Kesäkuussa 2007 uutta mutta mitä?

Saabin konseptit ja tulevaisuuden suuntaukset.
Vastaa Viestiin
VVV
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Viesti Kirjoittaja VVV »

Ilmeisesti Aero saa 255 hevosvoimaa tässä vaiheessa ilman nelivetoa. Piehenkö pettymys.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

VVV kirjoitti:Ilmeisesti Aero saa 255 hevosvoimaa tässä vaiheessa ilman nelivetoa. Piehenkö pettymys.
Pienehkö lienee aika lievästi sanottu. Tuo 5hv:n lisäys on lähinnä vitsi. Jos vääntöä ei tule (mitä kyllä epäilen) vähintään 20Nm lisää niin tuolla ei ole suorituskykyyn yhtään mitään merkitystä. Opelillahan kyseinen teholukema on Vectra OPC:n tehona ollut jo jonkin aikaa.

Neliveto mietityttää. Kuva on nähty, mutta se ei oikein vakuuttanut. Aikanaan Epsilon alustasta kerrottiin ettei siihen voi nelivetoa tehdä. Jos se siis nähtäneen niin luulis että jotain on muutettu radikaalisti taikka hieman kompromissia on täytynyt tehdä. Jos käy katselemassa 9-3:n alle niin saa hyvän kuvan, kuinka sinne ei oikein helposti löytyne tilaa vetoakselille tasaupyörästöineen. Jos tuleva 4-veto onkin heti alkuu crossover malli, eli korotuksen kautta saatu tilaa nelivedon vaatimille komponenteille? Toisaalta spyshotit näytti että kyseessä ois ihan normialustainen tuplaputkimalli.

Toisaalta tehonlisäys tuon enempää ei ole kovin järkevää ellei nelivetoa autoon ole tulossa. Kaikki jutut nelivedosta jotka olen onnistunut löytämään, on peräisin epämääräisistä lähteistä. Yhtään tiedotetta tai vihjettä jne Saabin suunnalta aiheesta en ole lukenut?

Tuo patentti juttuhan saattaa muuten koskea jopa tulevaa 9-4X mallia, joka on varmistunut ja jopa lehdistölle esitelty ainakin teoriatasolla.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Tuulilasin nettisivu väittää, että neliveto on tulossa. Tosin noihin Tuulilasin juttuihin pitää suhtautua pienellä varauksella. Totuus selviää vajaan kuukauden päästä.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

On kyllä aika pirun hieno vaikka hieman fåårtilta ja subarulta näyttää vaikutteita saaneen.
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

[quote="Marko A"]

Pienehkö lienee aika lievästi sanottu. Tuo 5hv:n lisäys on lähinnä vitsi. Jos vääntöä ei tule (mitä kyllä epäilen) vähintään 20Nm lisää niin tuolla ei ole suorituskykyyn yhtään mitään merkitystä. Opelillahan kyseinen teholukema on Vectra OPC:n tehona ollut jo jonkin aikaa.

quote]
OPC vectrassa on 280 hv.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

No niinhän tuo oli. Sitten se 255 on vielä huonompi vitsi..
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Kai tuossa halutaan vielä säilyttää 9-5 (260 hv) malliston huippumallina.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
villero
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 17:21

Viesti Kirjoittaja villero »

Juha96 kirjoitti:Kai tuossa halutaan vielä säilyttää 9-5 (260 hv) malliston huippumallina.
Minusta ainoastaan hölmö valitsee 9-5:n ja 9-3:n väliltä pelkän teholukeman perusteella. Tuossa 260 hv 9-5:ssa on sentään 2.3 -litranen rivi, joka on ainakin minusta kaikin tavoin järkevämpi moottori. Osia moottorrissa on muutama vähemmän, ja kulutuskin pysyy paremmin aisoissa.
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

No kyllähän Saab varmasti suostuu hölmöillekin autoja myymään :D
Ei vaineskaan, ajattelin tuota enemmän imagokysymyksenä. Kyllä sen huippumallin ominaisuudet jollain tapaa tuppaavat vaikuttaa myös 150 hv:n version kiinnostavuuteen yleisön silmissä...
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1640
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mike »

Kas kun eivät tehneet viime vuosien suosikkitemppua eli siirtäneet noita sivuvilkkuja peileihin. Jos joku Talmulla muotoili aikanaan nuo sivuvilkut niin joutas saada jonkun palkinnon. Sen verran pitkäikäinen vilkkumalli on tullu suunniteltua :)

Näyttää se vaan hyvältä noissa kuvissa - ainakin mustana. Tuo uusi konepelti todella on tyylikäs.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Joo. Sivuvilkut peileissä ois hyvät, jos ne ei häikäisisi sivuikkunaa. Huurteinen tai sateen kostuttama sivuikkuna kun muuttuu läpinäkymättömäksi jos sivuvilkku osuu siihen yhtään.

Saabissa on hyvät ja hienot peilit.

