Vaihteistoöljyn vuoto *nyt myös tehostinöljy*
Vaihteistoöljyn vuoto *nyt myös tehostinöljy*
Nyt on jo yli kuukausi painittu satkun laatikon kanssa, kun kusee öljyä ajossa... Tähän mennessä vaihdettu: Kytkinakselin stefa, vetoakselien kuppien stefat + o-renkaat, uusi tiiviste saabilta kytkinakselin luukkuun, päätylevyt tiivistetty silikoonilla, laatikko-lohko pultit laitettu kierrelukitteella. Olen kokeillut myös kääntää öljytikkua, jos siitä vuotaisi, ei vaikutusta.
Laatikkoa on pesty painepesurilla vuotojen selvittämiseksi, nyt on aikalailla kuiva, tosin molempien vetarintunnelien edessä on öljyä, vuotokohta tuntematon.
Edelleen siis vuotaa, maxista minimiin ~100km:ssä, mistähän hitosta se vuoto voisi tulla?
Laatikkoa on pesty painepesurilla vuotojen selvittämiseksi, nyt on aikalailla kuiva, tosin molempien vetarintunnelien edessä on öljyä, vuotokohta tuntematon.
Edelleen siis vuotaa, maxista minimiin ~100km:ssä, mistähän hitosta se vuoto voisi tulla?
Viimeksi muokannut Coltti, Ti Touko 29, 2007 23:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Missä kohti siinä on huohotinreikä? Pitääpä huomenna katsastella
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
No siinä kytkinakselin peitelevyssä. Muovinen sakarapropelli kytkinakselin päässä huitoo öljyä pois siitä aukon kohdalta niin että aukko pysyy auki.Coltti kirjoitti:Missä kohti siinä on huohotinreikä? Pitääpä huomenna katsastella
http://www.jus.liitin.net/saab/99/kytki ... age23.html
Viimeksi muokannut jus, Su Loka 09, 2011 11:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Oli näemmä tuo reikä tukossa, muttei vielä ainakaan vaikuttanut öljyn vuotamiseen . Josko sitten paine laatikossa tehnyt hallaa vanhemmille stefoille (vaihteensiirtäjän stefa). Kun kokeilin nyt pihalla takalevyä, se ui suorastaan öljyssä, eli menee ilmeisesti tuo vaihteensiirtäjän stefa vaihtoon...
Onko kellään kokemuksia vaihdosta, mitä työkaluja kannattaa käyttää ja onko jotain kikkoja?
Tehostinkin perhana vuotaa öljyä, näyttäisi tuo auto hukkaavan lähes kaikkia nesteitä . Jos vuotaa raidetangosta, mistä kohti yleensä vuotavat ulos, että saan paikallistettua?
Onko kellään kokemuksia vaihdosta, mitä työkaluja kannattaa käyttää ja onko jotain kikkoja?
Tehostinkin perhana vuotaa öljyä, näyttäisi tuo auto hukkaavan lähes kaikkia nesteitä . Jos vuotaa raidetangosta, mistä kohti yleensä vuotavat ulos, että saan paikallistettua?
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Tehostinöljyvuoto johtuu aika usein tuosta stefasta:Coltti kirjoitti:Tehostinkin perhana vuotaa öljyä, näyttäisi tuo auto hukkaavan lähes kaikkia nesteitä . Jos vuotaa raidetangosta, mistä kohti yleensä vuotavat ulos, että saan paikallistettua?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 2&start=40
Eski
Coltti kirjoitti:Onko kellään kokemuksia vaihdosta, mitä työkaluja kannattaa käyttää ja onko jotain kikkoja?
Ei ole kokemuksia vaihdosta, mutta kirjan mukaan menisi noin:
http://www.jus.liitin.net/vaihteensiirt ... vaihto.gif
http://www.jus.liitin.net/vaihteensiirt ... svedin.gif
Minkä kokoiset O-renkaat laitoit vetarinmaljojen laakerilaippoihin, mistä hankit?
