Näinkin voi käydä

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
HMK
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja HMK »

Eski kirjoitti:Pro-Carservice, Jyväskylä:
http://www.pro-carservice.com/

Eski
Tähän voisi vielä lisätä, että firmasta löytyy Suomen paras Saab-asiantuntemus ja palvelu. :D
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Mulla oli ensimmäinen kosketus kyseiseen pajaan vuosia sitten kun jouduin viemään silloisen ykkösautoni sinne korikorjaamoon. Olin saanut auton kylkeeni sillä seurauksella että etuovi ja lokasuoja menivät uusiksi ja pitipä siinä konepeltikin maalata.
Neljän (4!) viikon kuluttua sain kuin sainkin autoni korjattuna takaisin. Ensimmäiseksi virrat laittaessani syttyi check engine. Kotona nostin korjatun puolen eturenkaan ilmaan ja rengasta pyörittäessäni kuulin rahinaa joka kertoi että myös pyöränlaakeri oli saanut siipeensä, mutta oli jäänyt vaihtamatta. Ilmeisesti oli jäänyt huomaamattakin. Eipä siinä vielä mitään mutta sain käyttää autoa siellä vielä kolme kertaa takaisin ennenkuin sain sen rahisemattomana takaisin. Asiaan kuului tietenkin tulikiven katkuista sähköpostin vaihtoa autotalon johtajaa myöten.
Monenlaista on tuon jäkeenkin sattunut, mutta ihan uskomattomia tarinoita on tullut kuultua siitä naapurin Volvokorjaamostakin että kaipa näillä on ihan oma yrityskulttuurinsa jota ei vaan tyhmä maksava asiakas ymmärrä.
Toisaalta niin kai se on että kaikki bisnes mätänee missä ei alalla ole oikeata kilpailua joka pakottaisi tekemään hyvää työtä.
EU:n pitäisi ehdottomasti ja nopeasti puuttua tuohon aivan sairaaseen varaosien hinnoitteluun ja laittaa osille jotkut hintakatot. Kyllä sen kilpailulainsäädännön pitää toimia silloinkin kun kilpailua ei ole!
9000CS 2,3
Saappi Kuski
"Hölösuu"

9-5T kirjoitti:
Saappi Kuski kirjoitti:EU:n pitäisi ehdottomasti ja nopeasti puuttua tuohon aivan sairaaseen varaosien hinnoitteluun ja laittaa osille jotkut hintakatot.
Saappi Kuski kirjoitti:Kaikki luvanvarainen/monopoli bisnes on Suomessa samanlaista. Hinnat nousee älyttömiin ja palvelu vaan huononee kun ei ole oikeaa kilpailua. Taksit, autokoulut, apteekki..jne. Luvat vapaiksi ja heti niin alkaa hommat toimimaan.
Kummalla kannalla olet oikeasti?
Molempien. En kai niitä muuten olisi kirjoittanut. Molemmissa on minusta kysymys markkina-aseman väärinkäytöstä joka pitäisi jotenkin laittaa kuriin.
Okei, myönnetään että ei tuota varaosakauppaa oikeasti voi "laittaa kuriin" eikä kyse ole sillä tavalla monopolista koska periaaatteessa kuka vaan saa vaikka alkaa tekemään niitä osia ja myydä niitä sitten halvemmalla jos haluaa.
Kyllä tuollaisella bisneksellä on onneksi ollut tapana lopulta saada kuonoonsa siinä vaiheessa kun sille tulee oikeita vaihtoehtoja ja onhan niitä jo alkanut tullakin esim. nettikaupan myötä.
Eipä ole valtion katsastuskonttoreissakaan tullut käytyä sen jälkeen kun tuli vaihtoehtoja.
9000CS 2,3
Saappi Kuski
"Hölösuu"

9-5T kirjoitti: Eli hintakatolliset alat on vapautettava hintakatosta ja hintakatottomiin on määrättävä hintakatto, olisihan siinä ainakin vaihtelua.
Onpa kummallista luetun ymmärtämistä.
9000CS 2,3
Sami
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Sami »

Väännellään ja käännellään luettua:) Jos olis nopsaan vain lukenut olisi ollut aika selvää tekstiä mutta asiasta saa vaikeankin jos vain haluaa:)

Onneksi on ihmisiä joilla on aikaa! Jäis moni juttu foorumeilla ruotimatta ja analysoimatta.. ja lopulta riitelemättä. Ajatushan ei ole tärkeä vaan ajatukset jotka on siellä takana, sivussa, rivien välissä ja jopa semmoisetkin jota ei tarkoitettu mutta tuli esiin:)
Sami
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Sami »

semmoista se elämä on:) Kaikkien meidän sanomiset on varmasti ristiriidassa jossain vaiheessa jos ryhtyisi selaamaan taaksepäin. Onko asialla sitten mitään merkitystä onkin toinen juttu.

No sepä minunkin puuttumisista.
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Ristiriitaa voi olla myös lukijan korvien välissä. En ymmärrä 9-5T:n vertausta ollenkaan. Jos ja kun minä olen kirjoittanut että taksiluvat pitäisi vapauttaa, niin minä olen tarkoittanut että siellä pitäisi KILPAILU vapauttaa. Jos kilpailu vapautettaisiin niin sitten taksarit saisivat hinnoitella minun puolesta vapaasti kyytinsä vaikka tyyliin 100€/km, vapaa kilpailu kyllä pitäisi huolen siitä että joku jonon seuraavista autoista kuljettaa riittävän halvalla. Valvontaa tietysti pitäisi olla mahdollisten hintakartellien varalta. Ja mikä parasta, autoja olisi saatavilla silloin kun niitä tarvitsee. Eikä sen verran kuin mafia sallii. Nykyinen touhu on silkkaa mafiaa, perustellaan sitä millä tahansa.

