ei ahda tarpeeksi
ei ahda tarpeeksi
Moi,
Kysytäänpäs nyt täältäkin vinkkiä viasta, (haku kokeiltu)
Auto on 94 mallin aero ja max paineen pitäisi olla 1,5bar (rautaa muutettu).
autossa kuitenkin sellainen vika et ei ahda kuin 1,4bar W-letku irti...!
Onko muilla tällaisia ongelmia ollut?
Olen tsekannut seuraavat asiat:
- imuvuoto / paineputkivuoto
- s-kasetti uusi
- mankku kokeiltu
- bensanpaineet ok
- pumpun tuotto ok
- hukkaportti teljetty ei vaikutusta
- katti ei tukossa
- puristuspaine mittaus ok n.11bar per sylinteri
- johtoja ja liitoksia räpläilty
autossa ei ole muuta vikaa, olisiko turbossa jotain... 18T on turbo.
Kaikki ideat hullutkin mikä voisi olla vikana otetaan ilomielin vastaan
Kysytäänpäs nyt täältäkin vinkkiä viasta, (haku kokeiltu)
Auto on 94 mallin aero ja max paineen pitäisi olla 1,5bar (rautaa muutettu).
autossa kuitenkin sellainen vika et ei ahda kuin 1,4bar W-letku irti...!
Onko muilla tällaisia ongelmia ollut?
Olen tsekannut seuraavat asiat:
- imuvuoto / paineputkivuoto
- s-kasetti uusi
- mankku kokeiltu
- bensanpaineet ok
- pumpun tuotto ok
- hukkaportti teljetty ei vaikutusta
- katti ei tukossa
- puristuspaine mittaus ok n.11bar per sylinteri
- johtoja ja liitoksia räpläilty
autossa ei ole muuta vikaa, olisiko turbossa jotain... 18T on turbo.
Kaikki ideat hullutkin mikä voisi olla vikana otetaan ilomielin vastaan
Saab 9000 CSE 2.0t - 96
Nimenomaan ilman W-letkua ahtaa tappiin asti, kunnes tulee fuelcut 1,5barin kohdalla. W-letkullahan (taas) niemenomaan avataan hukkaporttia.LR kirjoitti:Minkä verran ahtaa, kun kaikki letkut kiinni normaalisti? Aika vähän tuntuisi ahdin tuottavan ilman W-letkua...
EDIT: palataampa ongelmaan...
Mikä ohjelma autossa on?
Onko ahtomittari varmasti tarkka?
Onko peruspaineita kokeiltu koskaan?
Onko ahdot nousseet aikasemmin tuohon 1.5bariin?
Onko turbon välyksiä kokeiltu näppituntumalla, löytyykö klappia?
Mitä tapahtuu 1.4bariin nousun jälkeen? tuleeko fuel cut vai pysyykö paineet siellä?
Jos auto toimii muuten normaalisti. ts. ahdot nousee herkästi tuonne 1,4 bariin olisin itse tyytyväinen ilman tuota viimeistä 0.1 baria.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
elikkäs
peruspaineet on kokeiltu ne ovat ok, turbo on uusi, maptun steg5 on boksissa ja rautana myös.
vakiona/vanhalla turbolla ahdot menivät kyllä fuel cutiin.
mittari on kohtuu tarkka, fuel cut ei iske ja ahdot pysyvät stabiilina 1,4bar kun ajaa w-letku irti.
tuotto ahtimella varmasti riittävä, ja ahdin on ehyt ainakin kokeilemalla ja silmämääräisesti.
peruspaineet on kokeiltu ne ovat ok, turbo on uusi, maptun steg5 on boksissa ja rautana myös.
vakiona/vanhalla turbolla ahdot menivät kyllä fuel cutiin.
mittari on kohtuu tarkka, fuel cut ei iske ja ahdot pysyvät stabiilina 1,4bar kun ajaa w-letku irti.
tuotto ahtimella varmasti riittävä, ja ahdin on ehyt ainakin kokeilemalla ja silmämääräisesti.
Saab 9000 CSE 2.0t - 96
Jos ei vuotoja ole, niin pitäisihän tuo 1,5bar fuel cut saada helposti aikaseksi.
Mahtoikohan tuon uuden turbon asennuksen yhteydessä aiheutua kuitenkin joku vuoto akselille turbo-cuuleri-imusarja tai joku hieman hapertunut alipaineletku? by passin kunto tais vielä olla tsekkaamatta?
