Seisova kilometri

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Amiraali
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: La Loka 04, 2003 21:18
Paikkakunta: Kuopio

Seisova kilometri

Viesti Kirjoittaja Amiraali »

Tässäpä mielenkiintoinen tulevan kesän keskusteluaihe...

Itse sain " Perhe saabbaalle" Mittaradalla... käsiajanotolla sellaiset
"epätarkat lukemat" Kuin .... 24 s ja loppunop. n. 210 mittarinop.

Tämä trheadi siksi... jotta foorumin taso säilyisi :twisted:

ps . Konjamiinilla oli osuutta tähän avautumiseen .... mutta ei itse suoritukseen . :lol:
Amiraali
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: La Loka 04, 2003 21:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Amiraali »

... niin ja njotta ... Ei miellytä ollenkaan tuo aika ... Jos pääsis joskus alle
2 kympin niin shitt...

Ja tämä yhden lisä lashillishen jälkeen....
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Ai konjamiini lasi alle 20s, se olis kyllä :P
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

varttimaili olisi turvallisempi mittaus kohde, kun tuohon kilometriin ehtii jo rullautua melkoiset nopeudet!! pitäis olla suljettu/valvotut olosuhteet...

14s alittajat 0-400m ilmoittautukoon :D
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Twarrior kirjoitti:varttimaili olisi turvallisempi mittaus kohde, kun tuohon kilometriin ehtii jo rullautua melkoiset nopeudet!! pitäis olla suljettu/valvotut olosuhteet...

14s alittajat 0-400m ilmoittautukoon :D
Ja vartti on lähinnä juuri se,josta pystyy tehot(oikeat eikä mitkään esso) laskemaan.

Ei taida tällä foorumilla juuri nuita 14sek alittajia olla,täällä kun tuo viripuoli tuntuu rajoittuvan lähinnä lastutukseen,vapaavirtaussuodattimiin sekä dumbvalveihin.

Kaikki ensiviikonloppuna alastarolle koittamaan varttia!
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Suppari kirjoitti:
Twarrior kirjoitti:varttimaili olisi turvallisempi mittaus kohde, kun tuohon kilometriin ehtii jo rullautua melkoiset nopeudet!! pitäis olla suljettu/valvotut olosuhteet...

14s alittajat 0-400m ilmoittautukoon :D
Ja vartti on lähinnä juuri se,josta pystyy tehot(oikeat eikä mitkään esso) laskemaan.

Ei taida tällä foorumilla juuri nuita 14sek alittajia olla,täällä kun tuo viripuoli tuntuu rajoittuvan lähinnä lastutukseen,vapaavirtaussuodattimiin sekä dumbvalveihin.

Kaikki ensiviikonloppuna alastarolle koittamaan varttia!
Ja jos jollain sattuis jotain olemaankin, niin niistä ei kovin kovaa huudella, ettei tule kutsua ylimääräiselle katsastuskonttorikäynnille.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Suppari kirjoitti:
Twarrior kirjoitti:varttimaili olisi turvallisempi mittaus kohde, kun tuohon kilometriin ehtii jo rullautua melkoiset nopeudet!! pitäis olla suljettu/valvotut olosuhteet...

14s alittajat 0-400m ilmoittautukoon :D
Ja vartti on lähinnä juuri se,josta pystyy tehot(oikeat eikä mitkään esso) laskemaan.

Ei taida tällä foorumilla juuri nuita 14sek alittajia olla,täällä kun tuo viripuoli tuntuu rajoittuvan lähinnä lastutukseen,vapaavirtaussuodattimiin sekä dumbvalveihin.

Kaikki ensiviikonloppuna alastarolle koittamaan varttia!
No vartti ei kyllä ole mikään näppärä paikka tehojen laskuun. Vartilla vaikuttaa paljon alustankäytös, renkaiden vetopito sekä ennen kaikkea kuskin kepitystaidot. Sitten vielä kun käy ajamassa varttia eripaikoissa (liima tai normiasfaltti) niin tulokset eivät ole enää vertailukelpoisia. Mutta joo, kyllähän vartin loppunopeus yhdistettynä aikaan jotain kertoo, matalat 12s ja alle on jo aika nopeita, 14s ja yli hitaita. 13s ajan kehtaa jo ehkä mainita :). Ja okei, jonkun varttimaili-excel-kaavion perusteella kun vertailin penkkituloksia ja laskettuja niin kyllähän ne meni yllättävän lähelle.

Kyllä se hyvä voimien mittelipaikka taitaa olla tosiaan pitkä suora ja kovat vauhdit. Ja turha murehtia niitä suuria nopeuksia, tuollaisia nopeuksia ja testejä saa ajaa OIKEASTI vain suljetuilla radoilla. Ja jos yli 160kmh vauhdit tuntuu melkoisilta niin ei todellakaan kannata ajaa niitä.

