![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Henkka #2283Pohjimmainen ongelma on juuri tuontapaiset kuskit jotka yrittävät korjata työnantajan tekemiä virheitä. Kaikki vaan ajelemaan samaan tyyliin niin kohta on aikataulu Vsa-Sjk 1 h 5 min ja Sjk-Tre 2h 30 min.
Tiesin kyyneleitä tulevan.. Enkä väitä että tekisin lähellekkään oikein ajaessani enemmän kuin 80 km/h, sillä sehän on auton rakenteellinen maksiminopeus! Mutta käsi pystyyn ne jotka sulattavat, että maanantain päivälehti kolahtaa luukusta tiistaina tai keskiviikkona..?Näinpä. Tästä olen jo aiemminkin kirjoittanut. Mua ei voisi vähempää kiinnostaa jonkun rekan ammatillinen kiire verrattuna työmatkailevaan henkilöautoon.
Et ole vissiin huomannut, että jos meinaa ohituskaistalla päästä edessä kykkivän ohi sitä vauhtia pitää olla reilusti yli rajoituksen. Syykin on selvä. Satasen alueella ajetaan jonossa yhdeksääkymppiä, ohi ei vaan pääse kun on paljon liikennettä...tai varmasti pääsee, mutta muiden liikenteessä olevien hermoja säästääkseen ei viitis lähteä. Itse tietää, että turbosaapilla ohittamiseen riittää kaksi puhelintolpan väliä, mutta muut ei sitä tiedä joten kaikilla on paskat housuissa jos lähdet ohittamaan "tiukkaan" väliin.wesku kirjoitti:Moottoriteistä ei niin väliä mutta aivan hyvä että tutkaisivat useammin ohituskaistoilla niin lähtis kortit niiltä tumpeloilta jotka ei uskalla ohittaa muualla kuin ohituskaistoilla usean kympin ylinopeudella mukamas turvallisella nopeuserolla.JouniCSE kirjoitti: jep tehovalvonta kohdistuu moottoriteille ja ohituskaistoille. Koko puuhastelulla ei ole mitään tekemistä liikenneturvallisuuden kanssa. Tarkoitus on vain kerätä rahaa ja hieman kyykyttää siinä sivussa.
Sitä en toki tarkoittanut, vaan rinnastin nämä kaksi ansaitsemistarkoituksessa tien päällä olevaa toimijaa.Dj_Wito kirjoitti: En ehkä ymmärtänyt oikein, mutta jos meinasit, että työmatkalla olevan kuuluisi olla aina tiellä prioriteetti ykkönen, mihin perustat väitteesi? Sillä töihin mennessäsi voi herätä 5 min aikaisemmin ja ehtiä hyvin tai jos rajoituksia nostetaan, ehkä jopa 5 min myöhemmin, mutta näissä hommissa on 10 min myöhästyminen sama, kuin "muissa hommissa" deadlinen ylittäminen 10:llä päivällä! Ei taitais pomosi tykätä siittäkään..
Tasan tarkkaan totta tuo edellä kirjoitettu.peinu kirjoitti:
Et ole vissiin huomannut, että jos meinaa ohituskaistalla päästä edessä kykkivän ohi sitä vauhtia pitää olla reilusti yli rajoituksen. Syykin on selvä. Satasen alueella ajetaan jonossa yhdeksääkymppiä, ohi ei vaan pääse kun on paljon liikennettä...tai varmasti pääsee, mutta muiden liikenteessä olevien hermoja säästääkseen ei viitis lähteä. Itse tietää, että turbosaapilla ohittamiseen riittää kaksi puhelintolpan väliä, mutta muut ei sitä tiedä joten kaikilla on paskat housuissa jos lähdet ohittamaan "tiukkaan" väliin.
No eipä siinä mitään ajellaan ja odotellaan sitä ohituskaistaa, mistä kyltitkin on jo ilmotelleet. Kun ohituskaista vihdoin alkaa on kaikki jonossa olleet yhtä lukuun ottamatta ohituskaistalla. Nyt ohituskaistan kohdalla kun tie on leveämpää, uskaltaa jonon ensimmäinenkin heittäytyä riehakkaaksi ja ajaa 110km/h. Nyt alkaa isolohkojapsien ( 1.6 litraa) armoton kiihdytyskilpailu. Kaikki ajavat talla pohjassa perätysten, ohituskaista on tietysti vielä ylämäkeen, joten mitään ei tapahdu. Kun 1,3 km pitkä ohituskaista on ajettu, lopputuloksena on se, että kaksi autoa on päässyt jonon ensimmäisen ohi ja jäävätkin jatkamaan matkaansa jonossa uudessa paikassaan, eli jonon kärjessä, 90km/h.
Jos meinaat oikeasti päästä ohituskaistalla useammankin ohi, on vauhtia oltava aika rutkasti ja käytettävä tilaisuudet aika ronskisti. Hiillostettava hitaammat ohittajat käymään välillä oikealla kaistalla ja ajettava aika haipakkata ohituskaistan loppumisesta ilmoittavien merkkien jälkeen. Muuten saat ajaa koko matkan sinne, minne ikinä oletkin menossa tuossa samassa jonossa 90km/h...oli nopeusrajoitus 80 tai 100km/h.
