Lisä suutin
Lisä suutin
Jou! Mulle tuli tuossa joku kk sitten pro carin steg1/2 lastu mutta eihän tuo boksi (-586) sitä ottanut käyttöön! Nyt rakennan lisä rikastimen tuohon kylmäkäynistys rikastimen reikään. Saako mistään releitä joka kytkisi suuttimelle virran silloin kun paineet olisivat 0,5 bar tai yli? Rele olisi hyvä olla säädettävä tuon paineen osalta!
Vaikuttaako käyntiin ja tehoihin mitenkään se että tuo ruiskuboksi ja suuttimet eivät ole listan mukaan samaa sarjaa eli suuttimet ovat muistaakseni vanhemmat kuin -90? Autona tonnati 2,0T -90
Vaikuttaako käyntiin ja tehoihin mitenkään se että tuo ruiskuboksi ja suuttimet eivät ole listan mukaan samaa sarjaa eli suuttimet ovat muistaakseni vanhemmat kuin -90? Autona tonnati 2,0T -90
Saab 9-5 2,0t -1999
kopote12 kirjoitti:Mistä noita painekytkimiä voi saada? Niissä on kait valinnan varaa sen kytkeytymisestä päälle...onko se 0,5 bar vai 1 bar. Kuulostaako toi mun lisä suutin tyhmältä vai tyhmältä idealta...muuta keinoa en keksi!
Ainiin ei ne suuttimet ollukaan eri paria boksin kaa
Tuolla "99/900" puolella on rakenneltu aika paljo noita lisasuuttimia käyttämällä satkun paineanturia ohjaamaan tuon lisäsuuttimen avautumista.
Kaide
Joo säädettävän paineanturin löysin hydrauliikka liikkeestä ja pensatkin vedin jo suuttimelle. Kävin testejä vetämässä mutta ei liike muuttunut juuri yhtään! Suutin kyllä toimii kun pakotan sen auki tyhjäkäynnillä niin sammuu...olisiko tuo paineen säätö vituillaan!
Kuinka vaikuttaa sellainen viritys missä yhdestä alipaineletkusta on haaroilla vedetty 3 muuta letkua...virranjakajan kello, ahtomittari ja nyt tämä uusin painekytkin. Häviääkö tuosta ns. "tehoa" vai pitääkö jokaiselle varusteelle olla oma lähtönsä imusarjalta?
Kuinka vaikuttaa sellainen viritys missä yhdestä alipaineletkusta on haaroilla vedetty 3 muuta letkua...virranjakajan kello, ahtomittari ja nyt tämä uusin painekytkin. Häviääkö tuosta ns. "tehoa" vai pitääkö jokaiselle varusteelle olla oma lähtönsä imusarjalta?
Saab 9-5 2,0t -1999
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7641
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Mitenköhän tarkka tuo mekaaninen painekytkin mahtaa olla..?
Taitaa se hystereesi olla melko suuri.
Itse rupeaisin virittelemään autoon painelähetintä esim.. 0-20ma tai 0-10V
Ja vähän elektroniikkaa peliin ja rele ohjaamaan suoraan suutinta.
*kumpaakin mallia löytyy suoraan hyllystä*
pst..nykyään saa pieniä logiikka bokseja melko edullisesti, ja näillä tuo
suuttimen ohjaus yms..temput on lastenleikkiä.
http://www.mitsubishi-automation.com/pr ... ALPHA.html
Taitaa se hystereesi olla melko suuri.
Itse rupeaisin virittelemään autoon painelähetintä esim.. 0-20ma tai 0-10V
Ja vähän elektroniikkaa peliin ja rele ohjaamaan suoraan suutinta.
*kumpaakin mallia löytyy suoraan hyllystä*
pst..nykyään saa pieniä logiikka bokseja melko edullisesti, ja näillä tuo
suuttimen ohjaus yms..temput on lastenleikkiä.
http://www.mitsubishi-automation.com/pr ... ALPHA.html
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Jep kyllä tuo painekytkin toimii...aukaisee suuttimen nyt siinä 0,55 baarin paikkeilla..säätöruuvi toimii hyvin. Kyllähän se jaksaa ahtoja pitää paremmin ylhäällä kun suutin työntää minkä jaksaa mutta sen tuotto on niin pieni. Tällä hetkellä testikäytössä on auton oma kylmäkäynnistys suutin jolle vedin pensaletkusta haaroituksen.
Mikä mahtaa tuon orkkis "ryyppy" suuttimen tuotto olla...ei varmasti mikään mahtava..hahhah!
Mikä mahtaa tuon orkkis "ryyppy" suuttimen tuotto olla...ei varmasti mikään mahtava..hahhah!
Saab 9-5 2,0t -1999