Kesäkuussa 2007 uutta mutta mitä?
Pienehkö lienee aika lievästi sanottu. Tuo 5hv:n lisäys on lähinnä vitsi. Jos vääntöä ei tule (mitä kyllä epäilen) vähintään 20Nm lisää niin tuolla ei ole suorituskykyyn yhtään mitään merkitystä. Opelillahan kyseinen teholukema on Vectra OPC:n tehona ollut jo jonkin aikaa.VVV kirjoitti:Ilmeisesti Aero saa 255 hevosvoimaa tässä vaiheessa ilman nelivetoa. Piehenkö pettymys.
Neliveto mietityttää. Kuva on nähty, mutta se ei oikein vakuuttanut. Aikanaan Epsilon alustasta kerrottiin ettei siihen voi nelivetoa tehdä. Jos se siis nähtäneen niin luulis että jotain on muutettu radikaalisti taikka hieman kompromissia on täytynyt tehdä. Jos käy katselemassa 9-3:n alle niin saa hyvän kuvan, kuinka sinne ei oikein helposti löytyne tilaa vetoakselille tasaupyörästöineen. Jos tuleva 4-veto onkin heti alkuu crossover malli, eli korotuksen kautta saatu tilaa nelivedon vaatimille komponenteille? Toisaalta spyshotit näytti että kyseessä ois ihan normialustainen tuplaputkimalli.
Toisaalta tehonlisäys tuon enempää ei ole kovin järkevää ellei nelivetoa autoon ole tulossa. Kaikki jutut nelivedosta jotka olen onnistunut löytämään, on peräisin epämääräisistä lähteistä. Yhtään tiedotetta tai vihjettä jne Saabin suunnalta aiheesta en ole lukenut?
Tuo patentti juttuhan saattaa muuten koskea jopa tulevaa 9-4X mallia, joka on varmistunut ja jopa lehdistölle esitelty ainakin teoriatasolla.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Aero"
- Viestit: 431
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
- Paikkakunta: Vaasa
[quote="Marko A"]
Pienehkö lienee aika lievästi sanottu. Tuo 5hv:n lisäys on lähinnä vitsi. Jos vääntöä ei tule (mitä kyllä epäilen) vähintään 20Nm lisää niin tuolla ei ole suorituskykyyn yhtään mitään merkitystä. Opelillahan kyseinen teholukema on Vectra OPC:n tehona ollut jo jonkin aikaa.
quote]
OPC vectrassa on 280 hv.
Pienehkö lienee aika lievästi sanottu. Tuo 5hv:n lisäys on lähinnä vitsi. Jos vääntöä ei tule (mitä kyllä epäilen) vähintään 20Nm lisää niin tuolla ei ole suorituskykyyn yhtään mitään merkitystä. Opelillahan kyseinen teholukema on Vectra OPC:n tehona ollut jo jonkin aikaa.
quote]
OPC vectrassa on 280 hv.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
No niinhän tuo oli. Sitten se 255 on vielä huonompi vitsi..
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Minusta ainoastaan hölmö valitsee 9-5:n ja 9-3:n väliltä pelkän teholukeman perusteella. Tuossa 260 hv 9-5:ssa on sentään 2.3 -litranen rivi, joka on ainakin minusta kaikin tavoin järkevämpi moottori. Osia moottorrissa on muutama vähemmän, ja kulutuskin pysyy paremmin aisoissa.Juha96 kirjoitti:Kai tuossa halutaan vielä säilyttää 9-5 (260 hv) malliston huippumallina.
No kyllähän Saab varmasti suostuu hölmöillekin autoja myymään
Ei vaineskaan, ajattelin tuota enemmän imagokysymyksenä. Kyllä sen huippumallin ominaisuudet jollain tapaa tuppaavat vaikuttaa myös 150 hv:n version kiinnostavuuteen yleisön silmissä...
Ei vaineskaan, ajattelin tuota enemmän imagokysymyksenä. Kyllä sen huippumallin ominaisuudet jollain tapaa tuppaavat vaikuttaa myös 150 hv:n version kiinnostavuuteen yleisön silmissä...
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Kas kun eivät tehneet viime vuosien suosikkitemppua eli siirtäneet noita sivuvilkkuja peileihin. Jos joku Talmulla muotoili aikanaan nuo sivuvilkut niin joutas saada jonkun palkinnon. Sen verran pitkäikäinen vilkkumalli on tullu suunniteltua
Näyttää se vaan hyvältä noissa kuvissa - ainakin mustana. Tuo uusi konepelti todella on tyylikäs.
Näyttää se vaan hyvältä noissa kuvissa - ainakin mustana. Tuo uusi konepelti todella on tyylikäs.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Joo. Sivuvilkut peileissä ois hyvät, jos ne ei häikäisisi sivuikkunaa. Huurteinen tai sateen kostuttama sivuikkuna kun muuttuu läpinäkymättömäksi jos sivuvilkku osuu siihen yhtään.
Saabissa on hyvät ja hienot peilit.
Saisivat vain siirtää 9-3:a ikkunoiden napit takaisin oikealle paikalle keskikonsoliin. Ärsyttää suunnattomasti tuo myönnytys mennä muiden mukana ja siirtää ne oviin. Ei opi sitten millään tuohon, kun oli niin luontevasti tottunut käyttämään niitä oikealla. Oikea käsihän liikkuu normaalistikin ajon aikana, säätää radiota, penkinlämppäreitä, ilmastointia, vaihtaa vaihdetta jne. ja Vasen pitää ratista kiinni. Hiton GM! Ainakin 20 vuotta ne napit oli siellä keskikonsolissa ilman ongelmia. Nyt (siis 9-3SS ja SC) oli pakko siirtää.