Viimeksi muokannut jus, Su Loka 09, 2011 11:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Otin jostain tallin nurkista seisovista vetarinmaljojen "jaloista" o-renkaat ja stefat irti ja hain vantaalta tiivistekeskuksesta uudet samanlaiset. Kuulemma pitäisi olla ihan laadukkaita.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Täytyypä itekkin ottaa vinkistä vaari ja vaihtaa tuo stefa omasta satkutsa, kun pakkaa siitä nuo tehostinöljyt kadota maailmalleEski kirjoitti:Tehostinöljyvuoto johtuu aika usein tuosta stefasta:Coltti kirjoitti:Tehostinkin perhana vuotaa öljyä, näyttäisi tuo auto hukkaavan lähes kaikkia nesteitä . Jos vuotaa raidetangosta, mistä kohti yleensä vuotavat ulos, että saan paikallistettua?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 2&start=40
Eski
#1206
Saab 9-3 SS aero XWD -10
Saab 900 T16 5d -92 (projekti)
Saab 9-3 SS aero XWD -10
Saab 900 T16 5d -92 (projekti)
Noin 50km tänään autolla ajettua ei öljyä enää yhtä paljon laatikosta kadonnut, 1-2mm mittatikusta ainoastaan. Kiristelin tehostimeen liittyviä lemmareita, saapa nähdä vaikuttaako öljyn katoamiseen...
Kurkkailin myös taskulampulla tuota rattiakselin ympäristöä ja hieman kostealta näytti, tosin paksu kerros likaa päällä, vaatinee siis painepesuria.
Kurkkailin myös taskulampulla tuota rattiakselin ympäristöä ja hieman kostealta näytti, tosin paksu kerros likaa päällä, vaatinee siis painepesuria.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Huh huh, olipas projekti vaihtaa tuo vaihteensiirtimen stefa... Aikaa meni yhteensä varmaan 6tuntia. Piti irroittaa tehostimen pumppu ja moottorinkorvake, usean tunnin irrotusyritysten jälkeen. Onneksi lähti sitten ruuvarilla liikkeelle.
Paikoilleen sain vain puoleen väliin asti, kokeilin mm. vaihteensiirtimellä työntää metalliputkella stefaa yms. tiukkoja perkeleitä.
Toivottavasti nyt pitää!
Paikoilleen sain vain puoleen väliin asti, kokeilin mm. vaihteensiirtimellä työntää metalliputkella stefaa yms. tiukkoja perkeleitä.
Toivottavasti nyt pitää!
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Jeps, edelleen vuotaa laatikosta, onneksi sentään huomattavasti vähemmän kuin ennen :/. Eipä taida olla enää vaihtoehtoina, kuin että joku jo vaihdetuista tiivisteistä vuotaa...?
Kertaus vaihdetuista tiivisteistä: Kytkinakselin luukun tiiviste, kytkinakselin stefa, vetarinmaljojen stefat ja o-renkaat, vaihteensiirtimen stefa, päätyluukut tiivistetty silikoonilla (sivuluukku pitää ilmankin).
Kertaus vaihdetuista tiivisteistä: Kytkinakselin luukun tiiviste, kytkinakselin stefa, vetarinmaljojen stefat ja o-renkaat, vaihteensiirtimen stefa, päätyluukut tiivistetty silikoonilla (sivuluukku pitää ilmankin).
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Tiedoksi tännekin: Tiivistekeskuksen myyjä myi minulle mallin (laakerilaippa ja vanha O-rengas) mukaan 86 x 2,5 mm O-renkaan ja 35 x 47 x 7 stefan. Tuo O-rengas olisi ehkä saanut olla millin lyhyempi, mutta kyllä se paikalleen mahtui, kun pulteilla vedätti. En kokeillut ilman päätyjousipulikkaa, en siis tiedä kuinka ahdas se rengas oli.Coltti kirjoitti:Otin jostain tallin nurkista seisovista vetarinmaljojen "jaloista" o-renkaat ja stefat irti ja hain vantaalta tiivistekeskuksesta uudet samanlaiset. Kuulemma pitäisi olla ihan laadukkaita.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00