110.000 km huolto ja käyttöhihnan vaihto
110.000 km huolto ja käyttöhihnan vaihto
Ostin 95:n noin 3kk sitten vm 2000. Eilen hain auton 150.000 huollosta. Noita takapään paljon puhuttuja puslia pitäisi vaihtaa muutama, ihan ok. Huollossa huomattiin, että käyttöhinhnaa ei olo vaihdettu 110.000 huollossa, vaikka kakki leimat kunnossa. Kysymys kuuluukin olisinko voinut olettaa huoltokirjan mukaan, että hihna on vaihdettu.
mite pitäisi toimia, ainakin tuo käyttöhihna pitää ilmeisesti vaihtaa
T: juhana
mite pitäisi toimia, ainakin tuo käyttöhihna pitää ilmeisesti vaihtaa
T: juhana
Editoitu täysin virheellistä tietoa sisältävä viesti... 
Joo, huoltokirjassahan se kyllä lukee, mitä siihen huolton kuuluu. Jos huolto-ohjelmassa mainitaan, että hihna vaihdetaan, niin silloin se kuuluu olla vaihdettu ja tällöin kannattaa kysellä autoliikkeen vastuun perään, mikäli on ostettu liikkeestä.
Matti

Joo, huoltokirjassahan se kyllä lukee, mitä siihen huolton kuuluu. Jos huolto-ohjelmassa mainitaan, että hihna vaihdetaan, niin silloin se kuuluu olla vaihdettu ja tällöin kannattaa kysellä autoliikkeen vastuun perään, mikäli on ostettu liikkeestä.
Matti
Viimeksi muokannut G-mies, To Heinä 05, 2007 11:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Hölösuu"
Kyllä ainakin nuo tapaukset mitä minä tiedän niin rullat ja hihna on veloitettu erikseen. Kysyjän tapauksessa on voitu vaihtaa nuo erikseen jo ennen 110 huoltoa. Ihme jos ovat 150tkm kestäneet. Siis ne rullat, hihna kai yleensä vaihdetaan rullien yhteydessä vaikka siinä ei niin vikaa olisikaan.
9000CS 2,3
Niin auto oili 150.000 huollossa Torekissa, sanoivat että hinhna on siinä kunnossa, että ei varmaankaan ole vaidettu 110.000 huollossa. Edellinen omistaja teettänyt huollot Länsi-autossa ja auto myös ostettu samaisesta Länsi-autosta.
Juttu on siinä, että aikaisemmin minulla oli 8 vuotta og 900i, jota aina itse korjailin tarpeenmukaan. Joten kokemus liikkeiden huolloista on nolla.
Kysymys onkin nyt siitä, että voiko määräaikaishuollossa jättää tekemättä tuollaisen huoltoohjelmaan merkityn toimenpiteen ja saada kuitenkin leiman huoltokirjaan huollosta. Eli voinko alkaa keskustelemaan myyjän kanssa kustannuksista, vai tyydynkö maksamaan koko hihnan ja rullien vaihdon itse. Mitähän moinen maksaa
T: Juhana
Juttu on siinä, että aikaisemmin minulla oli 8 vuotta og 900i, jota aina itse korjailin tarpeenmukaan. Joten kokemus liikkeiden huolloista on nolla.
Kysymys onkin nyt siitä, että voiko määräaikaishuollossa jättää tekemättä tuollaisen huoltoohjelmaan merkityn toimenpiteen ja saada kuitenkin leiman huoltokirjaan huollosta. Eli voinko alkaa keskustelemaan myyjän kanssa kustannuksista, vai tyydynkö maksamaan koko hihnan ja rullien vaihdon itse. Mitähän moinen maksaa
T: Juhana
Voithan sinä olla myyjään yhteydessä ja kertoa että huollot on laiminlyöty. Myyjä totemus tähän on yleensä :"auto ostettu siinä kunnossa kun ollut ostohetkellä..."
Onko huolto käskystä jättänyt hihnan vaihtamatta tai muuten unohtanut asian, kuka tietää...
Myyjään kannattaa toki ottaa yhteys mutta ei sieltä voivottelua kummenpaa välttämättä saa...
Onko huolto käskystä jättänyt hihnan vaihtamatta tai muuten unohtanut asian, kuka tietää...
Myyjään kannattaa toki ottaa yhteys mutta ei sieltä voivottelua kummenpaa välttämättä saa...
Niin minäkin asian näkisi, että autoliike ei ole siitä enä vastuussa. Varmaksi ei voida osoittaa, että hihna olisi vaihtamatta ja se ei kuitenkaan ole edelleen toimiessaan sen tasoinen vika, että voisi oikein vedota myyjän vastuuseen.
Itse en viitsisi alkaa aiheesta taistelemaan, mutta tiedän niitäkin jotka vievät tuon tason asioita jo melkein oikeuteenkin... ei herneitä
Itse en viitsisi alkaa aiheesta taistelemaan, mutta tiedän niitäkin jotka vievät tuon tason asioita jo melkein oikeuteenkin... ei herneitä

------------------------------------
Audi A4 1,8t Quattro
Audi A4 1,8t Quattro
-
- "Hölösuu"
-
- "Hölösuu"
Sain myöhemmin erittelyn noista huolloista ja korjauksista mitä autoon on sen elinikänä tehty. 110.000km huollon kohdalla lukee moniurahihna ei vaihdeta vielä. No kauppaa tehdessä sovittiin, että rikkinäinen ajovalonpesimen moottori vaihdetaan uuteen, joka vieläkään ei ole tullut. Jotenpa pitää huomenna soitella sinne länsiautoon. Pitänee ehdottaa että unohdetaan moottori ja vaihdetaan tuo moniurahihna sen tilalla.
Paljonkohan tuollainen ajovalonpesimen moottori kustantaa.
-
- "Hölösuu"
Mulla on ollut tilauksessa jo maalis-hutikuusta asti länkkäristä tuo pesijän moottori. Ei ole näkynyt vielä. Tilaa ihmeessä PCS:stä se. Ite ehdin jo korjailla omani.juhanahm kirjoitti:S No kauppaa tehdessä sovittiin, että rikkinäinen ajovalonpesimen moottori vaihdetaan uuteen, joka vieläkään ei ole tullut. Jotenpa pitää huomenna soitella sinne länsiautoon.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....