Tankkaamaan piti mennä kun lähellä punaista jo oltiin, ajattelin että 45-50litraa menee tankkiin mutta ei, 31 litraa.
Olisiko tässä nyt tankki jotenkin rutussa vai mittari vain kusettaa?
Polttainemittari pomppasi yli 50litran mutta on kyllä tippunut normaalia nopeammin.
CD ja polttoainetankki
Itselläni oli tonnarissa sitä vikaa, että polttoainemittari näytti alussa vähän ylikin ja sitten jossain vaiheessa tipahti reilummin, kunnes taas rauhoittui ja loppupään se aina näytti oikein. Syytä en varmuudella tähän tiedä, mutta jos oikein muistan, tonnarin bensamittarissa on jonkinlainen liukuvastus, joka sitten saattaisi takellella tai muuten vastuksen muutos olisi muuttunut ei-lineaariseksi.
Suurta ongelmaa asiasta en tehnyt, kun nollaan trippimittarin aina tankkauksessa, joten kilometrienkin perusteella pysyin kuitenkin kärryillä tankausajasta.
Suurta ongelmaa asiasta en tehnyt, kun nollaan trippimittarin aina tankkauksessa, joten kilometrienkin perusteella pysyin kuitenkin kärryillä tankausajasta.
Jos saabismi on sairautta ja turbosaabismi mielisairautta, niin olkoot sitten.
Entiset: 9-5 2.2TiD Linear Wagon A -04, 9000 CD 2.0t -97, 9000 CD 2.0T -88, 90 -86
Nykyinen: 9-3 SC 1.8t -06
Entiset: 9-5 2.2TiD Linear Wagon A -04, 9000 CD 2.0t -97, 9000 CD 2.0T -88, 90 -86
Nykyinen: 9-3 SC 1.8t -06
Taitaa kusettaa anturi näin mututiedolla. Ku vuosi sitte tontun ostin niin siinä toimi kyllä täysin lineaarisesti se mutta ajan kans muuttunu sellaseks että ekat 200km näyttää ihan täyttä, sitte putoo 50l, siinä se on toiset 200km kunnes putoo kahteenkymppiin ja siitä se sitte lopulta putoo melko lineaarisesti punarajalle. Sitten kun valo alkaa sokasta ajos niin saa tankattua yli 60l, ei taida olla se sitten ihan kunnos ku eikai sen paljo yli 60l pitäskää vetää ja jos ajaa siihen asti että valo syttyy niin taitaa kaikki roskat olla jo suodattimes
Eikai siinä viisaris oikeen vikaa voi siinä mieles olla että sehän on jännitemittari eli jos käynnistykses ja sammutukses tasasesti liikkuu niin eikö sen sillon pitäs toimia Ei kyllä oo mun alaa nää autohommat, kunhan totesin ja mietein
EDIT: niin siis sanoin kyllä oikeestaan täysin saman asian mitä aakoo tos aikasemmin
Eikai siinä viisaris oikeen vikaa voi siinä mieles olla että sehän on jännitemittari eli jos käynnistykses ja sammutukses tasasesti liikkuu niin eikö sen sillon pitäs toimia Ei kyllä oo mun alaa nää autohommat, kunhan totesin ja mietein
EDIT: niin siis sanoin kyllä oikeestaan täysin saman asian mitä aakoo tos aikasemmin
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
mä oman cd tonnarin haku reissulla oikee säikähdin kun mittari näytteli mitä sattuu, tankkasin auton kun lähdettiin kotio päin ajelemaan (30ltr paikkeil) ja jo 100km ajettuani huomasin et mittari oli välillä punasen rajamailla.. nyt oon jo tottunu tohon mittariin, pitää pysähtyä tai olla pitkä suora et se näyttää oikein.. pikkusen kun kääntyy jompaan kumpaan suuntaan niin alkaa mittari näytellä mitä sattuu, ja isolla kädellä näytteleekin.. heitot saattaa olla parhaimmillaan 20-30litraa ja välillä näyttää pitenpäänkin paljon vähäismpää määrää mitä oikeesti on jos on mutkanen tie..
89vm 9000 cd 2.0i turbo MYYTY
isuzu trooper 2.8i turbodiesel vm 89 neliveto
ford sierra 83vm 2.8i v6 (rojekti, tulevaisuus vielä hämärän peitossa mutta pilkahduksia kahdesta ahtimesta.. ) cossu sarjaa ja siipiä..
isuzu trooper 2.8i turbodiesel vm 89 neliveto
ford sierra 83vm 2.8i v6 (rojekti, tulevaisuus vielä hämärän peitossa mutta pilkahduksia kahdesta ahtimesta.. ) cossu sarjaa ja siipiä..