Itse käytän lähes pelkästään Torek-Autoa.Jore79 kirjoitti: Olisi vielä edessä vuosihuolto tässä syksyllä. Onko joku käynyt jossain muualla pk-seudulla tekemässä huollot kuin Länsiautossa tai Laakkosilla, esim Torrek Espoossa?
Tyhjäkäynti laskee...?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
V-M kirjoitti:Taitaa minorissa olla vääränlainen öljynsuodatin paikallaan jos ei öljyvalo sammu tai anturi vika.ng900aero kirjoitti: Ei tarkoita että moottorissa olisi mitään vikaa, meidän juuri koneremontoitua miniäkin pitää käyttää kylmänä noin 10-15s ennenkuin öljyvalo sammuu
Öljyvalon pitäisi sammua jo startattaessa jos paikat on kunnossa (jopa lämpimällä koneella). Eikä valon pitäisi syttyä vaikka kierrokset olis 4-500rpm lämpimälläkään koneella. Jos syttyy niin joku paikka holvaa öljyä läpi ihan reippaasti. IMHO
V-M
Mineissä poikkeuskellisen pitkä imuputki(pumppu korkealla) ja yhteinen laatikko- ja moottoriöljy asettaa omat vaatimuksensa öljylle(kankeaa).
Kilpurissakaan valo ei tahdo sammua kylmillä öljyillä ennen kuin kone pyörähtänyt muutaman kerran käynnistymisen jälkeen. Öljyt tosin superkankeaa verrattuna siviilipeleihin. Jos käyttää hetken kylmällä koneella niin sammuttamisen jälkeen öljynpaineet pysyvät yli kilon melkein 30sek....

Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
Mulla ihan samanlaista ongelmaa tuon tyhjäkäynnin kanssa. Heti starttauksen jälkeen jos ilmastointi rupeaa pyörittämään kovaa kylmää kabiiniin JA samanaikaisesti käännän rattia (ohjaustehostin ja ilmastointi on molemmat apulaitehihnassa), niin kun olen esim. peruuttanut ruudusta ulos ja sen jälkeen pysähdyn (kytkin alas, jarru alas) niin kierrokset saattaa helposti laskea hetkellisesti 400-500 rpm tasolle. Pari kertaa käynyt niinkin että kone on sammunut tuon seurauksena.
Öljyvalo ei syty, CE-valo ei pala, auto toimii muuten normaalisti. Kun konetta on käytetty vaikkapa 2 min parkkipaikalla ennen kuin lähtee liikkeelle niin ongelmaa ei esiinny, se on vain heti käynnistyksen jälkeen. Onko kellään mitään ideaa mistä tällainen johtuisi, paitsi tuo kaasuläppäkotelo tai jotkin letkut? Läppäkotelosta sanottiin mulle Tampereen MetroAutosta että 900e olis osa ja työt päälle...
Öljyvalo ei syty, CE-valo ei pala, auto toimii muuten normaalisti. Kun konetta on käytetty vaikkapa 2 min parkkipaikalla ennen kuin lähtee liikkeelle niin ongelmaa ei esiinny, se on vain heti käynnistyksen jälkeen. Onko kellään mitään ideaa mistä tällainen johtuisi, paitsi tuo kaasuläppäkotelo tai jotkin letkut? Läppäkotelosta sanottiin mulle Tampereen MetroAutosta että 900e olis osa ja työt päälle...
#3474 Heidi
9-5 -00 2.0t SE Wagon
9-5 -00 2.0t SE Wagon
Omassa 9-5:ssä moottori pätki tasakaasulla ja tyhjäkäynti putoili välillä myös todella alas tossa viime kuun vaiheilla. Huollossa vaihtoivat kampiakselin asentoanturin ja sen jälkeen en ole moista ongelmaa huomannut. Vikavalo ei palanut, jotta vähän meni lottoamalla tuokin korjaus.. Putsailin kaasuläpän ympäristön vielä varmuuden vuoksi kun sielläkin oli taas hiukan moskaa.
Re: Tyhjäkäynti laskee...?
Jaaha. MetroAutolla kävin, techillä ei näkynyt vikakoodeja missään, mutta sille mekaanikollekin se teki sen että tukehtui heti käynnistyksen jälkeen pakittaessa (tai siis kun on saatu pakitettua -> kytkin pohjaan -> sammui). Sanoivat että lähes satavarmasti läppäkotelo. V***u. Menee sitten ensi ja sitä seuraava ja sitä seuraava jne. tili siihen
Olisiko täällä joku käteväsorminen kaveri joka sen vaihtaisi mulle jos kauniisti pyytäisin? Toki jotain maksankin, mutten kyllä MetroAuton taksoja.

#3474 Heidi
9-5 -00 2.0t SE Wagon
9-5 -00 2.0t SE Wagon
Re: Tyhjäkäynti laskee...?
Tule käymään Jyväskylässä niin onnistuu ja saat läppäkotelonkin puoleen hintaan
Eski

Eski
Re: Tyhjäkäynti laskee...?
Joo, katotaan sitä sitten kun tulee veronpalautukset... Ei yksinkertaisesti kykene ennen sitä.
Tahtoisi saada tuon kuntoon, vaan mistä rahat? Toisaalta, kun se ei ole vielä kertaakaan mennyt limp-home-tilaan niin onko tässä nyt syytä hätääntyä?
Jos se kerrankin menee limp-homeen niin sit kyllä revin rahat vaikka omasta persnahasta jos se siitä jää kiinni.


Jos se kerrankin menee limp-homeen niin sit kyllä revin rahat vaikka omasta persnahasta jos se siitä jää kiinni.

#3474 Heidi
9-5 -00 2.0t SE Wagon
9-5 -00 2.0t SE Wagon
Re: Tyhjäkäynti laskee...?
Hämeenlinnan Länsiautossa taas huoltopäällikkö sanoi noista meikäläisen 9-5:n tyhjäkäyntioireista, että se ei aiheudu läppäkotelosta, koska kotelo ei mene limb-home -tilaan. No, siltä se sitten vähän näyttikin kun kampiakselin asentoanturin vaihto auttoi.pac kirjoitti:Jaaha. MetroAutolla kävin, techillä ei näkynyt vikakoodeja missään, mutta sille mekaanikollekin se teki sen että tukehtui heti käynnistyksen jälkeen pakittaessa (tai siis kun on saatu pakitettua -> kytkin pohjaan -> sammui). Sanoivat että lähes satavarmasti läppäkotelo.
Re: Tyhjäkäynti laskee...?
10p ja papukaijamerkki tarkkaavaisuudestaMusti kirjoitti:OT:
limb = raaja
limp = ontua
Molempia voinee käyttää, vaikka merkitys on hieman eri?
Ei muuta kuin raaja himaan.![]()
Onhan siinä oikean alaraajan vaikutus ajoneuvon kulkuun muuttunut poikkeavaksi.
