MacTurbo kirjoitti:
Tullin mennessä ilmoittaa että haluaa tehdä normaalien verojuttujen lisäksi "ilmoituksen ajoneuvon käyttöönotosta".
Tämän pystyy tekemään jos auto on edelleen rekisterissä ulkomailla ja liikennevakuutus on kunnossa (tai on hyvä valehtelemaan).
Tuolla ilmoituksella tulee autoon ajoaikaa 4kk, ja vapaa käyttöoikeus ts. sillä saa ajaa kuka tahansa.
Siirtokilpiä ja niistä aiheutuvaa "veroluontoista" maksua ei siten tarvitse maksaa
Nyt alkaa olla 4kk mennyt, eikä verolappua ole kuulunut.
Otin yhteyttä tulliin, ja sanoivat ettei kannata huolestua. Jos autoveroa ei saada "laskettua" antaa tulli lisää ajoaikaa alkuperämaan kilville.
Että, Vot. Nyt alkaa tullin palvelu olla kohdallaan
Jos tullin omasta syystä ei veroa saada "langetettua", voi vierailla kilvilä ajaa hamaan tulevaisuuteen. Toivottavasti se myös näin.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
MacTurbo kirjoitti:
Tullin mennessä ilmoittaa että haluaa tehdä normaalien verojuttujen lisäksi "ilmoituksen ajoneuvon käyttöönotosta".
Tämän pystyy tekemään jos auto on edelleen rekisterissä ulkomailla ja liikennevakuutus on kunnossa (tai on hyvä valehtelemaan).
Tuolla ilmoituksella tulee autoon ajoaikaa 4kk, ja vapaa käyttöoikeus ts. sillä saa ajaa kuka tahansa.
Siirtokilpiä ja niistä aiheutuvaa "veroluontoista" maksua ei siten tarvitse maksaa
Nyt alkaa olla 4kk mennyt, eikä verolappua ole kuulunut.
Otin yhteyttä tulliin, ja sanoivat ettei kannata huolestua. Jos autoveroa ei saada "laskettua" antaa tulli lisää ajoaikaa alkuperämaan kilville.
Että, Vot. Nyt alkaa tullin palvelu olla kohdallaan
Jos tullin omasta syystä ei veroa saada "langetettua", voi vierailla kilvilä ajaa hamaan tulevaisuuteen. Toivottavasti se myös näin.
Joo, samoin. Tosin mulla kulunut vasta 3kk. Viimeksi torstaina joku veroryhmän vetäjä lupaili, että "ihan näillä minuuteilla on päätös tehtynä". Joojoo, kysyis samalla sieltä Marvosta elämän tarkotusta.
Mulle tuli yhteydenottopyyntö tullista.
Pitää käydä keskiviikkona, siis seuraavana päivänä tuon 4kk rajan pättymisestä tullissa, niin tehdään paperit jotta autolla voi jatkaa ajamista.
Ps. auto on rekisteröintikatsastettu tänään
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
So, tarina, että verotusarvot määräytyvät nettiauton hintojen perusteella pitää siis paikkansa.
Ja tästähän herää kysymys että kuinka V**USSA voi määräytyä parin nettiauton PYYNTIHINNAN perusteella, autoista joita ei ole edes myyty?! Siinähän riittää että pari idioottia pyytää autoistansa jotain unelmasummia niin verot nousee joillekin vaikka puolella..ei juma.
So, tarina, että verotusarvot määräytyvät nettiauton hintojen perusteella pitää siis paikkansa.
Ja tästähän herää kysymys että kuinka V**USSA voi määräytyä parin nettiauton PYYNTIHINNAN perusteella, autoista joita ei ole edes myyty?! Siinähän riittää että pari idioottia pyytää autoistansa jotain unelmasummia niin verot nousee joillekin vaikka puolella..ei juma.
Eihän tossa ole mitään uutta nyt näköjään määräytyy nettiauton pyyntien mukaan...... ennen arvot määräytyi liikkeiden pyyntien mukaan.
Parempi näin.
Ja nyt valitusta laatimaan omasta cabbesta
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
valtteri kirjoitti:
Eihän tossa ole mitään uutta nyt näköjään määräytyy nettiauton pyyntien mukaan...... ennen arvot määräytyi liikkeiden pyyntien mukaan.
Parempi näin.
Ei se harvinaisempien mallien kohdalla ole parempi koska juuri niitä pidetään nettiautossa ymv. ilmaisilmoituksilla jatkuvasti myynnissä sellaisilla hinnoilla ettei ole oikeasti aikomustakaan saada kaupaksi. Ja viisaimmat tietty ihan tarkoituksella laittaa korkeat hintapyynnöt jotta tuonti tulisi kalliimmaksi ja harvinaisuudet säilyisivät harvinaisuuksina.
valtteri kirjoitti:
Eihän tossa ole mitään uutta nyt näköjään määräytyy nettiauton pyyntien mukaan...... ennen arvot määräytyi liikkeiden pyyntien mukaan.
Parempi näin.
Ei se harvinaisempien mallien kohdalla ole parempi koska juuri niitä pidetään nettiautossa ymv. ilmaisilmoituksilla jatkuvasti myynnissä sellaisilla hinnoilla ettei ole oikeasti aikomustakaan saada kaupaksi. Ja viisaimmat tietty ihan tarkoituksella laittaa korkeat hintapyynnöt jotta tuonti tulisi kalliimmaksi ja harvinaisuudet säilyisivät harvinaisuuksina.
