Make^ kirjoitti:Mulla menee T8 vakio turbolla 0,5 barin ahdoilla 0-100 km/h alle kuuden sekunnin.. Silti nakutus valo vilkuttelee, tiedä sitten mikä vialla..
Mitkä tulpat sulla on?
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Purussa NG900 ja OG9-5 Wagon.
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Make^ kirjoitti:Mulla on bilteman tulpat, olisko vika niissä? Sytkä on kohdallaan, et vika ei ole siinä.
NGK Platinat kehiin.
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Purussa NG900 ja OG9-5 Wagon.
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
isommilla paineilla ei ainakaan minulla pelaa tuolla tontun 1,1mm kärkivälillä, alkaa prötäämään, vaan, platinat toimii.
noilla puolen kilon paineilla ei kannata platinoita ostaa kun normaalitkin toimivat ihan hyvin...
Toimiskohan nuo normi tulpat jos säätäs kärkivälin sinne 0,7-0,8 tienoille.Ainakin pätee boch:in kynttilöihin jota motonet tarjoaa 1.1 kärkivälillä 16v turboon.
Kaverit kertonu, että T8:n orkkistulpat pelittää ainakin orkkisahtimen kanssa vielä 1,4 barin paineilla. Isomman ahtimen kanssa ei kavereilla ole vielä kokemuksia noin isoista paineista.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo. '84 900T8 Museoautoprojekti
Ei mun mielestäni ainakan korvalla kuuluvaa nakutusta esiinny.. Tiedä sitten kuinka herkkä se anturi on. Kaasu pohjassa nelosella valo vilkkuu kokoajan. Apc ei ole muuten toiminnassa kuin valvomassa nakutusta.
Käytäntö ei toki ole aina 100% yhtä teorian kanssa, mutta periaatteessa platinan ainut etu on sen kulumisen kesto. Eli "nasta" ei pyöristy yhtä nopeasti kuin normissa ja siten kipinä säilyy hyvänä pidempään.
Niin ja käytännössäkin vakiot on toimineet virissä kunhan kärkiväli on sopiva.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
no empä sitten tiedä mikä tuossa omassani vikana on kun ei normi tulpilla toimi ja kaikki sytkä osat uutta.. no se on pää asia että platinoilla toimii...
eikös noisssa platinoissa pitäisi parempi kipinä olla kun on vain pieni terävä piikki niin tulee kipinä aina samasta kohtaa ja ei pääse karstoittumaan tai jotain... vai miksi niitä ralleissa käytetään ja niillä on jopa penkissä saatu ilman mitään muita muutoksia muutama hv lisää..
makelle: vahvasti uskoisin sitten että kone ei nakuta vaan saa vain jostain jotain häiriötä.. apc kun aika usein päästää muutaman rilahduksen kuulumaankin ennen kuin ehtii ahdot laskea..
Jokke A kirjoitti:Kaverit kertonu, että T8:n orkkistulpat pelittää ainakin orkkisahtimen kanssa vielä 1,4 barin paineilla. Isomman ahtimen kanssa ei kavereilla ole vielä kokemuksia noin isoista paineista.
ja eipä niitä paineita isommalla ahtimella noin paljon sovikkaan k-jetin kanssa lyödä...
vakio mitsulla kyllä minullakin normi tulpat pelitti hyvin vaikka ahtoja oli melkein 1,5, uudella ahtimella jo kilon pinnassa kauhea pauke ja röpellys normi tulpilla...