
Kysymys tekniikanvaihdosta NG900 2.0S -> 2.0t
Kysymys tekniikanvaihdosta NG900 2.0S -> 2.0t
Eli mitäs kaikkea joutuu nyt vaihtamaan jos tuohon vaihtais 2.0t tekniikan, moottorin nyt siis luonnollisesti mutta mites vaihdelaatikko, jarrut, muut alustanosat? Konttorille pitäis sitten varmaan näyttää jotain lappuja päästöistä ja noista että alusta vastaa 2.0t alustaa? Jaksaako kukaan valaista
Hakua kokeilin tuloksetta

entinen Saab 900 S 2,0i vm.94
Nykyinen Saab 9-3 SE 2,2 TiD vm.99
Nykyinen Saab 9-3 SE 2,2 TiD vm.99
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1099
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Helpompi vaihtaa turbomoottorilla varustettu auto, kuin ruveta vaihtamaan tekniikkaa
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Re: Kysymys tekniikanvaihdosta NG900 2.0S -> 2.0t
Meikäläisen kulkine on alkujaan ruisku. Tämmöisen todistuksen löysin ensihätään, "Pyynnöstä todistamme, että Saab 900 henkilöauto vuosimallia 1996 ja valmistenum. xx moottoriteho 130hv, vastaa turva- ja jarrurakenteiltaan 185hv moottoritehoista vastaavan vuosimallin autoa. Erot ovat kytkimen ja vetoakselin mitoituksessa"Arz kirjoitti:Eli mitäs kaikkea joutuu nyt vaihtamaan jos tuohon vaihtais 2.0t tekniikan, moottorin nyt siis luonnollisesti mutta mites vaihdelaatikko, jarrut, muut alustanosat? Konttorille pitäis sitten varmaan näyttää jotain lappuja päästöistä ja noista että alusta vastaa 2.0t alustaa? Jaksaako kukaan valaistaHakua kokeilin tuloksetta
Eli tuon tyylisen paprun tarvitset muutoskatsastukseen kaikkien muitten lippusten ja lappusten lisäksi.
9-3 SC 1.9 TiD -08
Ex suapit, NG900 2.0T -96 laiteltu jotain pientä,
9-5 Aero -02, osina OG 9-3 Aero -01
#2592, STCF #43
Ex suapit, NG900 2.0T -96 laiteltu jotain pientä,
9-5 Aero -02, osina OG 9-3 Aero -01
#2592, STCF #43
Hetkonen. Mitä eroa 'vetoakselin mitoituksessa'? vetarit ja laatikko (välityksiä lukuunottamatta) on sama turbossa ja vaparissa...
Kampiakselikin on sama. Eroa lähinnä kytkinlevyssä ja paineasetelmassa.. ?
Kampiakselikin on sama. Eroa lähinnä kytkinlevyssä ja paineasetelmassa.. ?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Käytännössä nyt siis joutuu vaihtamaan itse moottorin jonka "kyljessä" on se tehdasturbo (turboautosta purettu...), kytkimen osat ja vaihdelaatikko että on "oikeet" välitykset, ja varmaan kannattais metsästää vähän uudempi että vaihdelaatikon takkuaminen ei olis niin paha? Sitten konttorille päästölaput ja tuo saabilta saatava lappu noista mitä tarttee muuttaa? Jäikö tästä nyt mitä pois?
entinen Saab 900 S 2,0i vm.94
Nykyinen Saab 9-3 SE 2,2 TiD vm.99
Nykyinen Saab 9-3 SE 2,2 TiD vm.99
Ja ei pidä unohtaa T5 johtosarjaa ja boksia. En nyt muista mitä papruja pitää olla, mutta kannattaa soittaa AKE:lle ja tiedustella mitä tarviaa.Arz kirjoitti:Käytännössä nyt siis joutuu vaihtamaan itse moottorin jonka "kyljessä" on se tehdasturbo (turboautosta purettu...), kytkimen osat ja vaihdelaatikko että on "oikeet" välitykset, ja varmaan kannattais metsästää vähän uudempi että vaihdelaatikon takkuaminen ei olis niin paha? Sitten konttorille päästölaput ja tuo saabilta saatava lappu noista mitä tarttee muuttaa? Jäikö tästä nyt mitä pois?
9-3 SC 1.9 TiD -08
Ex suapit, NG900 2.0T -96 laiteltu jotain pientä,
9-5 Aero -02, osina OG 9-3 Aero -01
#2592, STCF #43
Ex suapit, NG900 2.0T -96 laiteltu jotain pientä,
9-5 Aero -02, osina OG 9-3 Aero -01
#2592, STCF #43
Melkein 7k € oli nettiauton halvin 9-3 turbo, piti katsoa. Kyllähän noita 900 turboja taitais jo saada neljällä tonnilla mutta tämä auto maksoi alle puolet tuosta ja moottorin vaihto voi muutenkin olla edessä niin miksei samalla pistäis sinne vähän parempaa mottia, varsinkin kun aikaa ja mielenkiintoa (ainakin vielä
) tuntuu olevan. Lisäksi tosiaan harrastusmielessähän tätä laitellaan.

entinen Saab 900 S 2,0i vm.94
Nykyinen Saab 9-3 SE 2,2 TiD vm.99
Nykyinen Saab 9-3 SE 2,2 TiD vm.99