aerosta..

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Aero97
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 14:26
Paikkakunta: Enonkoski

Viesti Kirjoittaja Aero97 »

Isäukon -87 900i:ssä on myös punainen lohko. Ei anna ainakaan siihen mitään extrahevosia :)
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1009
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Mulla on myös kaikissa autoissani ollut punainen lohko. 900i (85), 900i (87), 900Turbo (86)...
Karjay
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 22:51
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Karjay »

Mut tämähän vain todistaa että KAIKKI 900:t on erikoisia! :)
GM 900 se 2.0t -97 RE85
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Ja mulla on vihree, saman värinen ku scanioissa ja siinähän oli vielä scanian lätkä kylessä.(tai tais siinä saabkin lukee vieressä)

Taitaa tuo punanen olla joku perus lohko ja vihree scanian vahvistelema.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 788
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Karjay kirjoitti:Kiitos! :)

Btw, katsastusmies ihmetteli moottorin lohkoa, joka on väriltään punainen! Sanoi ettei ole koskaan nähnyt punaista lohkoa aiemmin Saabissa. Numerot kuitenkin natsasi, joten alkuperäinen se on. Kellään muulla punaista lohkoa Saabissa?
Taitavat kaikki H-koneet olla punalohkoisia. Esimerkiksi kaasarisatkuni m/83 kone on punainen. Tai no sikäli kun sieltä enää kahdenkymmenen vuoden patinan alta jotain erottaa.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Sehän periaatteessa meni jotennii sillee, että lohkon väristä näki et sopiko tankkiin lyijytön pensa...

En kylläkään muista mihin väriin kävi ja mihin ei ???

Eli venat o jotain eri matskuu ja oli siinä joku vuosmallikin minkä jälkeen kävi...
Karjay
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 22:51
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Karjay »

Katsastusmies syynäili tässä mun tapauksessa auton tosi tarkasti kun se oli Ruotsista tuotu. Kyseessä oli yli 40-vuotias heppuli, joten luulisi että yhden jos toisenkin Saabin olisi ehtinyt katsastella...

Voihan tietysti olla että se ei aikaisemmin ole tutkaillut konetta niin tarkasti, joten ehkä se punainen lohkon väri on jäänyt huomaamatta. Tässähän nyt vaikuttaisi siltä että punainen lohko on enemmän sääntö kuin poikkeus.
GM 900 se 2.0t -97 RE85
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Hmm.. mun jokaisessa autossa, poislukien tonnari on kyllä vihreä lohko.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Avatar
Mikko_H
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Mulla on kaikissa 80-luvun Saabeissa (4 kpl) ollut vihreä lohko ja suurin osa niistä on todistettavasti ollut auton alkuperäisiä moottoreita.
-91 T16:n lohkon väriä en häpeäkseni muista, mutta eiköhän se ole punainen :?:
Karjay
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2004 22:51
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Karjay »

91-92 kokosin Saabin koneita kymmeniä päivässä ja kyllä ne kaikki oli punalohkoisia.
8V "aero" taitaa olla kotitekoinen. Tätä tukee muisti, saabcars online ja ensimmäiset 40 vuotta kirja.
Sinun vinkkelistä se varmasti onkin kotitekoinen, onhan auto Uudessakaupungissa valmistettu. :wink:

Ruotsalaisessa rekisteriotteessa lukee SAAB 900T8 AD35S-SP, eli ei kai sitten "virallisesta" Aerosta ole kyse. Auto kyllä näyttää pelottavan paljon Aerolta helmoineen, spoilereineen, laskettuine alustoineen ja vanteineen.
Olisi mielenkiintoista tietää, onko noissa sitten muuta eroa kuin toi kone...

No oli miten oli, kiva ja ripeä auto näinkin. :D
GM 900 se 2.0t -97 RE85
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Olen itsekin huomannut että ainakin 80-luvun alun H-koneissa on vihreä lohko, en osaa sanoa tarkkaan koska muuttuivat punaisiksi. :? -84 T16:ssani on muistaakseni kyllä punainen, ja sehän sopisi hyvin tuohon lyijyttömyys-väitteeseen...siinä tapauksessa punainen väri olisi tullut vasta -85 8-venttiilisiin.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Olisikohan tämä alussa mainittu katsastusmies ollut niin ironinen, ja kuittaillut että harvoinpa Saabissa lohkon alkuperäistä väriä pääsee edes näkemään? Ainakin näin neljän Saabin kokemuksen pohjalta en itse ole nähnyt ilman liuotinpesua... :wink:
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mulle sanoi inssi kerran 99:iä katsastaessa, että harvoin näkee näin vanhassa Saabissa näinkin kuivaa lohkoa :lol: Sanoin, että sitten joko tiivisteet pelaa tai öljyt on koneesta loppu :lol:

Mutta olipas hienon näköinen tuo t8 speciaali.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja a9000 »

kyseessä voi olla T8 special jota ruotsissa tosiaan ollut saatavilla, T8 aeron kylkilistoilla ja mahd. myös kaikilla muilla varusteilla. ero siis (ainakin) moottorissa.

virallisesta aerosta, eli aerosta, ei ole kyse jos ei rekkarissa lue aero.

omistajalleen tuolla ei välttämäti ole merkitystä, mutta paree ettei rupee myymään autoa aerona...
Karjay kirjoitti:
91-92 kokosin Saabin koneita kymmeniä päivässä ja kyllä ne kaikki oli punalohkoisia.
8V "aero" taitaa olla kotitekoinen. Tätä tukee muisti, saabcars online ja ensimmäiset 40 vuotta kirja.
Sinun vinkkelistä se varmasti onkin kotitekoinen, onhan auto Uudessakaupungissa valmistettu. :wink:

Ruotsalaisessa rekisteriotteessa lukee SAAB 900T8 AD35S-SP, eli ei kai sitten "virallisesta" Aerosta ole kyse. Auto kyllä näyttää pelottavan paljon Aerolta helmoineen, spoilereineen, laskettuine alustoineen ja vanteineen.
Olisi mielenkiintoista tietää, onko noissa sitten muuta eroa kuin toi kone...

No oli miten oli, kiva ja ripeä auto näinkin. :D
Vastaa Viestiin