Rakennusohjeet yksinkertaiselle Lambdamittarille!

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

joo lambda lähti tilaukseen.
Seuraava kysymys on, mistä löydän putkeen hitsattavan mutterin bilteman lambda anturille?
Saa tarjota jos on!
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja junnu »

http://www.raak-racing.com/shop
Tuolta kävin hakeen,Ei näy tuote luettelossa???Vastaavia putiikkeja varmaan löytyy.Olisko hinta ollu kympin luokkaa?
puh.050-3748237
#3078
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Saabinsti kirjoitti:joo lambda lähti tilaukseen.
Seuraava kysymys on, mistä löydän putkeen hitsattavan mutterin bilteman lambda anturille?
Saa tarjota jos on!
Tuolta kaverilta ostin itse: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ht=#451100

Olikos se nyt niin että talbotin napamutteri taisi käydä myös?Motonetista saanee.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24615
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ostin motonetista talbotin mutterin ei sopinu mikä lie maanatai kappale.... paikallisesta viriputkasta mutteri ja tulppa sille 5e ...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

tomaatti kirjoitti:
Saabinsti kirjoitti:joo lambda lähti tilaukseen.
Seuraava kysymys on, mistä löydän putkeen hitsattavan mutterin bilteman lambda anturille?
Saa tarjota jos on!
Tuolta kaverilta ostin itse: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ht=#451100

Olikos se nyt niin että talbotin napamutteri taisi käydä myös?Motonetista saanee.
Jep Hessulle lähtikin jo postia. Kiitos vinkistä!
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
mikaels
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja mikaels »

Olen miettinyt lambdamittarin hankkimista, mutta en ole vielä kovin syvällisesti perehtynyt aiheeseen. Olen vaan kuullut ja lukenut jotain sekalaisia juttuja Haluaisin omasta mittarista mahdollisimman tarkkaa tietoa.

Kuultua:
Ilman lämmitystä oleva lambdaa ei kannata laittaa vaikka saisi ilmaiseksi. Menee epätarkaksi jo ensimmäisellä käynnistyksellä kun kylmä lambda kerää nokea ja paskaa?

Oma maajohto varmistaa tarkkuuden. Mitataan hyvin pieniä jännitteitä, joten tärkeää, että millivoltteja ei katoa.

Pitäisi käyttää laajakaista lambdaa. Jos seokset ihan sekaisin niin "tavallinen" lambda näyttää ihan mitä sattuu. Voi siis näyttää että rikkaalla vaikka onkin laihalla.


Onko faktaa/mielipiteitä?

Ja kertokaa toki mitkä on niitä hinta/laatu suhteeltaan hyviä mittareita.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24615
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mikaels kirjoitti:Olen miettinyt lambdamittarin hankkimista, mutta en ole vielä kovin syvällisesti perehtynyt aiheeseen. Olen vaan kuullut ja lukenut jotain sekalaisia juttuja Haluaisin omasta mittarista mahdollisimman tarkkaa tietoa.

Kuultua:
Ilman lämmitystä oleva lambdaa ei kannata laittaa vaikka saisi ilmaiseksi. Menee epätarkaksi jo ensimmäisellä käynnistyksellä kun kylmä lambda kerää nokea ja paskaa?

kuka laittaa mittarin sohloon koneeseen...??? uuden koneen kanssa nota käytetään..ei miljoonaajetussa mersussa tarvii lampda mittaria..

Oma maajohto varmistaa tarkkuuden. Mitataan hyvin pieniä jännitteitä, joten tärkeää, että millivoltteja ei katoa.

näin lampdan ja mittarin maa samaan pisteeseen....

Pitäisi käyttää laajakaista lambdaa. Jos seokset ihan sekaisin niin "tavallinen" lambda näyttää ihan mitä sattuu. Voi siis näyttää että rikkaalla vaikka onkin laihalla.

tuskin se tavallinen ihan noin päin persettä näyttää.....! oma mittari vielä hyllyssä...ei kokemusta....

Onko faktaa/mielipiteitä?

Ja kertokaa toki mitkä on niitä hinta/laatu suhteeltaan hyviä mittareita.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Noh jos haluat saada lukuja lämä pohjassa, eilaajakaistalamba on aivan turha kapistus. Normi lamba kun toimii ihan ok tyhjäkäynnillä ja tasakaasulla ajellessa. Mä pukkasin Innovativen LC-1:n kiinni ja värkkäsin vielä ulostulolle ja mittarille tuhkakupin/lokeron tilalle panelin.

Kuva

Tuo 9pin liitin sitten liittyykin Trionicin jälkeiseen elämään...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Capriceman
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: La Marras 19, 2005 21:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Capriceman »

Jos mittaria testaa ilman anturia niin ledit kiipee ylös, signaalin maadottaessa
ledejä ei pala.

Jos sattuu ettei ledit syty niin kannattaa tarkistaa että ledibaari on oikein päin, teksti puoli on plussa(anodi).
Toinen juttu on suojadiodi joka on kortilla sen tulee olla oikein päin muuten laite ei toimi oikein.

Mittasin Bilteeman yleismalli lambdaanturin jossa on lämmitin, se näytti
samoja arvoja kuin Boschin anturi, testin suoritin pakosarjassa jossa mulla
on paikat kahdelle anturille(laajakaista ja kapeakaista anturi).
Laajakaista anturilla ei kyllä tavallinen autoilija tee mitään, ralliautossa se voi olla hyvä? :roll:
jka
"Aero"
Viestit: 408
Liittynyt: Ti Syys 30, 2008 18:32
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Rakennusohjeet yksinkertaiselle Lambdamittarille!

Viesti Kirjoittaja jka »

Vaikeinta oli oikeastaan niitten ohkasten johtojen kuoriminen. Sen päätin tehdä kuorintapihtien katkaisukohdalla....muutaman sentin lyheni johdot, mutta saimpa lopulta säikeitä katkomatta kuorittua.
Helppo kuoria hampailla. Miten tää muuten toimii, meinaan kuinka hyvin?
Aloitin kans tekemään koulussa.
Skoda Octavia -07 2.0tdi-dsg -ajossa
Saab 96 -77 -ajossa
Saab 900 i8 -> t16 -89/90 -projekti
Saab 900 CD "Finlandia" T8 -83 -projekti
Vastaa Viestiin