Omasta mielestä PALJON parempi kuin entinen systeemi jossa liikeiden(sika)pyynit meni Grey-Hen:in autodatahinnastoon jotka oli aivan pe....stä arvon määritykseen.(Tästähän tuli jo tuomio tullille.)
Totta puhut "harvinaisemmista" autoista mutta niitä ei taida olla saabin joukoissa jotku lambot tai ferrarit voi olla niitä mutta ne meneekin marvoon joka tapauksessa ja sieltä pyydetään asiantuntija lausuntoja ym... hinnan määritykseen vähän sieltä sun täältä.
Mielestäni
Veropäätös kolahti sitten pustilaatikkoon, 2800 + rapiat.
on jo aika lähellä oikeata.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
valtteri kirjoitti:
Eihän tossa ole mitään uutta nyt näköjään määräytyy nettiauton pyyntien mukaan...... ennen arvot määräytyi liikkeiden pyyntien mukaan.
Parempi näin.
Ei se harvinaisempien mallien kohdalla ole parempi koska juuri niitä pidetään nettiautossa ymv. ilmaisilmoituksilla jatkuvasti myynnissä sellaisilla hinnoilla ettei ole oikeasti aikomustakaan saada kaupaksi. Ja viisaimmat tietty ihan tarkoituksella laittaa korkeat hintapyynnöt jotta tuonti tulisi kalliimmaksi ja harvinaisuudet säilyisivät harvinaisuuksina.
Niin juuri, ja sekä hyvällä että pahalla tietysti..
Lähinnä tuossa kuitenkin arvelutti että noin KAPEALTA pohjalta laskettu, 2 "nettiautoa".
valtteri kirjoitti:
Eihän tossa ole mitään uutta nyt näköjään määräytyy nettiauton pyyntien mukaan...... ennen arvot määräytyi liikkeiden pyyntien mukaan.
Parempi näin.
Ei se harvinaisempien mallien kohdalla ole parempi koska juuri niitä pidetään nettiautossa ymv. ilmaisilmoituksilla jatkuvasti myynnissä sellaisilla hinnoilla ettei ole oikeasti aikomustakaan saada kaupaksi. Ja viisaimmat tietty ihan tarkoituksella laittaa korkeat hintapyynnöt jotta tuonti tulisi kalliimmaksi ja harvinaisuudet säilyisivät harvinaisuuksina.
Niin juuri, ja sekä hyvällä että pahalla tietysti..
Lähinnä tuossa kuitenkin arvelutti että noin KAPEALTA pohjalta laskettu, 2 "nettiautoa".
Jos ei ole enempää tarjontaa ko.autoista ??
No joka tapauksessa "vanhempien" saabien(aerot mukaan lukien) verot on kohtuulistunu viimeisen vuoden aikana
Viimeksi muokannut valtteri, To Heinä 19, 2007 12:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Veropäätös kolahti sitten pustilaatikkoon, 2800 + rapiat.
on jo aika lähellä oikeata.
Minun mielestäni myös.
Oli lähes keskiarvo siitä mitä itse haarukoin verojen määräksi.
Tuo laskentapohjan "kapeus" kyllä itseänikin hieman arveluttaa, jossain tilanteessa arvo voi vääristyä pahasti.
Mutta hyvä näin, Suomen kilvet on paikoillaan ja fiilis korkealla.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Noissahan oli hintapyynnit 13,9k€ ja 9,4k€, 2800€:n veroilla (sisältäen alvin) tulee Tullin arpomaksi yleiseksi markkina-arvoksi (tjsp) ~7900€. Eli aika alakanttiin on vedetty? Ilman alvia 2800€:n verot on markkina-arvoksi muutettuna ~9650€, mikä olisi jo "haarukassa" verrokkiryhmän kanssa?
Ja kuten aiemmin todettu, tosiaankin on hieman vanhempien Saabien verot tippunut. Nykyisin saa laivattua esim. tonnari-airoja jo ~2k€:n veroilla, 2003 kesällä tuli maksettua pelkästä neekerimallin 2.3T CS:stä päälle 4k€ veroja...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Noissahan oli hintapyynnit 13,9k€ ja 9,4k€, 2800€:n veroilla (sisältäen alvin) tulee Tullin arpomaksi yleiseksi markkina-arvoksi (tjsp) ~7900€. Eli aika alakanttiin on vedetty? Ilman alvia 2800€:n verot on markkina-arvoksi muutettuna ~9650€, mikä olisi jo "haarukassa" verrokkiryhmän kanssa?
Ja kuten aiemmin todettu, tosiaankin on hieman vanhempien Saabien verot tippunut. Nykyisin saa laivattua esim. tonnari-airoja jo ~2k€:n veroilla, 2003 kesällä tuli maksettua pelkästä neekerimallin 2.3T CS:stä päälle 4k€ veroja...
Niin......... hyvä juttu jos verot tulee vihdoin oikeansuuntaiseksi.
Vähän vaikea verrata kun ei tiedä MacTurbon cabin
-km
-rek.päivää
-mahd.vähenn.
ym...
Joten vanhempaa saabia "kannattaa" ruveta tuomaan.
Uudemmissa verot vielä mielestäni mettässä.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"