Saisivat vain siirtää 9-3:a ikkunoiden napit takaisin oikealle paikalle keskikonsoliin. Ärsyttää suunnattomasti tuo myönnytys mennä muiden mukana ja siirtää ne oviin. Ei opi sitten millään tuohon, kun oli niin luontevasti tottunut käyttämään niitä oikealla. Oikea käsihän liikkuu normaalistikin ajon aikana, säätää radiota, penkinlämppäreitä, ilmastointia, vaihtaa vaihdetta jne. ja Vasen pitää ratista kiinni. Hiton GM! Ainakin 20 vuotta ne napit oli siellä keskikonsolissa ilman ongelmia. Nyt (siis 9-3SS ja SC) oli pakko siirtää.

Uusi konepelti on tosi hieno. Täysin olen kanssasi samaa mieltä. Se on kuin paluuta entiseen jolloin konepelti ulottui sivuille saakka.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
jmo
"Viggen"
Viestit: 501
Liittynyt: Su Elo 17, 2003 10:55

Viesti Kirjoittaja jmo »

Marko A kirjoitti: Saisivat vain siirtää 9-3:a ikkunoiden napit takaisin oikealle paikalle keskikonsoliin. Ärsyttää suunnattomasti tuo myönnytys mennä muiden mukana ja siirtää ne oviin. Ei opi sitten millään tuohon, kun oli niin luontevasti tottunut käyttämään niitä oikealla. Oikea käsihän liikkuu normaalistikin ajon aikana, säätää radiota, penkinlämppäreitä, ilmastointia, vaihtaa vaihdetta jne. ja Vasen pitää ratista kiinni. Hiton GM! Ainakin 20 vuotta ne napit oli siellä keskikonsolissa ilman ongelmia. Nyt (siis 9-3SS ja SC) oli pakko siirtää.
Oikeassa olet, keskikonsolissa lasien napit pitää olla! Kaverikin huomasi ja mainitsi kuinka kätevät keskikonsolissa olevat napit on, kun parkkihalliin ajettiin tonnarilla ja lasia aukasin oikealla kädellä samalla kun vasemmalla veivasin rattia
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Jani O kirjoitti:
Marko A kirjoitti: Saisivat vain siirtää 9-3:a ikkunoiden napit takaisin oikealle paikalle keskikonsoliin. Ärsyttää suunnattomasti tuo myönnytys mennä muiden mukana ja siirtää ne oviin. Ei opi sitten millään tuohon, kun oli niin luontevasti tottunut käyttämään niitä oikealla. Oikea käsihän liikkuu normaalistikin ajon aikana, säätää radiota, penkinlämppäreitä, ilmastointia, vaihtaa vaihdetta jne. ja Vasen pitää ratista kiinni. Hiton GM! Ainakin 20 vuotta ne napit oli siellä keskikonsolissa ilman ongelmia. Nyt (siis 9-3SS ja SC) oli pakko siirtää.
Oikeassa olet, keskikonsolissa lasien napit pitää olla! Kaverikin huomasi ja mainitsi kuinka kätevät keskikonsolissa olevat napit on, kun parkkihalliin ajettiin tonnarilla ja lasia aukasin oikealla kädellä samalla kun vasemmalla veivasin rattia
Se on niin tosi! Vaimollekkin sattui uudella 9-3:lla, että kun poliisi setä pysäytti ratsiassa niin ei parka hädissään meinannut löytää koko nappeja. SItten kun löytyi niin aukaisi vänkärinpuolen takalasin.. Huvittunut konstaapeli oli aukaissut oven ja näyttänyt mistä se kuskin ovi aukeaa.. :wink:

Tuolla nykylogiikallahan muuten kattoluukunkin avausnapiskat pitää kai tulevaisuudessa asentaa kattoon 8O

Ei vaan tosissaan ajatellen, virtalukko ja nuo ikkuna nappulat kuuluu keskikonsoliin. Ne on luonnollisessa paikassaan. Ja tuosta tulikin mieleen, että tonnarissa aina häiritsi kun hälyyttimen ohjain killui polvea vasten... Aina ei voi saada kaikkea! :roll:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja karitammi »

Mä tajusin tuon lasinostimien ergonomian vasta kun sain NG 9-3:n alle. Kun oli OG 9-3, olin koko ajan sitä mieltä, että lasinnostimien kytkimien tulisi olla ovessa. Nyt kun on 9-3 SC, haluaisin ne keskikonsilin. Nyt siellä olisi paremmin tilaakin. Ei ole helppoa, kun aina pitäisi olla toisella lailla.... Tosin esim. Audissa minusta nostimien kytkimet on vähän paremmin sijoitettu oveen.

Minulle kelpaisivat myös OG 9-3:n peilit. Nää uudet on vähän hassut soikiot.
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1640
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mike »

Jaa eikös siinä SS autossa ookkaan samanmoiset sivuvilkut kuin 90,900,9000,NG ja 9-5 ? Pakko kyllä myöntää etten ole koskaan lähemmin katsonutkaan noita SS:n sivuvilkkuja. Ajatellut vain aina että ne on sitä samaa sarjaa kuin aina ennenkin.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Vastaa Viestiin