Saabin myynti laskee ja Volvon nousee
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Saabin myynti laskee ja Volvon nousee
moi
Mikä lie syynä, liian vähän ja liian hitaasti uudistuvat mallitko ??
Volvo gasar – Saab bromsar
Försäljningen ökar.
Foto: LENNART PETTERSSON
GÖTEBORG.. Volvo gasar medan Saab bromsar på en europeisk bilmarknad som är i uppförsbacke. Volvo ökade sin försäljning i maj med 2,6 procent i Europa medan Saab tappade 11,8 procent av sin försäljning.
Ökad försäljning i Sverige
Hela Europamarknaden minskade med 1,6 procent i maj. Sverige var ett av de få länder som ökade försäljningen under månaden, med 4,1 procent, enligt siffror från den europeiska bilorganisationen Acea
Mikä lie syynä, liian vähän ja liian hitaasti uudistuvat mallitko ??
Volvo gasar – Saab bromsar
Försäljningen ökar.
Foto: LENNART PETTERSSON
GÖTEBORG.. Volvo gasar medan Saab bromsar på en europeisk bilmarknad som är i uppförsbacke. Volvo ökade sin försäljning i maj med 2,6 procent i Europa medan Saab tappade 11,8 procent av sin försäljning.
Ökad försäljning i Sverige
Hela Europamarknaden minskade med 1,6 procent i maj. Sverige var ett av de få länder som ökade försäljningen under månaden, med 4,1 procent, enligt siffror från den europeiska bilorganisationen Acea
MB 220 cdi A vm 2013
-
- "Aero"
- Viestit: 431
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Saabin myynti laskee ja Volvon nousee
Asialla on "ainakin" kaksi puolta. Hyvä puoli asiassa on se ettei joka toinen vastaantuleva auto ole saab. Toisaalta jos myyntiä olisi enemmän niin tuotekehittelyyn varmaan satsattaisiin enemmän. Ja ennenkaikkea tuo kertoo siitä että valtaväestöllä on huono maku9-5 Nordic kirjoitti:moi
Mikä lie syynä, liian vähän ja liian hitaasti uudistuvat mallitko ??
Volvo gasar – Saab bromsar
Försäljningen ökar.
Foto: LENNART PETTERSSON
GÖTEBORG.. Volvo gasar medan Saab bromsar på en europeisk bilmarknad som är i uppförsbacke. Volvo ökade sin försäljning i maj med 2,6 procent i Europa medan Saab tappade 11,8 procent av sin försäljning.
Ökad försäljning i Sverige
Hela Europamarknaden minskade med 1,6 procent i maj. Sverige var ett av de få länder som ökade försäljningen under månaden, med 4,1 procent, enligt siffror från den europeiska bilorganisationen Acea

#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
volvot lobattu paremmin.. ja o´likos tuo myyntitilasto nyt ruotsissa, vai millä laajuudella... ruotsissa varmaankin painaa tuo kotimaisuusasteen putoaminen.. hurrit kun tajuaa suosia kotimaista. meillä täälä suomessa taas ei suomalaista autoa voitu ostaa, eikä oikein ruotsalaistakaan.. mielummin saksalainen tai japsi... en voi ymmärtää..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
Kovasti on lehmän häntä laskenu saabin osalta
Johan sitä riemua kasvaneesta myynnistä riittikin melkein vuoden verran.
Toivotaan että uudistunut 9-3 piristää myyntiä euroopassa varsinkin uuden TTiD moottorin myötä.
Tosiasiahan on että 9-5 on auttamattomasti vanhentunut malli kilpailemaan muita merkkejä vastaan, mutta apua ei ole luvassa vähään aikaan.
Markkinointi on kyllä onnetonta varsinkin suomessa ja jos se on yhtä ponnetonta muualla euroopassa niin ei ihme ettei kauppa käy. Äsken kun avasin WAPin elisan valikon niin sieltähän putkahti heti avaussivulle ekana ruutuun Volvon mainos. Volvon markkinointi on kyllä ollut suomessa melko tehokasta ja näkyvää vähän joka mediassa. Ja se on ollut sitä jo vuosikausia. Ehkä siinä yksi syy miksi Volvo myy suomessa tolkuttoman hyvin verrattuna moniin muihin hintaisiinsa kulkineisiin.

Toivotaan että uudistunut 9-3 piristää myyntiä euroopassa varsinkin uuden TTiD moottorin myötä.
Tosiasiahan on että 9-5 on auttamattomasti vanhentunut malli kilpailemaan muita merkkejä vastaan, mutta apua ei ole luvassa vähään aikaan.