Joitakin muita asioita voisi taas EU:n toimesta rajoittaa kun kuluttajan etu sitä riittävästi vaatii, eli oikeata kilpailua ei riittävästi ole. Kaikki ymmärtävät miksi EU hyökkää kimppuun kun asfalttifirmat tai hissifirmat alkavat keskenään sopia urakkatarjoushinnoista, veronmaksajien maksettaviksihan nekin viulut lopulta tulevat, mutta entäpä sitten jos kuluttajakaupassa aletaan yhdellä markkina-alueella sopia tiettyjen tuotteiden tai palvelujen hinnoista joita kuluttajalla ei ole mahdollisuutta saada muualta? (Osa autokorjaamojen palveluista ja esim. varaosista on sellaisia.) Siellä kuluttajakaupassakin voisi ainakin minun mielestä tulla kysymykseen samantapainen "kurinpito" mutta se nyt on vaan minun mielipide.
9000CS 2,3
JouniH
"Aero"

Viesti Kirjoittaja JouniH »

Älkää kiusatko 9-5T:tä. Äijällä ihme tyyli kirjotella tänne foorumille. Vääntää ja kääntää. :D

Jos se ei saa työnsä puolesta itseään purkaa niin tulee sitte tänne "purkautuun" :) Hyvä, että saa jossain tingata päivän patoutumat pois. :D
Audi A4 2.0TFSIq
Saappi Kuski
"Hölösuu"

9-5T kirjoitti: Juuri noin sen ymmärsin eli mielestäsi luvanvaraiset alat on vapautettava ja hintakatto niistä poistettava mutta tällä hetkellä hintakatottomiin varaosiin on määrättävä hintakatto.
Minä tuossa kirjoittelin ja mielestäni jopa perustelinkin että mille aloille haluaisin mitäkin enkä missään ole kai vaatinut kaikkia luvanvaraisia aloja vaputettaviksi luvista niinkuin tuossa haluat vääristellä. Pitäisi olla provosoitumatta mutta toisaalta mitäpäs noista, eiköhän valtaosa lukijoista ymmärtänyt asian ilman. Joku saattaa olla jopa samaa mieltä. Ymmärrän kyllä hyvin tämän taksiluvat-kuuma peruna -aiheen tässä tapauksessa. Kyllä jokaiselle linnakkeelle puolustajansa löytyy mutta kaatuipa se Berliinin murikin lopulta. :lol:
9000CS 2,3
Muksu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Itse käytän varsin vähän mittariautoa, mutta monet paljon ulkomailla käyneet ja asuneet arvostavat suomalaista taksitoimintaa ja sen valvontaa. Ulkomaillahan takseina pyörii jos jonkinlaisia autoja, niiden kuljettajia ja edellisten irvikuvia. Meillä suomessa autokalusto on tuoretta ja turvallista, kuten tälläkin foorumilla on voitu havaita (ja sitten on vielä kaikenmaailman Mersuja, Tojotia ja Shitikoita :roll: )
Ja tuohon Mimmin mainitsemaan, niin eikös taannoin ollut juttua ruotsalaistaksien kuljettajakokeista, kun osa kokelaista ei osannut edes ilmestyä tutkinnon vastaanottopaikalle.
Tokihan kaikki on nykyään kallista ja kallistuu entisestään, kun kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Saappi Kuski
"Hölösuu"

Mimmi kirjoitti:Taksilupien poistaminenhan suoritettiin Ruotsissa ja esimerkiksi Tukholmassa pääsee nauttimaan sen tuloksista.
Terve järki on muutenkin hyväksi maailmalla matkaillessa :) En ihan summassa itse nouse mihin tahansa kyytiin. Mutta samahan se on muidenkin alojen palvelujen kanssa. Sitä saa hyvää ja huonoa, ulkomailla ja Suomessa. Luvaton taksi voi kuitenkin hyvällä tuurilla jättää asiakkaan ryöstämättä. Suomessa sen hoitaa takuuvarmasti taksamittari. :?
Öh.. tai ei siis takuuvarmasti van vain siinä tapauksessa että auto sattuu tulemaan kyydille. Siitäkään ei kukaan takuuseen mene, kele.
9000CS 2,3
vwkupla6
Matalapaineturbo

Re:

Viesti Kirjoittaja vwkupla6 »

tuo pitää täysin paikkansa, helvetin hyvä palvelu ja asiantuntemus saabbeja kohtaan.
ainut paikka jossa vastataan myös sähköposti kyselyihin ja nopeasti.
tälläisiä firmoja on harvassa, aijon jatkossakin tilata saabbiin heiltä tavaraa :D

HMK kirjoitti:
Eski kirjoitti:Pro-Carservice, Jyväskylä:
http://www.pro-carservice.com/

Eski
Tähän voisi vielä lisätä, että firmasta löytyy Suomen paras Saab-asiantuntemus ja palvelu. :D
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
Vastaa Viestiin