mikä vit.....aa? avautumis topic

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Lukittu
Rommitommi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Minuteman kirjoitti: meinaavat tosiaan evätä työssäuupuneilta sairauslomat, oikein ministeriön ohjeistuksella lääkäreille. Kuinka työssä uuvutettu ihminen parantuu teettämällä hänellä lisää työtä? Ja on turhaa edes väittää että ihmisiä ei nykyään työllä uuvutettaisi, ja jotkut pikkusieluiset työnantajat suorastaan harrastavat tätä ja kehuvat keskenään "kuinka sekin uppiniska tuli ojennettua".

Mielenkiintoista sinänsä seurata miten lääkärit (Hippokrateen) Valansa velvoittamina tulevat laittamaan rahan edut potilaittensa velvoitetun hyvinvoinnin edelle, virkamiesten käskystä.. Ja yleensä mitä ruotsissa edellä, niin sitä meillä yleensä perässä..
Sinäänsä tämä on aika mielenkiintoista, että mitä työuupumuksen kohdanneelle pitää tehdä.
En oikeasti usko mentävän niin pitkälle, että täysin uupuneet ihmiset ajetaan loppuun, eikä sairaslomaa suostuta myöntämään, tai sitten suurimmalla osalla työuupuneista alkaa kummasti olla univaikeuksia tai mielenterveysongelmia, joiden varjolla sairaslomaa kyllä pystytään myöntämään :roll:

Kuitenkin luulen ettei monella työuupumus tarkoita ihan täydellista burnout:ia vaan sellasta, josta tosissaan selvitään vähentämällä työtunteja.

Sellasissa tapauksissa, joissa työ alkaa vituttamaan uskoisin työtuntien vähentämisellä saatavan positiivisempia vaikutuksia, kuin kokonaan jättäytymällä kotiin, jossa syrjäytymisen vaara on ilmeinen esimerkiksi 120 sairaslomapäivän jälkeen, riippuen tietysti hyvin paljon henkilöstä ja sosiaalisesta tilanteesta jnejne.

Eli siis kokonaisuudessaan uskon, että tapauskohtaisesti tämä voi olla ihan hyväkin juttu.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
9000CS...
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

NAAPURIT

...tai paremminkin naapurin 50v. tytär.

Tulin töistä kotiin mukulan kanssa ja rappukäytävässä alaoven tuntumassa istui naapurissa asuva n.80v rouvashenkilö, joka kysyi että onko minulla avaimia hänen asuntoonsa. Kerroin, että ei ole, niin hän pyysi soittamaan huoltomiehelle, joka tulisi avaamaan hänen asuntonsa oven, koska avaimet oli jääneet kotiin.
Soitin huoltoyhtiöön ja saatiin selville asunnon numero sekä asukkaan tiedot ja huoltoyhtiöstä luvattiin tulla avaamaan rouvalle ovi.
Olin ollut noin vartin verran kotona, kun ovikello soi. Noin 50v. nainen seisoi oven takana ja aloitti keskustelun:
-Soititko sinä äsken huoltoyhtiöön?
-Juu soitin.
-Ei sinne tarvitse soitella. Minun äitini on dementoitunut ja minulla on hänen asuntoonsa avain. Olin jo tulossa tänne päästämään häntä sisälle ja jouduin nyt maksamaan kymmenen euroa turhaan huoltoyhtiöön.
-No en voinut tietää sitä, kun teidän äitinne istui yksinään ja pyysi soittamaan huoltoon koska hän oli jäänyt oven taakse.
-Juu mutta tässä talossa tiedetään että hän on minun äitini ja minulla on avain asuntoon. Neloskerroksen rouva oli jo minulle soittanut ja olin matkalla tänne.
-Sitä minä en voinut tietää, mutta nyt teidän äitinne on sitten jo päässyt sisään?
-On, mutta minä jouduin maksamaan kymmenen euroa ihan turhaan ja olisin kyllä voinut olla kotonakin tämän ajan.
-No en sitten jatkossa soita, jos hän on ulkona.
-Juu ei tarvitse, sillä minulla on avain asuntoon.
-Selvä. Hei.
Tässä vaiheessa vedin oven kiinni ja olin "hieman" ihmeissäni. Jos meidän 4v. poika ei olisi ollut vieressäni, niin olisin varmaan sanonut en-niin-kiltisti takaisin. Nyt vaan odotan, että näen tuon herttaisen naisen joskus tässä pihalla... Siinä vaiheessa alaikäiset viedään kuuloetäisyyden päähän ja kerrotaan mielipiteitä :twisted:

Eli jos näet vanhuksen jääneen kotinsa ulkopuolelle tai olevan muuten vaan pulassa, niin älä auta. Hänen tyttärensä on jo ehkä matkalla...
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

9000CS... kirjoitti:
-Juu mutta tässä talossa tiedetään että hän on minun äitini ja minulla on avain asuntoon.
Eksä tiedä kuka mä oon? :lol:
Joo-o, kaiken näköstä ja kokosta. Miksi se on niin v*tun vaikeaa vastaavissa tilanteissa olla sen "minuutin verran kohtelias" ja hoitaa asiat kohteliaasti ilman turhia syyttelyjä. :roll:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
9000CS...
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Money For Nothing kirjoitti:Miksi se on niin v*tun vaikeaa vastaavissa tilanteissa olla sen "minuutin verran kohtelias" ja hoitaa asiat kohteliaasti ilman turhia syyttelyjä. :roll:
Niinpä.
Hän olisi voinut vaikka antaa puhelinnumeronsa, johon jatkossa voin soittaa ja olisi voinut myös esimerkiksi kiittää tämän kertaisesta avusta.

