Tällainen tapaus: 900 Turbo '83
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2078
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2078
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
niin ja se että kipinä tulee kun virrat katkaistaan johtuu siitä kun puolalta häviää jännite niin se purkaa itsensä. tekee joka autossa kun irroittaa puolan jomman kumman matala jännite johdon virrat päällä.
mutta se hallin liitin on ollut parissa käymättömässä saabissa vikana.
mutta se hallin liitin on ollut parissa käymättömässä saabissa vikana.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Katopas vaan. Ja sekarengastus. Ei ihmeTri-Lo kirjoitti:Vaihda maski oikeanmalliseen, vika voi olla siinä.

No, nyt on maski ja renkaat vaihdettu ja autokin lähti käyntiin. Se taas on ansiota siitä, että vaihdoin tulpat. Kauhea kolina vaan kuuluu koneesta, että meniköhän joku venttiili siinä eilisessä pamauksessa? Tosin pakopulen tiivisteetkin falskaa... että ääntä tuosta ainakin lähtee...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Ei se mitään kolise. Normaalia moottorin pauketta silloin kun pakosarjan tiiviste vuotaa. Eli kaikki vaikuttais olevan kunnossa koneen osalta 
No, sitten ei olekaan edessä, kuin se pakosarjan tiivisteiden vaihto. Helppo homma, vai mitä sanotte? Perhana, meinas melkein kirosana päästä, kun kattelin ja arvioin työsarkaa. Nyt ois hyvät vinkit tarpeen
Pakosarjassa huomattiin myös halkeama, joka pitää käydä paikkaamassa, jahka tuon saan irti...

No, sitten ei olekaan edessä, kuin se pakosarjan tiivisteiden vaihto. Helppo homma, vai mitä sanotte? Perhana, meinas melkein kirosana päästä, kun kattelin ja arvioin työsarkaa. Nyt ois hyvät vinkit tarpeen

Pakosarjassa huomattiin myös halkeama, joka pitää käydä paikkaamassa, jahka tuon saan irti...
Viimeksi muokannut jariha, La Touko 12, 2007 18:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Tuossa vielä kuva, jossa oikean vuoden maski ja aluvanne myös takapyörässä...

Nyt sitten pitäisi löytää vielä turbo-merkki maskiin. Oisko kellään myytävänä

Nyt sitten pitäisi löytää vielä turbo-merkki maskiin. Oisko kellään myytävänä

#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
En vielä lähtenyt irroittamaan pakosarjaa, vaan yritin paikata aiempia korjauksia. Ei siellä tiivisteitä ole välissä, vaan nimenomaan lämpösuojapelti. Se nelospytyn kohdalta vaan falskaa. Yritin kiristää, mutta mutterit pettää ennen kuin pakosarja suoristuu eli diagnoosina on nyt kiero pakosarja. Tätä tukee tuo halkeama pakosarjan keskellä. Liekö syytä vai seurausta?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Se pelti on se tiiviste.jariha kirjoitti:En vielä lähtenyt irroittamaan pakosarjaa, vaan yritin paikata aiempia korjauksia. Ei siellä tiivisteitä ole välissä, vaan nimenomaan lämpösuojapelti. Se nelospytyn kohdalta vaan falskaa. Yritin kiristää, mutta mutterit pettää ennen kuin pakosarja suoristuu eli diagnoosina on nyt kiero pakosarja. Tätä tukee tuo halkeama pakosarjan keskellä. Liekö syytä vai seurausta?
Halkeamat saa kyllä osaava valurautahitsari korjattua helposti. Hitsarille muutama kymppi ja koneistamoon samoin, sitten uuden pellin kanssa kiinni. Vaikka millin hehkutetusta kuparista tiiviste sitten turboa vasten.
Edullisia koneistuspaikkoja ovat muuten ammattikoulut. Varmaan niiltäkin kulmilta metalli/autoalan linjoja löytyy.
En yhtään ihmettelisi, jos pehmeiden tarviketiivisteiden kanssa liian lujalle pultattu pakosarja halkeaisi jostain.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Joku on muutes laittanut tohon vaparin virranjakajankellon. Kannattaa kattoa se virranjakajan numero ja tsekata, ettei koko jakaja ole vaparista...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Hyvä huomio! Kai tuolla silti ajaa voi? Eli mahdollisia ongelmia vasta ahdoilla, eikö?Mertmi kirjoitti:Joku on muutes laittanut tohon vaparin virranjakajankellon. Kannattaa kattoa se virranjakajan numero ja tsekata, ettei koko jakaja ole vaparista...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Korjataanpa, kun viisampia ollaan. Olihan siellä tiiviste tai sen jäänteet. Siksi se ei kiristyny. Raotin pakosarjaa sen verran, että sain laitettua tiivisteen neloselle(kin). No, nyt säksätys on jo paljon asiallisempaa. En tiedä, onko se enää tuo pakosarjan halkeama, josta säksättää, koska siitä se painetta ainakin päästää läpi jo tyhjäkäynnilläkin.jariha kirjoitti:Ei siellä tiivisteitä ole välissä, vaan nimenomaan lämpösuojapelti. Se nelospytyn kohdalta vaan falskaa. Yritin kiristää, mutta mutterit pettää ennen kuin pakosarja suoristuu eli diagnoosina on nyt kiero pakosarja.
Pääsinpä siten jo koeajolle, tosin joku pytyistä ei ollutkaan vielä pelissä, käynnissä silti pysyi. En vielä ehtiny tutkimaan, johtuuko kipinän puutteesta vai venttiileistä vai mistä. Joka tapauksessa, tuohan toimii. Vaihteet, sähköikkunat ja -peilit ja ahdinkin tuntuu olevan timmissään. Ohjaustehostin tosin on samanoloinen kuin tonnarissa, että tulee myöhässä mukaan oikealle käännyttäessä. Mutta muuten, kun saadaan pytyt peliin ja säksätys kuriin, niin eiku baanalle

