Kesäkuussa 2007 uutta mutta mitä?
Vaikea ottaa kantaa, kun ei ole ko. mazda jäänyt millään tavalla mieleen...m&m kirjoitti:Jeh, vielä näyttää olevan "teippaukset" takavaloissa. Eikö ketään muuta häiritse tuo ilmiselvä yhtäläisyys yli kymmenen vuotta vanhan Mazda 626:n takavalojen kanssa?
Jospa menisi syksyllä hieromaan autokauppoja, ja optioita valittaessa kommentoisi pitävänsä vanhat talvirenkaat ja takavalot
Sinällään itsellä kävi mielessä aivan sama noiden valojen kanssa, jos nyt sattuisi uuden SS:n vaihtamaan. Toivottavasti nuo valot ovat vain lisävarustelistalla oleva kallis optio.
Samat valot ovat näkyneet myös ei-Aeroissa ja kaikissa uusissa nähdyissä autoissa, joten parempi alkaa totuttelemaan.Bob kirjoitti: Vaikea ottaa kantaa, kun ei ole ko. mazda jäänyt millään tavalla mieleen...
Sinällään itsellä kävi mielessä aivan sama noiden valojen kanssa, jos nyt sattuisi uuden SS:n vaihtamaan. Toivottavasti nuo valot ovat vain lisävarustelistalla oleva kallis optio.
----------
Ps. nelivedon nykytilanteesta yms. lisää tietoa täällä: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 851#435851
Pitäisikö keskustelu -08 mallista siirtää jompaan kumpaan topicciin ja luopua toisesta? Samoja asioita kuitenkin käydään läpi molemmissa...
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
Nyt on tekniset pressit julkaistu:
http://media.gm.com/intl/saab/en/
ja kuvat:
http://www.autoblog.com/photos/2008-saa ... bi/271702/
http://media.gm.com/intl/saab/en/
ja kuvat:
http://www.autoblog.com/photos/2008-saa ... bi/271702/
Jep. Tämä ois pitänyt olla eilen tarjolla silloin kun h-hetki koitti. No, hyvä kun edes nyt ettei tarvi odotella syksyyn ja pikkuhiljaa tipotella tietoja jotka kuitenkin on jo "vuotaneet" nettiin pikkuhiljaa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Omituiselta vain tuntuu ettei tuommosta state-of-the-art nelivetoa liitetä huippumodernin dieselin jatkeeksi, vielä automaatilla? Periaatteessa kaikki "palikat" moiseen on tarjolla. Luulisi kysyntää riittävän.
No, hyvältähän nuo uudet vaihtoehdot kuulostaa näinkin. Erityisesti tuo diesel vaikuttaa oikein kiinnostavalta paketilta.
No, hyvältähän nuo uudet vaihtoehdot kuulostaa näinkin. Erityisesti tuo diesel vaikuttaa oikein kiinnostavalta paketilta.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Eiköhän tässä vain säästellä muutama hyvä uutinen seuraavan about vuoden aikana esiteltäväksi. Myös paljon huhuttu Black Turbo jäi vielä odottamaan. Eli XWD-mallithan tulevat vasta vuodenvaihteen paikkeilla saataville ja jotenkin on ihan luontevaa, että aluksi vain Aeroihin. Ainakin huhujen mukaan se ilman muuta myöhemmin tulee myös Dieseliin ja varmaan johonkin nelisylinteriseen bensaversioonkin tarjolle.Marko A kirjoitti:Omituiselta vain tuntuu ettei tuommosta state-of-the-art nelivetoa liitetä huippumodernin dieselin jatkeeksi, vielä automaatilla? Periaatteessa kaikki "palikat" moiseen on tarjolla. Luulisi kysyntää riittävän.
No, hyvältähän nuo uudet vaihtoehdot kuulostaa näinkin. Erityisesti tuo diesel vaikuttaa oikein kiinnostavalta paketilta.
Toinen mielenkiintoinen juttu on, mitä nyt esiteltyjä juttuja nähdään myös vanhan 9-5-malliston piristeenä. Ainakin tuo 180-heppainen tuplaturbokiisseli olisi kiinnostava lisä myös 9-5-mallistossa!
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Luulisi tulevan, kun eikös se nykyinenkin 1,9TiD ole sama kone joten pitäisi mennä "heittämällä" paikoilleenToby kirjoitti: Ainakin tuo 180-heppainen tuplaturbokiisseli olisi kiinnostava lisä myös 9-5-mallistossa!
Toivotaan että nuo XWD mallit joista huhuja olet kuullut/lukenut olisivat tosiaan tulossa. TTiD XWD A houkuttaa niin vietävästi...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Sehän on jo virallista.Marko A kirjoitti:
Toivotaan että nuo XWD mallit joista huhuja olet kuullut/lukenut olisivat tosiaan tulossa. TTiD XWD A houkuttaa niin vietävästi...
Mutta käyhän(käyKÄÄ!) lukemassa Swaden bloggia viime päiviltä( http://www.trollhattansaab.net ) niin löydätte MELKO kiinnostavia juttuja XWD:stä.. Löytyy nyt vihdoinkin myös se video missä se pääsi kokeilemaan XWD:tä Göteborgissa ennen lähtöään takaisin Australiaan. Mahtavaa...
edit: XWD joka muuten lausutaan "cross-wheel-drive".
Viimeksi muokannut Tri-Lo, Ke Kesä 13, 2007 18:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tässä muuten läpileikkauskuva nelivedon rakenteesta:
http://www.automotorsport.se/bigpix/200 ... y_stor.jpg
http://www.automotorsport.se/bigpix/200 ... y_stor.jpg
Miten minusta näyttää että pressimateriaalissa puhutaan ainoastaan 2,8T XDW:stä.Tri-Lo kirjoitti:Sehän on jo virallista.
Joo. Tuo Swaden sivu on paras Saab tietolähde. Ollut jo hyvän aikaa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Swade kirjoitti:I wish I had the expertise to tell you that I could feel the power distribution shifting through the vibrations or something, but I can't. All I can tell you is that this was one very surefooted ride. I never felt anything but confident plying it through the lane changes and twisties they set up for us.
Jan-Ake mentioned a test they did in his presentation speech for the XWD system. Saab did a simple slalom exercise, where the cars would have to hit the start at 40km/h and slalom through three poles with the foot flat to the floor. Least lateral G's and time as well as highest top speed wins.
The competitors were 3 in number and IIRC were one Japanese model, one BMW and just for fun - a Porsche (no, I don't remember the model at this late hour, but it was a big'un). And the Saab cooked them all with the quickest time and a course curve quite similar to that of the Porsche, indicating a smooth line of control through the slalom.
This is one exciting development. Saab are the first company in the world, nay the universe, to use this new Haldex system and the expertise they have shown with it has seen Saab rewarded with the responsibility for XWD development for all of GM's brands in the future (as well as BioPower and turbocharging.....)
-----
Sekä: http://www.automotorsport.se/nyhetsmall ... sion=54198Kaz kirjoitti:This is what Swedish Auto Motor & Sport writes after their test. "Saab is the first brand to use this technology. The Saabpeople are quite cocky and told that they had compared against some German and Japanse cars and in a slalom course. With the Haldex system the Saab got a quicker time than a 911 Turbo 4wd. (but the 911 had a higher endspeed)"
Ai alkaako hymy olla herkässä..?!