Varsin mielenkiinnolla luin tuota ketjua kun on tullut myös ihmeteltyä lukkiutumattomien jarrujen mysteerioita

tosin tällä hetkellä erimerkkisessä kulkineessa... ABSillista saappia mulla ole koskaan ollutkaan...
Muutamia tutkittavia asioita tuossa tuli mieleen:
-kuluttaako järjestelmä virtaa, kun virrat kääntää päälle (pumpun moottorin pitäis silloin lähtee käyntiin ja tehdä "virtapiikin" kunnes paine on noussut, jolloin moottori pysähtyy). Ymmärtääkseni tässä tapauksessa ei pumppu lähde käyntiin... Ainakin takavetoisissa luistonrajoittimilla varustetuissa autoissa on ollut ongelmia pumpun moottorin hiilien kestävyyden kanssa, kun luistonesto vaatii pumpun käyttöä paljon enemmän kuin pelkkä lukkiutumaton jarrujärjestelmä.
-mikä on ABSin valmistaja teves vai bosch?
-Lukemani perusteella kallistuisin hakemaan vikaa järjestelmän virransyötöstä tai maadoituksista. Liian alhainen syöttöjännite laittaa järjestelmän vikatilaan, ja mitään koodia ei viasta tule, mutta järjestelmä ei toimi. Sama ongelma taitaa olla vielä nykyisissäkin järjestelmissä, vaikka kaikkea diagnostiikkaa on "hurumykke".
-pumppu voi olla jumiutunut, jos autoa ei ole käytetty pitempään aikaan. ABSin magneettiventtiilit jumiutuvat myös, varsinkin jos jarrunesteessä on vähänkin vettä. Ja jälleen ei näy vikana, koska mitataan vain magneettiventtiilin käämi...
-osiahan noihin löytyy yleensä hyvin, koska samoja komponentteja on käytetty monissa eri autoissa. Hyvä etsintäpaikka on esimerkiksi boschin e-katalooki, jossa voi hakea osanumeroilla autot, joissa sama osa on ollut käytössä.
-yleensä noi ABSin viat on hyvin yksinkertaisia, mutta vian löytäminen onnettomasta diagnostiikasta johtuen älyttömän vaikeaa
-niin ja kunnen tuota ketjun alkupäätä saa nyt näkyville niin millainen se satku olikaan...? ja missäpäin majailee...?
P.S tuolla oli maininta, että jostain autosta oli kokonaan jarrut pois kun ABSin sulakkeen irrotti...

... tuommosta ominaisuutta ei saa olla, se on jo lakisääteisesti kielletty...
Jos semmonen todella on havaittu, niin maahantuojaan tai valmistajaan pitää ottaa yhteys - saattaa mennä vian korjaus äkkiä valmistajan piikkiin. Normaalit jarrut pitää autosta löytyä AINA, vaikka tehostin olisi pois pelistä samoin mikä tahansa lukkiutumattomuusjärjestelmä tai hätäjarrutehostin.