Tasan tarkkaan tumpelointia, ohitustaidottomuutta ja hiillostamistaRafu kirjoitti:Tasan tarkkaan totta tuo edellä kirjoitettu.peinu kirjoitti:
Et ole vissiin huomannut, että jos meinaa ohituskaistalla päästä edessä kykkivän ohi sitä vauhtia pitää olla reilusti yli rajoituksen. Syykin on selvä. Satasen alueella ajetaan jonossa yhdeksääkymppiä, ohi ei vaan pääse kun on paljon liikennettä...tai varmasti pääsee, mutta muiden liikenteessä olevien hermoja säästääkseen ei viitis lähteä. Itse tietää, että turbosaapilla ohittamiseen riittää kaksi puhelintolpan väliä, mutta muut ei sitä tiedä joten kaikilla on paskat housuissa jos lähdet ohittamaan "tiukkaan" väliin.
No eipä siinä mitään ajellaan ja odotellaan sitä ohituskaistaa, mistä kyltitkin on jo ilmotelleet. Kun ohituskaista vihdoin alkaa on kaikki jonossa olleet yhtä lukuun ottamatta ohituskaistalla. Nyt ohituskaistan kohdalla kun tie on leveämpää, uskaltaa jonon ensimmäinenkin heittäytyä riehakkaaksi ja ajaa 110km/h. Nyt alkaa isolohkojapsien ( 1.6 litraa) armoton kiihdytyskilpailu. Kaikki ajavat talla pohjassa perätysten, ohituskaista on tietysti vielä ylämäkeen, joten mitään ei tapahdu. Kun 1,3 km pitkä ohituskaista on ajettu, lopputuloksena on se, että kaksi autoa on päässyt jonon ensimmäisen ohi ja jäävätkin jatkamaan matkaansa jonossa uudessa paikassaan, eli jonon kärjessä, 90km/h.
Jos meinaat oikeasti päästä ohituskaistalla useammankin ohi, on vauhtia oltava aika rutkasti ja käytettävä tilaisuudet aika ronskisti. Hiillostettava hitaammat ohittajat käymään välillä oikealla kaistalla ja ajettava aika haipakkata ohituskaistan loppumisesta ilmoittavien merkkien jälkeen. Muuten saat ajaa koko matkan sinne, minne ikinä oletkin menossa tuossa samassa jonossa 90km/h...oli nopeusrajoitus 80 tai 100km/h.
peinu kirjoitti:Jos meinaat oikeasti päästä ohituskaistalla useammankin ohi, on vauhtia oltava aika rutkasti ja käytettävä tilaisuudet aika ronskisti. Hiillostettava hitaammat ohittajat käymään välillä oikealla kaistalla ja ajettava aika haipakkata ohituskaistan loppumisesta ilmoittavien merkkien jälkeen.
Tuosta tuli muuten vielä mieleen esim. peinun kotipaikan lähistöllä Jyväskylä-Tampere välillä monessakin kohdassa nopeusrajoitus muuttuu 80-100 ohituskaistan alkaessa ja on ihan kivaa "heittäytyä riehakkaaksi".peinu kirjoitti: No eipä siinä mitään ajellaan ja odotellaan sitä ohituskaistaa, mistä kyltitkin on jo ilmotelleet. Kun ohituskaista vihdoin alkaa on kaikki jonossa olleet yhtä lukuun ottamatta ohituskaistalla. Nyt ohituskaistan kohdalla kun tie on leveämpää, uskaltaa jonon ensimmäinenkin heittäytyä riehakkaaksi ja ajaa 110km/h.
Joo, nimenomaan tuo pätkä oli mielessä aiheesta kirjoitellessa.wesku kirjoitti:Tuosta tuli muuten vielä mieleen esim. peinun kotipaikan lähistöllä Jyväskylä-Tampere välillä monessakin kohdassa nopeusrajoitus muuttuu 80-100 ohituskaistan alkaessa ja on ihan kivaa "heittäytyä riehakkaaksi".peinu kirjoitti: No eipä siinä mitään ajellaan ja odotellaan sitä ohituskaistaa, mistä kyltitkin on jo ilmotelleet. Kun ohituskaista vihdoin alkaa on kaikki jonossa olleet yhtä lukuun ottamatta ohituskaistalla. Nyt ohituskaistan kohdalla kun tie on leveämpää, uskaltaa jonon ensimmäinenkin heittäytyä riehakkaaksi ja ajaa 110km/h.
ysikolme kirjoitti:peinu kirjoitti:Jos meinaat oikeasti päästä ohituskaistalla useammankin ohi, on vauhtia oltava aika rutkasti ja käytettävä tilaisuudet aika ronskisti. Hiillostettava hitaammat ohittajat käymään välillä oikealla kaistalla ja ajettava aika haipakkata ohituskaistan loppumisesta ilmoittavien merkkien jälkeen.
Olisikohan syytä rajoittaa ohituskaistaosuuksien oikeanpuoleisen kaistan nopeus siihen 80Km/h, ja taas ohittavan kaistan vaikka 100Km/h? Näin ainakin teoriassa saataisiin estettyä se ohitettavalla kaistalla sitkeästi pysyvän, ja useimmiten juuri "isolohkojapsin" kuljettajan riehaantuminen?wesku kirjoitti: Jyväskylä-Tampere välillä monessakin kohdassa nopeusrajoitus muuttuu 80-100 ohituskaistan alkaessa ja on ihan kivaa "heittäytyä riehakkaaksi".