Oudoimmat oletukset Saabeista

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
muppelo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja muppelo »

Ja ei helvetti sentään.. en taas oikein tiedä miten päin pitäs olla. Eräs omasta mielestään ammattitaitoinen tietotoimisto kertoi minulle että saabin koneeseen ei saa turbottamalla kuin 5 (juuri näin, luit oikein) heposta lisää :lol:
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

muppelo kirjoitti:Ja ei helvetti sentään.. en taas oikein tiedä miten päin pitäs olla. Eräs omasta mielestään ammattitaitoinen tietotoimisto kertoi minulle että saabin koneeseen ei saa turbottamalla kuin 5 (juuri näin, luit oikein) heposta lisää :lol:
Meni vissiin jauhot sekaisin. Varmaan piti mennä että."Vaparisaapin koneeseen ei saa lastuttamalla kuin 5 heposta lisää".

Eli menihän se melkein oikein :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Saab96Power
"Ruisku"

Re: Oudoimmat oletukset Saabeista

Viesti Kirjoittaja Saab96Power »

Pahis kirjoitti:Mitä ihmeellisyyksiä tai ennakkoluuloja ootte muilta kuulleet Saabeista?
Kolmantena ja ehkä hauskinpana kuulin vähän aikaa sitten jonkun suusta että Saabeissa olis fordin moottorit 8O :lol:
Aika paha,aika paha..! :lol: :lol:
Ookko vähä nolona nyt ku kuulit et 96-eissa on Fordin moottori? :D

Nojoo,mä en oo kuulu mitään "outoja" oletuksia..tai ei ne omituisia oo.

Hauskoja ehkä vaan.
96:ella tämmösiä on tullu vastaan:

Nojoo eka oli kun olin tankkaamassa, niin tuli ohi pyöräillen pari pikkupoikaa ja toi toinen huusi toiselle et "kato,tos on toi Kummelin Rallisaabi!". Vähä hassua oli.

Sitte yks luokkakaveri sanoi mulle et Saabit on huonot autot. Kun kysyin et miten niin,sain vastaukseksi (suurin piirtein tällasen:
-eh..öö..mm..Saab 900 on rumin auto ikinä.

En oikeen tienny mitä sanoa!:roll:

Ja kaks muuta kaveria moittii mun 96:sta kokoajan,sanoen et se on huono ja silleen,vaikka ne ei tiedä OLLENKAAN MITÄÄN koko autosta!
:roll:

Nojoo,toinen hauska juttu oli kun yks ehkä 5 vuotta vanha poika taputti käsiä mulle kun ajoin ohi :D

Ja sitte ihmiset ainaa kommentoi (positiivisesti) mun autoa. sellanen on aina kiva!

Niko
Saab 96 V4 1973, Museorek.
Saab 96 V4 1974 ajosta jäänyt projektiksi
Saab 96 1963 Projekti
Saab 9-3 2003
e0000333
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Saab96Power kirjoitti:Nojoo,toinen hauska juttu oli kun yks ehkä 5 vuotta vanha poika taputti käsiä mulle kun ajoin ohi :D

Tämä oli kyllä hyvä.... :lol:

Kaikki perus jutut on tullut kuultua pakopesistä aliohjaavuuden kautta sytytyskasettivikoihin. Mitä enemmän autoiluun perehtyneitä muun automekin omistajia asiasta juttelee niin alkaa löytyä saabeista hyviäkin puolia. Monet innovaatiot Trionicci, turvallisuus ja muuttuvapuristussuhteinen moottori on käyty kahvipöydässä läpi monta kertaa positivisessa valossa.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
9ooTbo
"Saabisti"

huiput

Viesti Kirjoittaja 9ooTbo »