Uusi konepelti on tosi hieno. Täysin olen kanssasi samaa mieltä. Se on kuin paluuta entiseen jolloin konepelti ulottui sivuille saakka.
Saabissa on hyvät ja hienot peilit.
Saisivat vain siirtää 9-3:a ikkunoiden napit takaisin oikealle paikalle keskikonsoliin. Ärsyttää suunnattomasti tuo myönnytys mennä muiden mukana ja siirtää ne oviin. Ei opi sitten millään tuohon, kun oli niin luontevasti tottunut käyttämään niitä oikealla. Oikea käsihän liikkuu normaalistikin ajon aikana, säätää radiota, penkinlämppäreitä, ilmastointia, vaihtaa vaihdetta jne. ja Vasen pitää ratista kiinni. Hiton GM! Ainakin 20 vuotta ne napit oli siellä keskikonsolissa ilman ongelmia. Nyt (siis 9-3SS ja SC) oli pakko siirtää.
Uusi konepelti on tosi hieno. Täysin olen kanssasi samaa mieltä. Se on kuin paluuta entiseen jolloin konepelti ulottui sivuille saakka.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Oikeassa olet, keskikonsolissa lasien napit pitää olla! Kaverikin huomasi ja mainitsi kuinka kätevät keskikonsolissa olevat napit on, kun parkkihalliin ajettiin tonnarilla ja lasia aukasin oikealla kädellä samalla kun vasemmalla veivasin rattiaMarko A kirjoitti: Saisivat vain siirtää 9-3:a ikkunoiden napit takaisin oikealle paikalle keskikonsoliin. Ärsyttää suunnattomasti tuo myönnytys mennä muiden mukana ja siirtää ne oviin. Ei opi sitten millään tuohon, kun oli niin luontevasti tottunut käyttämään niitä oikealla. Oikea käsihän liikkuu normaalistikin ajon aikana, säätää radiota, penkinlämppäreitä, ilmastointia, vaihtaa vaihdetta jne. ja Vasen pitää ratista kiinni. Hiton GM! Ainakin 20 vuotta ne napit oli siellä keskikonsolissa ilman ongelmia. Nyt (siis 9-3SS ja SC) oli pakko siirtää.
Se on niin tosi! Vaimollekkin sattui uudella 9-3:lla, että kun poliisi setä pysäytti ratsiassa niin ei parka hädissään meinannut löytää koko nappeja. SItten kun löytyi niin aukaisi vänkärinpuolen takalasin.. Huvittunut konstaapeli oli aukaissut oven ja näyttänyt mistä se kuskin ovi aukeaa..Jani O kirjoitti:Oikeassa olet, keskikonsolissa lasien napit pitää olla! Kaverikin huomasi ja mainitsi kuinka kätevät keskikonsolissa olevat napit on, kun parkkihalliin ajettiin tonnarilla ja lasia aukasin oikealla kädellä samalla kun vasemmalla veivasin rattiaMarko A kirjoitti: Saisivat vain siirtää 9-3:a ikkunoiden napit takaisin oikealle paikalle keskikonsoliin. Ärsyttää suunnattomasti tuo myönnytys mennä muiden mukana ja siirtää ne oviin. Ei opi sitten millään tuohon, kun oli niin luontevasti tottunut käyttämään niitä oikealla. Oikea käsihän liikkuu normaalistikin ajon aikana, säätää radiota, penkinlämppäreitä, ilmastointia, vaihtaa vaihdetta jne. ja Vasen pitää ratista kiinni. Hiton GM! Ainakin 20 vuotta ne napit oli siellä keskikonsolissa ilman ongelmia. Nyt (siis 9-3SS ja SC) oli pakko siirtää.
Tuolla nykylogiikallahan muuten kattoluukunkin avausnapiskat pitää kai tulevaisuudessa asentaa kattoon
Ei vaan tosissaan ajatellen, virtalukko ja nuo ikkuna nappulat kuuluu keskikonsoliin. Ne on luonnollisessa paikassaan. Ja tuosta tulikin mieleen, että tonnarissa aina häiritsi kun hälyyttimen ohjain killui polvea vasten... Aina ei voi saada kaikkea!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Mä tajusin tuon lasinostimien ergonomian vasta kun sain NG 9-3:n alle. Kun oli OG 9-3, olin koko ajan sitä mieltä, että lasinnostimien kytkimien tulisi olla ovessa. Nyt kun on 9-3 SC, haluaisin ne keskikonsilin. Nyt siellä olisi paremmin tilaakin. Ei ole helppoa, kun aina pitäisi olla toisella lailla.... Tosin esim. Audissa minusta nostimien kytkimet on vähän paremmin sijoitettu oveen.
Minulle kelpaisivat myös OG 9-3:n peilit. Nää uudet on vähän hassut soikiot.
Minulle kelpaisivat myös OG 9-3:n peilit. Nää uudet on vähän hassut soikiot.
Jaa eikös siinä SS autossa ookkaan samanmoiset sivuvilkut kuin 90,900,9000,NG ja 9-5 ? Pakko kyllä myöntää etten ole koskaan lähemmin katsonutkaan noita SS:n sivuvilkkuja. Ajatellut vain aina että ne on sitä samaa sarjaa kuin aina ennenkin.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334