Markkinointi on kyllä onnetonta varsinkin suomessa ja jos se on yhtä ponnetonta muualla euroopassa niin ei ihme ettei kauppa käy. Äsken kun avasin WAPin elisan valikon niin sieltähän putkahti heti avaussivulle ekana ruutuun Volvon mainos. Volvon markkinointi on kyllä ollut suomessa melko tehokasta ja näkyvää vähän joka mediassa. Ja se on ollut sitä jo vuosikausia. Ehkä siinä yksi syy miksi Volvo myy suomessa tolkuttoman hyvin verrattuna moniin muihin hintaisiinsa kulkineisiin.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Täytyy kuitenkin ottaa huomioon se, että viime vuosi oli huippuvuosi myynnille, joten mistään katastrofista ei voida puhua 12%:n laskun yhteydessä tähän vuoteen tullessa. Nyt uuden mallin tullessa markkinoille on selvää, että kaikki ostajat eivät halua ostaa "vanhan" mallista autoa, josta on juuri tulossa uusi malli. Odotetaan ensi vuosi uusine malleineen vielä ja katsotaan sitten uudestaan onko aihetta paniikkiin.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Olisi kiva nähdä myyntimäärät ja suhteuttaa sillä perusteella kuinka paljon markkinointiin on varaa satsata. Jos on isompi merkki niin varmaan myös mainosmarkkoja on satsata enemmän.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Autona. Jokainen onneksi muodostaa tämän mielipiteen lompakkonsa ja oman päänsä mukaan. Oli kyllä vähän "mitä vittua" fiilikset kun yriteltiin tehdä uudesta kauppaa ja käytiin koeajolla. Hinta suhteessa siihen ettei rahalla saa juuri mitään mitä ei saisi vaikka ostamalla -00 mallin. Jäi kaupan hyllylle..Saappi Kuski kirjoitti:Myyntiluvuissa vai autona?mike kirjoitti: Tosiasiahan on että 9-5 on auttamattomasti vanhentunut malli kilpailemaan muita merkkejä vastaan.
Variston opelsaab kaupassa uusien saabien päällä 2 millinen pölykerros esittelytiloissa ja päiväunia nukkuva myyntihenkilökunta. Siihen päälle kun mietti että lähin saabhuolto on jossain jyväskylässä ellei halua nauttia länsiauton perseilystä, niin moido:)
Kyllä se silti on sitä autonakin vaikka saab-lasien läpi katselenkin ja omasta mielestäni 9-5 on hyvä auto.Saappi Kuski kirjoitti:Myyntiluvuissa vai autona?mike kirjoitti: Tosiasiahan on että 9-5 on auttamattomasti vanhentunut malli kilpailemaan muita merkkejä vastaan.
Muotoilu, sisäilme ja eräänlainen "halpuus ja viimeistelemättömyys" eivät kestä vertailua uudempiin automalleihin. Tämä näin vähän kärjistettynä.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Vulvassa alkaa jo olla enempi rellua kuin kruunun tuotteita.Mimmi kirjoitti:Mitä ihmeen "kotimaista"? Volvoistakin suurin osa tehdään muualla kuin Ruotsissa.turkkaki kirjoitti:ruotsissa varmaankin painaa tuo kotimaisuusasteen putoaminen.. hurrit kun tajuaa suosia kotimaista. meillä täälä suomessa taas ei suomalaista autoa voitu ostaa, eikä oikein ruotsalaistakaan.. mielummin saksalainen tai japsi... en voi ymmärtää..
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Sami kirjoitti:Oli kyllä vähän "mitä vittua" fiilikset kun yriteltiin tehdä uudesta kauppaa ja käytiin koeajolla. Hinta suhteessa siihen ettei rahalla saa juuri mitään mitä ei saisi vaikka ostamalla -00 mallin. Jäi kaupan hyllylle..
Huh. Minä jo säikähdin että siinä -00 mallissa on jotain vikaa miksi se pitäisi vaihtaa toiseen merkkiin.Mike kirjoitti:Muotoilu, sisäilme ja eräänlainen "halpuus ja viimeistelemättömyys" eivät kestä vertailua uudempiin automalleihin. Tämä näin vähän kärjistettynä.

Eli puhuttiin vaan eri asioista. Te ehkä tykkäätte koristeista ja modernista muotoilusta ja mulla on tällainen käytännönläheisempi "autot autoina"
-lähestymistapa asiaan.
Voin siis huoletta vaihtaa 95:ni uuteen vastaavaan jos siltä tuntuu kun en keksi mikä siinä pitäisi olla erilaista kuin tässä -00 mallissa.

