okaalto kirjoitti:Pakko heittää kommentti, että tässähän on selvä ero sillä jättääkö tielle vai jättääkö tielle. Meinaan, onhan siinä nyt ero, onko vika korjattavissa siltä seisomalta (osat mukana tai jotenkin muuten) ja matka jatkuu, vai jatkuuko matka jalan/taksilla/hinausautolla...
Juu eihän tuo satku oo kertaakaan minua tielle jättänyt vaan minä sen..
Pimeässä syysvesisateessa ei oikein noita vikoja halunnut/pystynyt paikallistamaan.. =) Mutta halvalla eli muutamalla liittimellä ja ilmanputsarilla siitäkin selvittiin
Voiko saabi olla musyasukkainen? Nimittäin eilen katselin nettiautosta erästä satkua, että jos viikonloppuna kähis hakemassa ja tänään ajelin kylälle, kun taakse ilmestyi 9000 aero ja ajattelin että tuommonen se vasta komea ois. Eikä menny ku 5km ja satku jätti risteykseen mitään varoittamatta.
Eli auto sammui juuro ennen kun pysähdyin, eikä enää käynnistynyt.
parin minuutin päästä kokeilin uudestaan ja käynnistyin mutta sammui saman tien. Toista kertaa ei edes luvannut.
Tuossa selasin topiceja ja ilmeisesti sytytysyksikkö on mennyt?
Ihme maanantai kappale sattunut kohalle ku vuojen sisään jo kaks kertaa jättänyt eikä auto ole vasta 15 vuotias. Se voi olla tuo murrosikä vähän hankala saabillekkin.
Ihmeenkaupalla ei ole vielä saabit jättäneet tielle (900i tosin jätti kotipihaan, kun kasteli tulpat niin pahanpäiväisesti eräänä talvipäivänä). Tähän asti meikäläisen saabistin uralla sydämen tykytyksiä on aiheuttanut turhan tarkkaan tyhjäksi ajettu polttoaine tankki jo kahteen otteeseen. Aiempien autojen kanssa on sattunut samaa, että kerran piti kävellä hakemaan polttoainetta.
Rengasrikkoja taasen minulle on sattunut enemmän, kuin monille koko ikänä. Kortti on ollut vuodesta -96 ja rengasrikkoja on sattunut pikaisesti laskien kuusi kertaa. Kolme näistä on ollut naula tai ruuvi, kerran renkaan läpi mennyt kivi ja muut on tunnistamattomia.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Minua ei ole Saab vielä pettänyt, mutta annas olla, kun lainaat autoa jollekin, niin melkein saa kaivaa hinausauton numeron valmiiksi esille
Enkä edes lainaa perhepiirin ulkopuolelle
Mertmi kirjoitti:Tähän asti meikäläisen saabistin uralla sydämen tykytyksiä on aiheuttanut turhan tarkkaan tyhjäksi ajettu polttoaine tankki
Eilen meinas tulla jännäkakka housuun, kun kaasarisatkusta porsi jarrutehostin täysin yllättäen kesken ajon. Onneksi olin vasta poistumassa duunin parkkipaikalta kun tämä tapahtui (vauhtia alle 40km/h), mutta en halua edes kuvitella, kuinka ikävän tilanteen tuo olisi voinut pahimmillaan aiheuttaa...Hidastimet toki toimi, mutta vaadittava poljinvoima n. kymmenkertaistui...ois voinu tiukassa paikassa olla ohjaamo täynnä käsiä
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84