Mutta turhaa hommaa koko touhu, rahan, ajan ja polttoaineen haaskausta näinä päivinä.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Loppunopeuteen ei tavantallaaja pysty kymmeniä kilometrejä tunnissa vaikuttamaan,vaikka autolla lähtisi tyhjäkäynnillä liikkeelle.Loppunopeudesta pystyy laskemaan oikeat tehot esimerkiksi internetistä löytyvillä laskureilla.Penkkihevoset ei kerro totuutta.

Edit.Jo korkeat kaksitoistaset on katuautolle kova luku.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

peinu kirjoitti: Ja jos jollain sattuis jotain olemaankin, niin niistä ei kovin kovaa huudella, ettei tule kutsua ylimääräiselle katsastuskonttorikäynnille.
Bullshit..Varttimailia(oikeaa eikä mitään gps tms. mittailuja) ajetaan suljetulla radalla,joten tehoja saa olla pilvinpimein.

Jos otetaan esimerkkinä,että nimimerkki Fredrik kertoo ajaneensa varttimailin 9 sekunttiin,ja loppunopeus huiteli 220,niin mitenkäs katsastussetä saa ensinnäkin yhteyden Fredrikkiin?Miten se todistaa että millä autolla se on ajanut?

edit.typoja
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Suppari kirjoitti:Loppunopeuteen ei tavantallaaja pysty kymmeniä kilometrejä tunnissa vaikuttamaan,vaikka autolla lähtisi tyhjäkäynnillä liikkeelle.Loppunopeudesta pystyy laskemaan oikeat tehot esimerkiksi internetistä löytyvillä laskureilla.Penkkihevoset ei kerro totuutta.

Edit.Jo korkeat kaksitoistaset on katuautolle kova luku.
ja sillähän ei sitten ole mitään tekmistä loppunopeuden/ lasketun tehon kanssa mitkä välitykset auotssa on ja missä rajoitin majailee ? Esim lyhkäisellä laatikolla olevat 9-3set joissa välitykset loppuu karvan yli 150 jos rajoitin vakio paikassa. Ko. auto stage kolme vireisenä ottaa kutakuinkin ton vartilla, i.e menee maalilinjan yli käytännössä kytkin painettuna. No nostetaan rajoitin esim 6800 asti ja ajetaan sama veto uudestaan. Nyt päästäkin yli 160 kolmosella ja mitä ihmettä loppunopeus kasvoi kymmen km/h ja laskurikin innostuu näyttämään korkeampia lukuja tehon osalta, mutta tuottiko kone enemmän? Ei varmasti.

Ei siis pidä esittää että joku menetelmä antaa oikeat tehot, jos ei tiedosta mikä virhemarginaali on ja mitkä muut tekijät lopputulokseen vaikuttaa.
Huomattavasti tarkemman arvion saat siitä todellisesta tehosta kun lasket sen todellisen kiihtyvyyden perusteella pidemmästä vedosta. Toki se kiihtyvyys tulee mitata tarkasti muuten kusee tämäkin menetelmä.
#1730
500whp.net member
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Suppari kirjoitti:
peinu kirjoitti: Ja jos jollain sattuis jotain olemaankin, niin niistä ei kovin kovaa huudella, ettei tule kutsua ylimääräiselle katsastuskonttorikäynnille.
Bullshit..Varttimailia(oikeaa eikä mitään gps tms. mittailuja) ajetaan suljetulla radalla,joten tehoja saa olla pilvinpimein.

Jos otetaan esimerkkinä,että nimimerkki Fredrik kertoo ajaneensa varttimailin 9 sekunttiin,ja loppunopeus huiteli 220,niin mitenkäs katsastussetä saa ensinnäkin yhteyden Fredrikkiin?Miten se todistaa että millä autolla se on ajanut?

edit.typoja
eipäeipä, koskee lähinnä katukäyttöön tarkoittettujen autojen elvistelyillä, missä paistaa rekisterikilpi samassa kuvassa separaattorin kokoisen ahtimen kanssa.

Ompa muissa foorumeissa ollut kommentteja, missä poikien autoja on kutsuttu syyniin ja sen seurauksena poistettu kiireen vilkkaa kaikkea mahdollista virittelyyn liittyvää tekstiä foorumeista.

Mitä Freddy tekee radalla rata-autollaan, ei varmasti kiinnosta viranomaisia.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Vigge kirjoitti:
Suppari kirjoitti:Loppunopeuteen ei tavantallaaja pysty kymmeniä kilometrejä tunnissa vaikuttamaan,vaikka autolla lähtisi tyhjäkäynnillä liikkeelle.Loppunopeudesta pystyy laskemaan oikeat tehot esimerkiksi internetistä löytyvillä laskureilla.Penkkihevoset ei kerro totuutta.