9000CS 2,3
Eikös se, että automalli täytyy uusia kahden vuoden välein, ole merkki siitä että malli on ollut epäonnistunut ja että täytyy yrittää miellyttää yleisöä vaikka tosiasiassa tehtaalla on hakusessa se, että minkälainen on kunnon auto?
Sentään Saab on tähän asti osoittanut, ja toivottavasti tulevaisuudessakin osoittaa jonkinlaista ryhtiä laadullansa ja turvallisuudellansa, toisin kuin monet muut erilaisten trendien mukana ajelehtivat, ja jopa turvallisuuden kustannuksella ajelehtivat tehtaat ja "auto"- mallinsa.
Sentään Saab on tähän asti osoittanut, ja toivottavasti tulevaisuudessakin osoittaa jonkinlaista ryhtiä laadullansa ja turvallisuudellansa, toisin kuin monet muut erilaisten trendien mukana ajelehtivat, ja jopa turvallisuuden kustannuksella ajelehtivat tehtaat ja "auto"- mallinsa.
Ja toisekseen, kuinka Saab on muka vanhentunut suhteessa muihin automerkkeihin- ja malleihin? Tietääkseni autojen moottoritekniikassa ei ole tapahtunut mitään merkittävää sitten 80-luvun, jolloin Saab esitteli suorasytytyksen. Moniventtiilitekniikka on ollut kaikilla tiedossa jo aikapäivät, ja polttoaineen suihkutus.
Suorasuihkutuksesta voi Willy Messerschmitt ottaa kunnian, eikä mikään tämänpäivän autotehdas...
Alustatekniikassakin yleisesti ollaan pikkuhiljaa ja ja hipihiljaa palaamassa mc-phersoneista taas monivarsituentoihin...
Eli Saabin "vanhoillisuudesta" jää arvostelijoille käteen pelkkä muotoilu.
Siispä, kun Saab on teknisesti lähes muita autoja vastaava (paitsi tosiaan teknisesti vuosikymmennen edellä), niin mikä ihme siinä on, että arvostelijat eivät kuitenkaan malta pysyä erossa Saabeista, vaan arvostelevat Saabeja tyytyväisten Saabistien keskuudessa?
Jotakin perverssiä siinä on, lieneekö sitten Tukholma-syndroomaa, tai jotakin muuta, mutta yleensä on ollut niin että pahimmat Saabin haukkujat ovat lopulta kääntyneet Saabisteiksi.
Suorasuihkutuksesta voi Willy Messerschmitt ottaa kunnian, eikä mikään tämänpäivän autotehdas...
Alustatekniikassakin yleisesti ollaan pikkuhiljaa ja ja hipihiljaa palaamassa mc-phersoneista taas monivarsituentoihin...
Eli Saabin "vanhoillisuudesta" jää arvostelijoille käteen pelkkä muotoilu.
Siispä, kun Saab on teknisesti lähes muita autoja vastaava (paitsi tosiaan teknisesti vuosikymmennen edellä), niin mikä ihme siinä on, että arvostelijat eivät kuitenkaan malta pysyä erossa Saabeista, vaan arvostelevat Saabeja tyytyväisten Saabistien keskuudessa?
Jotakin perverssiä siinä on, lieneekö sitten Tukholma-syndroomaa, tai jotakin muuta, mutta yleensä on ollut niin että pahimmat Saabin haukkujat ovat lopulta kääntyneet Saabisteiksi.
Edelleen olen sitä mieltä että saab ei ole viimeistelyssä ja "laatuvaikutelmassa" kovinkaan lähellä kärkeä.
Ainakin kolmesti on käynyt nimittäin niin että kun olen käynyt tutustumassa uusiin saabeihin niin joku osa on irronnut tai jäänyt käteen tms.
Viimeksi näin kävi uuden 9-5:n kohdalla kun katselin penkin korkeussäätövivun juuresta paistavaa ruostetta. Ajattelin että no eipä näköjään ole maalailtu noita osia jotka on melkein kokonaan piilossa. Kokeilin laskea penkkiä ja kas kummaa muovikahva napsahti ja jäi käteen.
Edelliset kerrat oli 9-3 SS:n kohdalla. Peilin säätökatkaisija heilui irtonaisena eikä pysynyt kunnolla paikallaan. Hanskalokeron nappi jäi pohjaan ja luukkua ei enää saanut kiinni.
Muuten kun avaa 9-5:n oven niin käytetyssä autossa kiinnittyy huomio ensimmäisenä kynnyslistaan missä lukee milloin mitäkin. Tekstin hopeointi on kulunut yleensä pois ja lista on nuhruisen näköinen. Jos vertaan vaikka appiukon S60:een niin siinä teksti näyttää oikeasti kromatulta eikä miltään halvalta "hopeatussilta" muovin päällä. Uusimmassa versiossahan on näköjään nuo tekstit jätetty pois, mutta niissä on muutenkin riisuttu varustelua.
