen näyttää enemmän orginaalilta, mun juuri ostama pumppu taitaa näyttää myös enemmän tuollaiselta. Muistatko minkä merkkisiä pumppuja nuo sun Motonetistä ostamat ovat?jus kirjoitti:Jos tuota minun kuvaaniakyttala kirjoitti:Tuossahan jollain oli kuva Motonetin pumpusta ja alkuperäisestä, Motonetin versiossa oli matalammat siivet.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/lammitys/137_3776_1.JPG
tarkoitat niin molemmat pumput tuossa on Motonetistä. Korkeampisiipisen ostin vuonna 1995, matalampisiipisen 2005
Voi noita silti Motonetistä samana päivänäkin saada erilaisilla siivillä.
Satkun vesipumppu menossa?
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Saab 900C -90
Matalampisiipisen paketissa luki "GMB New Water Pump"akyttala kirjoitti:Muistatko minkä merkkisiä pumppuja nuo sun Motonetistä ostamat ovat?
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/lammitys/137_3780_1.JPG
http://www.gmb.jp/support/f_main_e.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Townsend laittaa Loctite 518 molemmin puolin tiivistettä.akyttala kirjoitti:laitetaanko vesipumppu pelkän paperitiivisteen kanssa vai laitetaanko tiivisteen molemmin puolin liima?
http://townsendimports.com/Web/cooling_ ... ump900.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Liima+tiiviste+liima. Tiiviste kannattaa laittaa senkin takia, että toisinaan pumpun välys pesään on niin tarkalla, että ilman tiivistettä jää kahnuttamaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Jeps, sinne tuli liiman ja tiivisteen kanssa. Korjausoppaassa ei ole vesipumpulle kiristysmomenttia, mutta varmaan tuo samainen 18 Nm johon termarikotelokin vedetään, on ihan jees?
Alkuperäisessä pumpussa muuten oli matalammat siivet kuin tässä uudessa, mutta ropelin kokonaiskorkeus oli sama. Alkuperäisessä siis on se "pohja" jossa siivet on kiinni, pari milliä paksumpi.
Vanha pumppu pyörii huonosti, puolet kierroksesta kanittaa. onkohan mahdollista, että huonosti pyörivä vesipumppu olis jotenkin tekemisissä kansipahvin palamiseen?
Alkuperäisessä pumpussa muuten oli matalammat siivet kuin tässä uudessa, mutta ropelin kokonaiskorkeus oli sama. Alkuperäisessä siis on se "pohja" jossa siivet on kiinni, pari milliä paksumpi.
Vanha pumppu pyörii huonosti, puolet kierroksesta kanittaa. onkohan mahdollista, että huonosti pyörivä vesipumppu olis jotenkin tekemisissä kansipahvin palamiseen?
Fiat Punto Dynamic -04
Saab 900C -90
Saab 900C -90
Re: Satkun vesipumppu menossa?
Lainataanpa hieman vanhaa ketjua...
Eli 900C:n (vm.89) vesipumppu rupesi vuotamaan urakalla ja tänään sitten otin sen irti. Rupesin ihmettelemään siinä valuosassa (jossa juoksupyörän akseli on kiinni) olevaa reikää, joka on kyljestä viistosti akselia kohti. Mikä mahtaa olla sen reiän tarkoitus? Tarkkaan en nähnyt vuotokohtaa, mutta epäilen vahvasti että sitä vedet tuli ulos sitä kautta, koska akseliltakaan ne eivät tulleet.
Juoksupyörän akselilla ei tunnu klappia, mutta helpointa lienee hakea Motonetistä uusi pumppu ja nakata vanha menemään?
Eli 900C:n (vm.89) vesipumppu rupesi vuotamaan urakalla ja tänään sitten otin sen irti. Rupesin ihmettelemään siinä valuosassa (jossa juoksupyörän akseli on kiinni) olevaa reikää, joka on kyljestä viistosti akselia kohti. Mikä mahtaa olla sen reiän tarkoitus? Tarkkaan en nähnyt vuotokohtaa, mutta epäilen vahvasti että sitä vedet tuli ulos sitä kautta, koska akseliltakaan ne eivät tulleet.
Juoksupyörän akselilla ei tunnu klappia, mutta helpointa lienee hakea Motonetistä uusi pumppu ja nakata vanha menemään?
Re: Satkun vesipumppu menossa?
Juorureikä 
Eli toimi juuri niinkuin on suunniteltu. Uutta pumppu vaan pellin alle.

Eli toimi juuri niinkuin on suunniteltu. Uutta pumppu vaan pellin alle.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: Satkun vesipumppu menossa?
Kannattaa ostaa sellainen pumppu, jossa siivikko on valurautaa. Ei peltisiipistä. Muutamia tapauksia on eri merkkisten kanssa ollut, että peltisiipisellä voi tulla lämpöongelmia etenkin kesähelteillä peräkärryn kanssa.Wilson kirjoitti:Lainataanpa hieman vanhaa ketjua...
Eli 900C:n (vm.89) vesipumppu rupesi vuotamaan urakalla ja tänään sitten otin sen irti. Rupesin ihmettelemään siinä valuosassa (jossa juoksupyörän akseli on kiinni) olevaa reikää, joka on kyljestä viistosti akselia kohti. Mikä mahtaa olla sen reiän tarkoitus? Tarkkaan en nähnyt vuotokohtaa, mutta epäilen vahvasti että sitä vedet tuli ulos sitä kautta, koska akseliltakaan ne eivät tulleet.
Juoksupyörän akselilla ei tunnu klappia, mutta helpointa lienee hakea Motonetistä uusi pumppu ja nakata vanha menemään?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01