Päästövero
No hiukkaspäästöistä en tiedä. Mutta poltto-aine vero määräytyy tuon hiilidioksidimäärän mukaan.
Ja aivan oikein pääasia on verotuoton maksimointi. Ja nyt sitä voi kivasti perustelle ympäristö-ystävällisyydellä eli läpi menee että heilahtaa...
Ja kyllähän eniten hiilidioksidia päästävät maksavat enemmän veroja ostamalla enemmän polttoainetta....
Ja aivan oikein pääasia on verotuoton maksimointi. Ja nyt sitä voi kivasti perustelle ympäristö-ystävällisyydellä eli läpi menee että heilahtaa...
Ja kyllähän eniten hiilidioksidia päästävät maksavat enemmän veroja ostamalla enemmän polttoainetta....
Kummallista? Kun katsoo valmistajan antimia tietoja niin bensa-autot tuottaa hiilidioksia 2366 g/l-2500 g/l ja Diesel taas 2681-2730 g/l. Eli tuon mukaan sitä tulisi siis sittenkin enemmän diesel-litrasta?? Väitän kyllä lukeneeni päin vastaista jostain ihan asia kirjoituksesta. Miten se nyt noin päin voi mennä? Silloinhan dieselin poltto-aineveron pitäisi olla korkeampi kuin bensan?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Juu, juuri tuota meinasin.lk kirjoitti:Kummallista? Kun katsoo valmistajan antimia tietoja niin bensa-autot tuottaa hiilidioksia 2366 g/l-2500 g/l ja Diesel taas 2681-2730 g/l. Eli tuon mukaan sitä tulisi siis sittenkin enemmän diesel-litrasta?? Väitän kyllä lukeneeni päin vastaista jostain ihan asia kirjoituksesta. Miten se nyt noin päin voi mennä? Silloinhan dieselin poltto-aineveron pitäisi olla korkeampi kuin bensan?
Mutta ei, sehän nyt vain on niin ympäristöystävällistä että paras vain uskoa kaikki, mitä lobbarit antaa ymmärtää

SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Kun tuota asiaa pohdikelin niin aloin muistelemaan olikos se vero sidottu hiilidioksidi grammaan/KWH?
Koska sama määrä dieseliä sisältää enemmän energiaa kuin bensa ja koska hiilidioksidipäästöt energiayksikkö kohti on pienempi on myös dieselin verotus pienempää? Nyt en kyllä löytänyt mistään faktaa tuon muiston vahvistamiseksi.
Koska sama määrä dieseliä sisältää enemmän energiaa kuin bensa ja koska hiilidioksidipäästöt energiayksikkö kohti on pienempi on myös dieselin verotus pienempää? Nyt en kyllä löytänyt mistään faktaa tuon muiston vahvistamiseksi.
Kymmenen uutisissa mainittiin, että laki päästöjen verotuksesta on jo lausuntokierroksella.
Gradu, jossa on tutkittu CO2 perusteista päästöverotusta:
http://www.mm.helsinki.fi/mmtal/ye/RaineValkilaGE.pdf
Gradu, jossa on tutkittu CO2 perusteista päästöverotusta:
http://www.mm.helsinki.fi/mmtal/ye/RaineValkilaGE.pdf
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
-
- "Aero"
- Viestit: 364
- Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19
...
Kuten Timo Soini totesi, että ketkähän ajavat vanhoilla ns. saastuttavilla autoilla...tietenkin vähävaraiset. Kataisen-Vanhasen ökyporvarihallituksen veronkorotukset kohdistetaan siis juuri vähävaraisiin ja suurituloisia jotka ajelevat jollain ekoautoilla suositaan... 

Re: ...
Kyllä tämä on ihan tavallinen vero, se kupataan sieltä mistä rahat helpoiten saa, niin paljon kuin saa. Pääministerin puoluetta äänestävät korvessa asuvat eläkeläiset, luuletko että heidän autoiluaan oikeasti aiotaan haitata?Henna Makkonen kirjoitti:Kataisen-Vanhasen ökyporvarihallituksen veronkorotukset kohdistetaan siis juuri vähävaraisiin ja suurituloisia jotka ajelevat jollain ekoautoilla suositaan...
En sano etteikö aluepolitiikkaa ja sosiaalisia perusteita tulisi ottaa huomioon lakia laatiessa, nyt sitä on vain väitetty suotta ympäristöveroksi. Varsinaisen ekoauton ostaja maksaa autoveroa niin paljon, ettei se tule tällä uudistuksella kannattavaksi.