Mahtoikohan tuon uuden turbon asennuksen yhteydessä aiheutua kuitenkin joku vuoto akselille turbo-cuuleri-imusarja tai joku hieman hapertunut alipaineletku? by passin kunto tais vielä olla tsekkaamatta?
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
kaikki putket on käytetty irti ja välijäähdytin testattu vuotojen paikantamiseksi, kaikki letkut vaihdettiin silikooniin ja autossa dumppi joka myös testattu.
turbon imu ja pako ei ahdista testattu.
boksia ei ole vielä testattu uutta, se on tulossa parin viikon päästä maptunilta.
voiko jako olla pielessä vaikka auto muuten toimii?
tein tuossa samalla jakopää remontin, kaikki uudet hilut.
turbon imu ja pako ei ahdista testattu.
boksia ei ole vielä testattu uutta, se on tulossa parin viikon päästä maptunilta.
voiko jako olla pielessä vaikka auto muuten toimii?
tein tuossa samalla jakopää remontin, kaikki uudet hilut.
Saab 9000 CSE 2.0t - 96
Jos kuitenkin vuotaa, niin eikö vuoto löydy paremmin kun tulppaa läppäkotelolle tulevan ja turbolta lähtevän mutkan ja kokeilee paineistaa putkiston siihen 1,5 bar paineeseen vaikkapa bypassin liitoskohdan kautta? Putket irrottamalla voi saada aikaiseksi vaan lisää asennusvirheitä.tertsi kirjoitti:kaikki putket on käytetty irti ja välijäähdytin testattu vuotojen paikantamiseksi, kaikki letkut vaihdettiin silikooniin ja autossa dumppi joka myös testattu.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jos jako on pielessä, niin luulisi sen kyllä huomaavan.
mulla menee kyllä nyt sormi suuhun. Luulisi, että normisoftallakin saisi tuolle turbolle tarpeeksi paineita. Toivottavasti palstan viisaammat osaavat neuvoa.
mulla menee kyllä nyt sormi suuhun. Luulisi, että normisoftallakin saisi tuolle turbolle tarpeeksi paineita. Toivottavasti palstan viisaammat osaavat neuvoa.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
peinu kirjoitti:Nimenomaan ilman W-letkua ahtaa tappiin asti, kunnes tulee fuelcut 1,5barin kohdalla. W-letkullahan (taas) niemenomaan avataan hukkaporttia.LR kirjoitti:Minkä verran ahtaa, kun kaikki letkut kiinni normaalisti? Aika vähän tuntuisi ahdin tuottavan ilman W-letkua...
EDIT: palataampa ongelmaan...
Mikä ohjelma autossa on?
Onko ahtomittari varmasti tarkka?
Onko peruspaineita kokeiltu koskaan?
Onko ahdot nousseet aikasemmin tuohon 1.5bariin?
Onko turbon välyksiä kokeiltu näppituntumalla, löytyykö klappia?
Mitä tapahtuu 1.4bariin nousun jälkeen? tuleeko fuel cut vai pysyykö paineet siellä?
Jos auto toimii muuten normaalisti. ts. ahdot nousee herkästi tuonne 1,4 bariin olisin itse tyytyväinen ilman tuota viimeistä 0.1 baria.
Nimenomaan otsikon ongelma-auto ILMAN W-letkua ei ahda tappiin asti!! Kyllä ymmärrän, että jos auto on kunnossa, niin pitäisi ahtaa tappiin asti ilman W-letkua. Peinu ei ilmeisesti lukenut eka viestiä aivan tarkkaan...
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
LR kirjoitti:Nimenomaan otsikon ongelma-auto ILMAN W-letkua ei ahda tappiin asti!! Kyllä ymmärrän, että jos auto on kunnossa, niin pitäisi ahtaa tappiin asti ilman W-letkua. Peinu ei ilmeisesti lukenut eka viestiä aivan tarkkaan...
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
peinu kirjoitti:LR kirjoitti:Nimenomaan otsikon ongelma-auto ILMAN W-letkua ei ahda tappiin asti!! Kyllä ymmärrän, että jos auto on kunnossa, niin pitäisi ahtaa tappiin asti ilman W-letkua. Peinu ei ilmeisesti lukenut eka viestiä aivan tarkkaan...
Nou hätä!
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Hukkiksen jousi tai by-pässi antaa periksi. Mulla ainakin on tuo punaviivan loppu lähempänä 1.7-.8bar kuin 1.5bar mutta taitaa olla autokohtaista? En ole kylläkään tuonne loppuun päässyt ennen fuelcuttia (tulee siinä hiukka yli puolen välin punaista).
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135