VW-ryhmä on minusta hyvä esimerkki laatuvaikutelmasta. Autot näyttävät viimeistyiltä ja laadukkailta vaikka eivät sitä välttämättä todellisuudessa olisikaan. Viikset toimivat jämäkästi, kauhukahvat eivät klopsahtele jne. Pieniä juttuja jotka tekee eroa.
Vanheneminen näkyy muuten tavallaan siinä että akseliväli on (saabille tyypillisesti) lyhyt, mistä johtuen saab antaa kilpailijoille etulyöntiasemaa pienempien sisätilojen myötä. No olihan tonnarissa toki lyhyempi väli ja paremmat takatilat, mutta sitten pyöräkotelo olikin etujalkatilassa.
Tukholman-syndrooma on aika hyvä vertaus tähän asiaan
Itse tulen varmasti ajelemaan saabilla lähes aina vaikka se ei joka asiassa edustakkaan terävintä kärkeä. Varsinkin käytettynä se kuitenkin edustaa aika ylivertaista hinta/laatu/ominaisuudet-suhdetta.
Silti olen sitä mieltä että jos aihetta kritiikkiin on niin sitä kannattaa esittää myös tehtaan suuntaan. Muuten asiat junnaa paikoillaan eikä mitään kehitystä tapahdu. Kritiikkiä pitää olla aina kunhan se on perustelua.
Siinä olen samaa mieltä autot "vanhenevat" nopeammin kun malleja uusitaan neljän vuoden välein. Onnistunut muotoilu on ajatonta mutta silti aikansa kutakin.
Ainakin kolmesti on käynyt nimittäin niin että kun olen käynyt tutustumassa uusiin saabeihin niin joku osa on irronnut tai jäänyt käteen tms.
Viimeksi näin kävi uuden 9-5:n kohdalla kun katselin penkin korkeussäätövivun juuresta paistavaa ruostetta. Ajattelin että no eipä näköjään ole maalailtu noita osia jotka on melkein kokonaan piilossa. Kokeilin laskea penkkiä ja kas kummaa muovikahva napsahti ja jäi käteen.
Edelliset kerrat oli 9-3 SS:n kohdalla. Peilin säätökatkaisija heilui irtonaisena eikä pysynyt kunnolla paikallaan. Hanskalokeron nappi jäi pohjaan ja luukkua ei enää saanut kiinni.
Muuten kun avaa 9-5:n oven niin käytetyssä autossa kiinnittyy huomio ensimmäisenä kynnyslistaan missä lukee milloin mitäkin. Tekstin hopeointi on kulunut yleensä pois ja lista on nuhruisen näköinen. Jos vertaan vaikka appiukon S60:een niin siinä teksti näyttää oikeasti kromatulta eikä miltään halvalta "hopeatussilta" muovin päällä. Uusimmassa versiossahan on näköjään nuo tekstit jätetty pois, mutta niissä on muutenkin riisuttu varustelua.
VW-ryhmä on minusta hyvä esimerkki laatuvaikutelmasta. Autot näyttävät viimeistyiltä ja laadukkailta vaikka eivät sitä välttämättä todellisuudessa olisikaan. Viikset toimivat jämäkästi, kauhukahvat eivät klopsahtele jne. Pieniä juttuja jotka tekee eroa.
Vanheneminen näkyy muuten tavallaan siinä että akseliväli on (saabille tyypillisesti) lyhyt, mistä johtuen saab antaa kilpailijoille etulyöntiasemaa pienempien sisätilojen myötä. No olihan tonnarissa toki lyhyempi väli ja paremmat takatilat, mutta sitten pyöräkotelo olikin etujalkatilassa.
Tukholman-syndrooma on aika hyvä vertaus tähän asiaan

Itse tulen varmasti ajelemaan saabilla lähes aina vaikka se ei joka asiassa edustakkaan terävintä kärkeä. Varsinkin käytettynä se kuitenkin edustaa aika ylivertaista hinta/laatu/ominaisuudet-suhdetta.
Silti olen sitä mieltä että jos aihetta kritiikkiin on niin sitä kannattaa esittää myös tehtaan suuntaan. Muuten asiat junnaa paikoillaan eikä mitään kehitystä tapahdu. Kritiikkiä pitää olla aina kunhan se on perustelua.
Siinä olen samaa mieltä autot "vanhenevat" nopeammin kun malleja uusitaan neljän vuoden välein. Onnistunut muotoilu on ajatonta mutta silti aikansa kutakin.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334