Yks työkaveri tuumasi, kun ajettiin vuokrapirssillä OG900i 2,1 perässä moottoritiellä n. 130km/h, että pitkäänköhän saabin motti kestää näitä nopeuksia. Minä vastasin, että eiköhän nuo kulje tarvittaessa korkeampiakin nopeuksia aivan luotettavasti. Tähän työkaveri: "Voihan niillä ajaa, mutta noillahan huiput pitää ottaa nelosvaihteella, kun vitosella ei jaksa vääntää..." Keskustelu loppui sitten tähän.. :lol:
<-------------------------------->
90-86>OG900-89>NG900-94>OG9³-99>Golf-04>Jetta-08>Golf Variant-10>Touran-12->Passat-06>Passat-06->9³SC-08->Touran-12->Tiguan-13 + 9³SS-04 + 9³-00
Hessu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Saab vastaa ilmeisesti kutakuinkin Porschea, ainakin tuolla rapakon takana. Juttelin autoista yhden amerikkalaisen kaverin kanssa jo viime talvena ja tuli siinä puheeksi että pihassa on pari vanhaa turbosabaa. Nyt sitten porukka on vuorostaan täällä käymässä ja typpi alkoi kyselemään että mitenkäs ne kaksi Porschea jaksaa? Eiku niin niin, ne olikin Saabeja... :)
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Myös rapakon takaa ennen vanhaan:

Olin 86-87 vaihtoi-oppilaana, Isäntäperheellä oli hulppea 99LEA/GLA 5D kaikilla herkuilla (mm. kattoluukku ja ilmastonti), minkä olivat käyneet Trolhättanista asti Saabin kustannuksella hakemassa. Ikää isännällä ja emännällä oli 70 ja 71 vuotta.

Koulukaverit jatksoivatkin ihmetellä, että minkä takia niin vanhat ajavat urheiluautolla?

Suomessahan juuri tuon ikäiset vastaavat saabistin stereotyyppiä :)
:lol: :lol: :lol:

P.S: Isäntäperheen isäntä olikin hulluna autoonsa. Pesi ja puunasi sitä vähän väliä ja muisti aina ajellessa kehua sitä. Ainoa kuva minkä sain heistä ennen USA:an lähtöä oli, missä pariskunta patsasteli autonsa edessä mikä oli parkkeerattu talon eteen.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
snuggles
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja snuggles »

peinu kirjoitti:Olin 86-87 vaihtoi-oppilaana, Isäntäperheellä oli hulppea 99LEA/GLA 5D kaikilla herkuilla (mm. kattoluukku ja ilmastonti), minkä olivat käyneet Trolhättanista asti Saabin kustannuksella hakemassa. Ikää isännällä ja emännällä oli 70 ja 71 vuotta.
Siksikö sinustakin tuli Saabisti? Pakko oli kysyä :lol:
Tuo on kyllä totta, n.70v harmaahapsinen mies Fredriksonin tyylikkäämpi hattu päässä on aika yleinen Saabin ohjastaja.

Kesäreissulta tarttui Tirolista aito tirolilaishattu följyyn. Se päässä voisi alkaa huristelemaan. Sulautuisi joukkoon hiukan paremmin... :wink:
saba90
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saba90 »

No minulla oli paljon ennen saabismin iskettyä hirmuiset ennakkoluulot saabeista,tuli paljonkin kinattua yhden naapurin pojan kanssa että kumpi on parempi auto,saappi vai mersu :oops:

Ja silloin oli sellaiset oletukset että kaikki saabit on täysiä paskoja,niillä ei tee mitään ja kaiken kukkuraksi vannoin vielä että koskaan en tule omistamaan saabbia :lol: Mutta kuinkas sitten kävikään :?: :wink:

No kaikkihan lähti siitä että 5vuotta sitten takaperin eräänä juhannuksena isä bongasi keltaisesta pörssistä saab 90 merkkisen henkilöauton jolla oli ajettu vain ja ainoastaan 200tkm ja oli ensimmäiseltä omistajalta vielä ja täydellisellä huoltokirjalla... No tästähän sitten kaikki muuttui kun havaittuani huomasin että eihän tämä saappi mikään huono auto olekkaan ja kyllähän tällä kelpaa ajella ja sitten kun tulin saaneeksi ajokortin niin auto olikin yhtäkkiä minun omistuksessani ja eipä kyllä ole paljoa kaduttanut tämä saabismi kun tuo noppa antoi niin pirun hyvän kuvan auton luonteesta ja ajo-ominaisuudesta. Varaosa-autonkin ostin mutta eipä sille kyllä ollut mitään käyttöä kun ei tarvinnut ottaa siitä mitään osia toiseen autoon :lol:

Ja vielä kun jotkut sanovat että saabismi on sairaus niin niille voi tokaista vaan takaisin että kyllä varmasti on kun sellaisella pääset edes kerran elämässä ajamaan :wink: Ja nythän noita saappeja sitten onkin ollut jo pihassa 4kpl,tosin ne nopat on jo myyty pois ja 9000 on kaksin kappalein pihassa 8)

Ja niinhän se sanonta menee että vannomatta paras,pätee myös minuun vaikka joskus sanoinkin että koskaan en saappia omista :D
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
zammuel
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja zammuel »

Hupaisin oletus meikäläisen saabeista oli se kun naapuritalon mummeli onnitteli tuliterän auton hankinnasta.

Autolla oli tuossa vaiheessa ikää palttiarallaa 15v ja mittarissa +200tkm. Mutta tais kärry sattua olemaan sinä päivänä poikkeuksellisen hyvissä vahoissa...

Tai mummolla okulaarit huurussa... :lol:
900i 16 At 2d -89, 9-3 2.0t SE At 5d -01
Julli
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja Julli »

Edelleen tuo kulutus. Luokkakaverini, joka on koulutukseltaan autoteknikko, tiedusteli huolestuneena kulutuksesta. Sanoin vaan, että ei se ilmalla kulje, mutta lukemalla TM:n vertailuja huomaat, että pahempiakin löytyy. Noh, paikassa, missä olen kesätöissä, Saabin arvostus on aika kovaa luokkaa.
900i
riisi serkku suudelma aurinko
Jimo
"Turbo"

Re:

Viesti Kirjoittaja Jimo »

9000CD23T kirjoitti:SAABismi on sairaus
Seatismi on mielisairaus

Mutta onneksi on keksitty lääke
Skoda
Kyllä jokainen, joka luulee autoista tietävänsä, niin muistaa arvostella Saabin kulutusta. Eräs mies haukkui Noppani ääniä. Omaan korvaan siinä on todella hyvät äänet. Tuo GL kuulostaa siihen verrattuna hengettömältä nykyautolta :wink: Se kyllä ärsyttää, ku Saabia pidetään epäluotettavana. Mm. eräs tuttavani, jolla on Ibiza '99.

"Ois varmaan hyvä tehdä Lapin reissu, mutta ei oo ehkä tarpeeks luotettava tuo..."
Prkl, piti heittää takaisin, että luotettavampi tää on kuin sun Ibiza! Vasta 260tkm ajettu 900! :x

Kun siskoni kysyi, että paljon on ajettu Nopalla. Silloin oli vajaa 340tkm. "Ai niin paljon, ei sillä sitten pitkää matkaa voi tehdä"

Huoh...
1983 SAAB 900 GL 3-door
saab87
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saab87 »

nää ihmiset jotka ei oo koskaa saabbia ajaneet/omistaneet tulee yleensä kitisemään miten paskoja autoja saabit on, syytä kysellessä muuttuuki sitte ääni kellossa ja mitää muuta ei sitte keksitä ku että "ne on nii v*tun rumia" voi jee.. tuskin se sen rumuuden takia tielle jättää? Ja sehän taas on katsojan silmässä iha että miltä saabbi näyttää. Miusta hyvälle, eikä semmoselle massapaskalle.
Rouva JuAn
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Onhan noita mielipiteensanojia ja niillä tuntuu olevan kaikista eniten joilla ei koskaan ole Saabia ollut. Oikeastaan, tämä sopii kyllä kaikkiin automerkkeihin :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
SB90
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja SB90 »

Puhuttiin mun nopasta, "onks tää takaveto?" "Onks tää 99?." Ja kermaksi, ei voi olla saabbi kun ei oo lokasuojis ruostetta.. :lol:
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Vastaa Viestiin