Edit.Jo korkeat kaksitoistaset on katuautolle kova luku.
ja sillähän ei sitten ole mitään tekmistä loppunopeuden/ lasketun tehon kanssa mitkä välitykset auotssa on ja missä rajoitin majailee ? Esim lyhkäisellä laatikolla olevat 9-3set joissa välitykset loppuu karvan yli 150 jos rajoitin vakio paikassa. Ko. auto stage kolme vireisenä ottaa kutakuinkin ton vartilla, i.e menee maalilinjan yli käytännössä kytkin painettuna. No nostetaan rajoitin esim 6800 asti ja ajetaan sama veto uudestaan. Nyt päästäkin yli 160 kolmosella ja mitä ihmettä loppunopeus kasvoi kymmen km/h ja laskurikin innostuu näyttämään korkeampia lukuja tehon osalta, mutta tuottiko kone enemmän? Ei varmasti.

Ei siis pidä esittää että joku menetelmä antaa oikeat tehot, jos ei tiedosta mikä virhemarginaali on ja mitkä muut tekijät lopputulokseen vaikuttaa.
Huomattavasti tarkemman arvion saat siitä todellisesta tehosta kun lasket sen todellisen kiihtyvyyden perusteella pidemmästä vedosta. Toki se kiihtyvyys tulee mitata tarkasti muuten kusee tämäkin menetelmä.
No en ala kinaamaan..
Siitä ollaan varmaan yhtä mieltä,että katurenkailla ja huonolla pidolla olevasta vedosta saadaan loppunopeudesta tarkempi hevos määrä kun ajasta?
Og93 lienee enemmän vaihteita kun kolme,vaikka Opel onkin? :D

Mulla ei ainakaan loppunopeuteen vaikuttanut kun +-~5km/h,heitti neloselle sitten isommilla tai pienemmillä kierroksilla?Paremman loppunopeuden sain kun kytkin nelosen n1000rpm aikaisemmin.Tietty voi olla että sattui justiinsa vetoalueelle,vai mikäkö lie ollut.Vastatuuli oli koko päivän,voisko olla että oli pienempi vastatuuli tuossa paremmassa?

Mikä on se matka,sekä aika,joista ne hevoset saa selvitettyä?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

eipäeipä, koskee lähinnä katukäyttöön tarkoittettujen autojen elvistelyillä, missä paistaa rekisterikilpi samassa kuvassa separaattorin kokoisen ahtimen kanssa.
Jos ahdin ja muutokset on otteessa,niin ei liene sedilläkään nokankoputtamista?Ja edelleen,kuvahan voi olla otettu radalla,taikka ratavermeillä.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Suppari kirjoitti:
Mikä on se matka,sekä aika,joista ne hevoset saa selvitettyä?
Matkalla ja ajalla ei ole merkitystä. Siis hakusessa on kiihtyvyyskäyrä vaihteen yli, tai sen rpm alueen minkä tehot halutaan selvittää, esim kolmos vaihde 2000-6300 niin ei tule pidon kanssa ongelmia.
Tarkka aika jokaiselle 10km/h pisteelle riittää kohtailaisen hyvin ja loppu onkin sitten yksinkertaista laskemista.
#1730
500whp.net member
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Suppari kirjoitti: No en ala kinaamaan..
Siitä ollaan varmaan yhtä mieltä,että katurenkailla ja huonolla pidolla olevasta vedosta saadaan loppunopeudesta tarkempi hevos määrä kun ajasta?
Og93 lienee enemmän vaihteita kun kolme,vaikka Opel onkin? :D

Mulla ei ainakaan loppunopeuteen vaikuttanut kun +-~5km/h,heitti neloselle sitten isommilla tai pienemmillä kierroksilla?Paremman loppunopeuden sain kun kytkin nelosen n1000rpm aikaisemmin.Tietty voi olla että sattui justiinsa vetoalueelle,vai mikäkö lie ollut.Vastatuuli oli koko päivän,voisko olla että oli pienempi vastatuuli tuossa paremmassa?
onhan niitä vaihteita yli kolme, mutta jos kone ei totaalisesti "kuole" yläpäässä (lue vetoakselimomentti suurempi kuin pykälää isommalla vaihteella samassa nopeudessa), et ikumain saavuta samaa loppunopeutta/aikaa jos joudut vaihtamaan ylimääräisen kerren. Se mikä vaihtokohtien kombinaatio tuottaa parhaan loppunopeuden/ajan riippuu aikasen pitkälti tehokäyrän muodosta, välityksistä ja vaihtoon tärvääntyvästä ajasta.

Vartilla saavutettu aika korreloi vielä huonommin tehon kanssa, kuin loppunopeus siitä olen kanssasi samaa mieltä.
#1730
500whp.net member
Vastaa Viestiin