9-3 2.0t vm.2001 Lisää tehoa?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Jiipeee
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: To Kesä 07, 2007 19:22

9-3 2.0t vm.2001 Lisää tehoa?

Viesti Kirjoittaja Jiipeee »

Elikkäs tuli hommattua tommonen saab. Mitenhän tuohon 150hp koneeseen sais lisää tehoa helposti.. autoon asennettu uutena jo lastu ja merkattu otteeseen 125kw. no mutta eihän se riitä. =) eli miten sais tehot lähemmäs paria sataa tai jopa ylikin sen ilman isompia muutoksia?
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Tästä löytyy miljoona ja yksi aihetta täältä foorumilta.
Haku-toiminto on erittäin suositeltavaa!

Hakusanoiksi vaikka:
Stage1, maptun, nordic, speedparts, bsr, viritys, tehoa jne,jne.
HorGrath
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 22:24
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HorGrath »

http://www.doc-power.com sieltä bsr stage1 riittää ainakin vähäksi aikaa ;)
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nugge »

Steg5 nordicilta suoraa niin syt hymyilyttää :)
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Jiipeee
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: To Kesä 07, 2007 19:22

Viesti Kirjoittaja Jiipeee »

mitenhän tuo kone/voimansiirto kestää yli 60hv tehon nousun vakiosta?
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Jiipeee kirjoitti:mitenhän tuo kone/voimansiirto kestää yli 60hv tehon nousun vakiosta?
Hyvin/huonosti ajotavasta riippuen. Ilma tehonnousua auto ei kestä valolähtöjä mutta esim steg 3 kanssa loistavasti lähtöjä 80->. Steg 1:stä nyt puhumattakaan.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Jiipeee
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: To Kesä 07, 2007 19:22

Viesti Kirjoittaja Jiipeee »

Kumpihan kannattais laittaa?? maptumin steg1 vai bsr steg1?
onkohan noissa mitään eroja?
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Jiipeee kirjoitti:Kumpihan kannattais laittaa?? maptumin steg1 vai bsr steg1?
onkohan noissa mitään eroja?
BSR:n steg 1:stä (PPC-systeemi) ei ole itsellä kuin hyviä kokemuksia.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Jiipeee kirjoitti:Kumpihan kannattais laittaa?? maptumin steg1 vai bsr steg1?
onkohan noissa mitään eroja?
Ja mulla Bsr/speedpartsin boxi eikä mitään moitetta yli vuoden käytöllä. Kaikki on oikeasti samaa kauraa nimi vaan vaihtuu, Kun mennään yli tuonne steg5+++ niin alkaa oikeita eroja tulemaan. Noin 4v sitten bsr oli se ainoa oikea, sitten tuli maptun ja sitten tuli.... jne eli muodin mukaan mennään :wink: . Kenkää on saanut eikä ole bsr ole konetta rikkonut vaikka "nykymuodin mukaan" niin tekee :wink: :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Jiipeee
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: To Kesä 07, 2007 19:22

Viesti Kirjoittaja Jiipeee »

Joo pitääpä maanantaina tilata toi bsr:n systeemi :) MItä ootte mieltä jos laittais katinkorvaus putken? Vai kannattaako et onko mitään hyötyä?
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pamppu »

nugge kirjoitti:Steg5 nordicilta suoraa niin syt hymyilyttää :)
Mutta kuinka kauan... :roll:
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Jiipeee kirjoitti:Joo pitääpä maanantaina tilata toi bsr:n systeemi :) MItä ootte mieltä jos laittais katinkorvaus putken? Vai kannattaako et onko mitään hyötyä?
Kaikki hardware muokset pitää/kannattaa huomioida ennen softa muutoksia. Näin saat kaiken mahdollisen hyödyn irti.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Minulla on myös BSR:n kat-back eli käytännössä steg2. Ainakin äänet tulivat hieman mureammiksi :D
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Jiipeee
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: To Kesä 07, 2007 19:22

Viesti Kirjoittaja Jiipeee »

Jep. Eli paremmin hengittävä putkisto ja välijäähdytin kannattaa ilmeisesti laittaa ennen softa muutoksia? viel ois yx kysymys. Eli ac:n näytöst ei näy mitn.. Onko mahdoton homma itellä laittaa vai pitääkö viedä merkki liiikkeeseen? Taitaa olla joku saabin tyyppivika?
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Jiipeee kirjoitti:Jep. Eli paremmin hengittävä putkisto ja välijäähdytin kannattaa ilmeisesti laittaa ennen softa muutoksia?
Kannattaa ja kannattaa :wink: . Steg1 (noin 220hv/350nm paperilla) ilman mitään rauta muutoksia mutta noi luettelemasi muutokset on jo steg3 kauraa + vapaavirtaus suodin.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Vastaa Viestiin