#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
No, vaparin jakajassa on sytkäennakkokäyrä erilainen kuin turbossa. Lisäksi tossa vaparin jakajan kellossa ei ole ahtopaineilla ajettaessa myöhästystä, joten nakuttelua voi varmasti ilmetä. Ehkä jopa peruspaineillakin. Kai apc boksi toimii yleensäkin?jariha kirjoitti:Hyvä huomio! Kai tuolla silti ajaa voi? Eli mahdollisia ongelmia vasta ahdoilla, eikö?Mertmi kirjoitti:Joku on muutes laittanut tohon vaparin virranjakajankellon. Kannattaa kattoa se virranjakajan numero ja tsekata, ettei koko jakaja ole vaparista...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4043
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Sen verran statusta, että kolmostulppa oli musta, mutta kuiva. Muut terveen oloisia. En vaan hoksannut varmistaa, muuttuuko käyntiääni, jos otan tulpanjohdon kolmoselta irti. Otin kolmosen ja nelosen suuttimen pois paikoiltaan ja starttasin. Kolmoselta ei tullut mitään, mutta neloselta tuli. Tuo kolmosen kumiputki on korvattu letkulla ja jäin miettimään, kumpi on tukossa, letku vai suutin? Otin suuttimen irti letkusta, mutta ei sieltäkään mitään tullut. Millainen venttiili tuossa letkussa on, vai onko minkäänlaista? Avasin myös määränjakajan päästä ja sieltä bensaa tuli yli. Huomenna jatkan harjoituksia.
Se vain askarruttaa, että miksi tulppa oli muutaman kilometrin jälkeen musta, jos sinne ei bensaakaan mene? Kipinä kylläkin, sen katsoin. Vai sattuiko käymään niin, että ensin sinne meni bensaa liiaksikin ja sitten se meni sattumalta samalta pytyltä tukkoon?
Se vain askarruttaa, että miksi tulppa oli muutaman kilometrin jälkeen musta, jos sinne ei bensaakaan mene? Kipinä kylläkin, sen katsoin. Vai sattuiko käymään niin, että ensin sinne meni bensaa liiaksikin ja sitten se meni sattumalta samalta pytyltä tukkoon?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Vaihda letkun tilalle alkuperäinen putki. K-jetti ei toimi joustavilla letkuilla/putkilla, vaan pitää olla alkuperäisen kaltainen. Suuttimen avautumispaine on melko korkea (muistaakseni jotain 5bar luokkaa), joten jos paineita ei ole tarpeeksi niin ei se aukeakkaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com