Ja vitut, jos se mummo on joskus uudestaan ulkona ilman avaimia, niin soitan takuulla huoltoyhtiöön :twisted:
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
G-mies
"Ukkomies"

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Perskeles... vasta tänään tankatessa huomasin, että joku oli mennyt Aeron bensatankin luukusta läpi. Solenoidin varsi mutkalla, läppä mutkalla, maali rikki korista, mutta ei ollut saanut bensaa eikä tule saamaan jatkossakaan. Katsotaan mita Saab-vakuutus tuumaa asiasta, jahka ennätän olla heihin yhteydessä. Rikosilmoituksen kävin jo tekemässä.

Nyt suoraan sanottuna vituttaa.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Beagle
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja Beagle »

Saabi oli emännän käytössä viikon ja hän kertoi ajaneensa jäniksen päälle, mutta kertoi ettei ollu käyny mitään.. No äsken tutkin asiaa ja tuloksena:

Sumari irti, johdot poikki/roikkuu, keskimmäinen pohjapanssari lentäny helevettiin...

Tietysti pikkujuttuhan tuo toisaalta on ja eihän noille jäniksen perkeleille voi mitään, mutta turhaa korjaamista taas tiedossa ensi viikonlopuksi...
Ei Saabia enää...
Volvo V70 2.5TDI
VW Passat 1.8
Jäsen: 3124
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

G-mies kirjoitti:Perskeles... vasta tänään tankatessa huomasin, että joku oli mennyt Aeron bensatankin luukusta läpi. Solenoidin varsi mutkalla, läppä mutkalla, maali rikki korista, mutta ei ollut saanut bensaa eikä tule saamaan jatkossakaan. Katsotaan mita Saab-vakuutus tuumaa asiasta, jahka ennätän olla heihin yhteydessä. Rikosilmoituksen kävin jo tekemässä.

Nyt suoraan sanottuna vituttaa.

Matti
Yksi syy miksi laitoin satkuun tonnarista vihreän lukottoman korkin. Jos joku yrittää viedä bensat niin pääsee rikkomatta yrittämään letkua tankkiin.

Harmillista kuitenkin, kun noin on pitäny tehdä. Varsinkin, kun tuhot on varmasti enemmän kuin saavutettu hyöty.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

^ tonnarin "valitettava" puoli on vain se että bensatankin luukku lukkiutuu keskuslukituksen mukana, eli tuosta sitten aiheutuu jo peltivaurioita kuten G-miehellä on ilmeisesti käynyt :evil:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Eihän tuo ole tietenkään vaikeampaa kuin että ottaa sen liittimen irti. Voisi varmaan olla viisasta jos "riski"paikassa tulee pidettyä.. :roll:
Myrkky
luonnevammamouho

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

V*ttu mulla leikkaa kohta kiinni noiden elektroniikkaromujen kanssa.. :evil:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
snuggles
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Hmm. Tuli tuossa uusi ominaisuus esiin Digibokseista. En oo mikään proo niitten laitteitten kanssa, mutta eräs tuttu pyysi sellaista päivittämään. Kaapeliverkon kautta ei täällä vielä sellainen onnistunut.
Kävi ilmi, että boksin voi päivittää tietokoneella. Ajattelin, että heleppo nakki.
Sitten hoksasin netistä valmistajan sivuilta, että se kytketään ns. nollamodeemikaapelilla tietokoneeseen :D
(RS232) Mahtaa olla meikäläiselläkin yks kymmenen vuotta aikaa, että oisin jotain lisälaitetta sillä töpselillä kiinni laittanut :D
Mahtavaa. Varastojen kätköissäkään ei yhtään sellaista kaapelia. Ihan sen yhden päivityksen takia joutunee sellaisen hommaamaan, mikäli ei kavereilta löydy. Huh.

Tämäkö se nyt on sitä edistystä? Häh?
Myrkky
luonnevammamouho

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Iskeeköhän mulle joku f*cking silmätulehdus...? Meinaan oikea silmä on kipiä ja hieman valonarka. Jo aamulla ihmettelin, et miks silmä on rähminy ja päivän mittaan ihmettelin kun vuotaa ku "sulhaspojan m*lukku"..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Jokke A
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Perkeleen ruostuneet mutterit. :evil:
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
haffu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haffu »

Breadfan kirjoitti:v*tun duuni
Näinhän sen voisi sanoa. Tuli tänään ajeltua tuollaisella loppuun ajetulla Jyry-Sisulla jotain vetelää kuraa. Pakoputkessa on ihan asiallisen kokoinen reikä ja pitää siispä jumalatonta meteliä. Tämän lisäksi pakokaasuista tulee osa hyttiin sisälle. Kuskin ovessa ei ole ikkunaa. Kytkin luistaa enemmän kuin tarpeeksi. Ainut posiitiivinen asia koko autossa on se, että kytkintä ei tarvita vaihtaessa. Tulee tuo Fullerkin nyt sitten tutuksi.

Ja oli ihan mukava päänsärky 6 tunnin ajan.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Lukittu