900 turbon viritys

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

tuomas kirjoitti:Kaikki aina mollaa noita vanhoja saabbeja, varsinkin turboja, että vikaa löytyy, ja sitten ostetaan joku uudenkarhea 9-3 ja kehutaan kuin paljon parempi se on ajaa ja huolettomampi kuin se 300tkm ruuvattu kohtuullisen tehokas perheauto.

-tuomas-
Eiköhän Saabistit väitä enimmäkseen kuitenkin päin vastoin. Siis mollataan "ooppeleita" ja kehutaan vanhempia.

Itselläni "ykkösautona" 9-5, mutta harrastan 100%:sesti og satkuja. Ja itse pääosin ajelenkin satkuilla. Vaimo ajaa 9-5:lla, mutta ei vierasta satkujakaan.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Tarkoitin lähinnä sitä, että välillä ihmisillä tuntuu olevan se käsitys että saabit kulkee loputtomiin huoltamatta.

Kun tuo "lannoitekin" listasi rikkoontuneita kohteita, ajattelin vain, että entä sitten. Melkein kaikki muut vikakohteet olisi tullut muissa autoissa paljon aikaisemmin vastaan paitsi tuo vaihteistoremppa.

Ainakin minun autoillani on ajettu jokaisella 330-420tkm ja niitä on jouduttu vähemmän korjailemaan kuin faijan mersuja. 300D:ssä meni 350tkm kohdalla kansi halki ja veivi kieroon, 230E:ssä jakoketjun apupyörä kadotti hampaansa 280tkm kohdalla.

Tottahan se on, että aina pitää varautua siihen ettei se 20v vanha puhallinsaabbi vie ihan 100% varmuudella perille asti, mutta kaipa se uusikin auto voi hajota?

Mutta joo, kukin ajaa tyylillään; toiset kynnenaluset mustina vetorinvaihdosta histan levähdyspaikalla, toiset puku päällä.

-tuomas-
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

Kynnenaluset mustana... PAIKALLA! :lol: :lol:
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
lannoite
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: La Marras 15, 2003 14:56
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja lannoite »

Anteeksi, Tuomas. Katso tämän topicin alkuperäinen kysymys, niin tiedät miksi listasin vikoja. Halusin antaa asiallisen vastauksen kysymykseen. Mähän kehuin OG-satkuja. Onko se kiellettyä? Ja lopuksi: jokainen ajaa sillä autolla minkä itse katsoo parhaaksi. Minä ajan Saabilla!
Saab 9-3 2.0t SC A
Kyllähän kaikki Saabistit jotenkin on häiriintyneitä.
#1854
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

saat anteeksi :wink: . Ja en minäkään ihan otsa kurtussa ollut.

Minäkin ajan saabilla.

-tuomas-
Littleboy-
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Elo 20, 2007 20:36

Viesti Kirjoittaja Littleboy- »

Mulla T16:ses ahdot oman mittarin mukaan lepää tappia vasten. Ainoastaan kakku loppuu kesken et bensapaineensäädin aika ehdoton. Ja oon päässy liki
ilmasiks johku ?200-250? hv lukemiin. :)
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Littleboy- kirjoitti:Mulla T16:ses ahdot oman mittarin mukaan lepää tappia vasten. Ainoastaan kakku loppuu kesken et bensapaineensäädin aika ehdoton. Ja oon päässy liki
ilmasiks johku ?200-250? hv lukemiin. :)
-Mikä vuosimalli :?:
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Littleboy-
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Elo 20, 2007 20:36

Viesti Kirjoittaja Littleboy- »

toihan on -90. katillinen viel
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

suuttimet siinä pieniksi käyvät, ei paljon enempää saa paineita nostamalla koska tahtoo pumpun tuotto tippua niin paljon....

ja turbo...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Eli sulla on sitten lucas 14,0 ruisku ja vihreät suuttimet.

Ylipainekytkimen oot vissiin ohittanut?

Ei muutakun lastua kehiin ja oranssit suuttimet, niin pitäis melko heittämällä mennä ainakin ton +200hv paremmalle puolelle.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
SB90
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 19:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja SB90 »

"Poistteu"
Viimeksi muokannut SB90, Ma Loka 29, 2007 18:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Suabisti kirjoitti:Eli sulla on sitten lucas 14,0 ruisku ja vihreät suuttimet.
tai 14.1..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Littleboy-
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Elo 20, 2007 20:36

Viesti Kirjoittaja Littleboy- »

Lucas siellä on en tiedä kumpi. mutta siis joo APC kolvattu, käännetty vähän peruspainetta (1.5) kierrosta, kartiofiltteri, painevahti ohitettu, bypass muutettu puhaltelee ulkoilmaan ja siihen solenoidilta kellolle menevää letkuun porailtu reikiä :lol:
OG T16
Littleboy-
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Elo 20, 2007 20:36

Viesti Kirjoittaja Littleboy- »

Ja kyllähän tuo vakioahdin varmaa vajaaseen 300 heppaan riittänee
OG T16
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Näet siitä ruiskuboksin kannesta kumpi ruisku sulla on. Boksi on sielä apukuskin jalkotilassa.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Vastaa Viestiin